Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
MS smíšených dvojic 2024 Švédsko

V Kataru startuje MS silničních motocyklů

Dauhá (Katar) - Nočním závodem na katarském okruhu Losail nedaleko Dauhá začne nový ročník mistrovství světa silničních motocyklů. Z českého pohledu bude sezona 2011 historická díky účasti Karla Abrahama v královské kubatuře MotoGP, druhým zástupcem českého motorsportu bude Jakub Kornfeil v nejslabší třídě do 125 ccm. Oproti předešlým letům ve startovní listině chybí Lukáš Pešek, jenž po nevydařené předešlé sezoně nemá angažmá. Hlavní pozornost domácích fanoušků tak bude upřena k Abrahamovi. První Čech v hlavní kategorii pojede s motocyklem ducati.

"Respekt k soupeřům tak určitě je, protože vím, co je to za závodníky. Jsou to z většiny mistři světa, takže to nebude jednoduché. Musíme se ale snažit, abychom alespoň s některými byli schopni závodit," uvedl Abraham, který se ve všech předsezonních testech pohyboval na chvostu. Jeho hlavními soupeři v úvodu sezony by měli být Brit Cal Crutchlow a Toni Elías ze Španělska.

Hlavní světovou zprávou v silničním MS je bezesporu přestup fenomenálního Itala Valentina Rossiho od yamahy k ducati. Devítinásobný světový šampion však podle všeho nebude patřit k hlavním favoritům, při testech se mu totiž příliš nevedlo. Navíc stále není stoprocentně fit po listopadové operaci ramene. "Rameno není jediný problém, který máme. Víme, že pokud chceme uspět, musíme najít řešení, které nám pomůže být rychlejší," uvedl Rossi.

Češi v minulém roce

Z trojice Čechů se loni nejvíc dařilo Abrahamovi, který v nově zavedené kategorii Moto2 nejprve díky třetímu místu v GP Japonska poprvé vystoupil na stupně vítězů a na závěr se po triumfu ve Valencii stal třetím českým šampionem některé z Velkých cen. V konečném pořadí Abraham obsadil desáté místo, čímž o čtyři příčky vylepšil dosavadní maximum. Ve stejné kategorii skončil Pešek až 34. a již v průběhu sezony přišel o místo v týmu Matteoni Racing. Vzápětí mu nevyšlo ani avizované angažmá ve stáji QMMF Racing. Kornfeil ve své druhé sezoně v třídě do 125 ccm získal své první body, jež mu vynesly celkové 17. místo.

Titul mistra světa v hlavní kategorii obhajuje loňský Rossiho týmový kolega u yamahy Jorge Lorenzo ze Španělska. Podle výsledků v testech budou mít letos vysoké ambice zástupci továrního týmu Honda Casey Stoner z Austrálie a Španěl Dani Pedrosa, kteří se ve všech testech dostali mezi trojici nejlepších. "Vyhrát devět závodů jako v loňském roce bude hodně těžké, ale člověk nikdy neví, co se stane. Důležité je mít stejnou motivaci a stejné ambice," řekl Lorenzo.

"Ducati není v nejlepší kondici, ale on je schopen dostat z motorky maximum. Jestli bude schopen vyhrávat závody? Možná ano, možná ne. Každopádně bude mít hodně tvrdou konkurenci, možná největší ve své kariéře," uvedl Lorenzo na Rossiho adresu.

Ve třídě Moto2 je trůn pro šampiona uvolněn, Elías se totiž vrátil do MotoGP. Stejná situace je i ve stopětadvacítkách, z nichž Španěl Marc Márquez přestoupil o třídu výše.

Mistři světa za posledních pět let:

Do 125 ccm:

2006 - Álvaro Bautista (Španělsko),

2007 - Gábor Talmacsi (Maďarsko),

2008 - Mike di Meglio (Francie),

2009 - Julian Simón (Španělsko),

2010 - Marc Márquez (Španělsko).

Moto2 (do 2009 do 250 ccm):

2006 - Jorge Lorenzo (Španělsko),

2007 - Jorge Lorenzo (Španělsko),

2008 - Marco Simoncelli (Itálie),

2009 - Hiroši Aojama (Japonsko),

2010 - Toni Elías (Španělsko).

MotoGP:

2006 - Nicky Hayden (USA),

2007 - Casey Stoner (Austrálie),

2008 - Valentino Rossi (Itálie),

2009 - Valentino Rossi (Itálie),

2010 - Jorge Lorenzo (Španělsko).

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články