Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Buly - debata expertů

Fotbal Extra před derby: "Zelenáč" Bičík, soutěž břeven a souboj autobusů

Praha - 23. díl pořadu Fotbal Extra se věnoval nejslavnějšímu utkání Synot ligy. Derby Sparta – Slavia je největším zápasem, jaký se u nás může hrát. V první části Fotbal Extra připomenul slavné momenty historie. O svojí úspěšné premiéře v dresu Sparty právě v derby povyprávěl brankář Sparty David Bičík a na dva góly na Letné vzpomínal Vladimír Šmicer. Derby Sparta - Slavia sledujte i s předzápasovým studiem v sobotu na ČT sport od 18:30, náš web nabídne textovou on-line reportáž.

V roce 2004 dostal při derby na Strahově ve 43. minutě červenou kartu Petr Kouba a do branky musel "zelenáč" David Bičík. "Uvědomoval jsem si, co se hraje zápas, ale v první chvíli ve mně byla malá dušička." Byl to ale jeho snový start s výhrou 2:0 pro Spartu. "Po zápase se mi zahltil telefon. Přišla spousta zpráv. Vše jsem si uvědomil až za dva dny. Byl to šok, když jsem si říkal: Ty jo, já chytal derby," popsal.

"Ve finále bylo vlastně fajn, že jsem se o premiéře nedozvěděl třeba v týdnu. Bylo by těžší se připravovat psychicky. Myslím, že jsem byl tehdy v áčku i poprvé na lavičce," vzpomínal Bičík.

Dalším památným mužem derby byl v roce 2008 Vladimír Šmicer. Sám dal dvě branky při výhře Slavie 4:1 na Letné. "Dát dva góly v derby, na Spartě čtyři celkem, navíc po mém zranění a překvapivém nástupu v základní sestavě, byl velký výsledek," řekl bývalý reprezentant. Tehdejší trenér Karel Jarolím tutlal jeho nasazení do posledního možného okamžiku.

Břevna trefoval lépe Řezníček

Jakub Řezníček a Martin Dostál pozvali na nadcházející derby netradičním způsobem. Poměřili své dovednosti v trefování břeven. Lepší byl útočník Sparty, který dokázal konstrukci branky zasáhnout pětkrát, obránce Slavie pouze jedinkrát z deseti pokusů.

Do Fotbal Extra se na chvilku vloudil TOP GEAR. Reportér Jiří Štěpán prozkoumal, jakým luxusem a jakými motory jsou vybaveny klubové autobusy. Test rychlosti si obě monstra na kolech vyzkoušely ve sprintu na 200 metrů.

Sparťanský autobus z roku 2002 pamatuje i bitvy v Lize mistrů a má najeto o polovinu kilometrů méně, než ten slávistický, slouží totiž výhradně klubovému A týmu. Výkon motoru je 315 kW. Autobus má šestistupňovou manuální převodovku. Palivová nádrž pojme 570 litrů a nalehko má 12 tun. Má zmenšenou kapacitu šestatřiceti míst s otočnými sedadly a v inetriéru čtyři ledničky.

Slávistický je z roku 2009, ale slouží i mimo fotbal, takže ho lze potkat při obyčejném zájezdu. Výkon je 300 kW, nádrž na 500 litrů naftového benzinu a váží čtrnáct tun. Kapacita je klasických padesát míst s místem pro kapitána na prostřední sedačce v poslední řadě s pěti sedadly.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články