Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Branky, body, vteřiny

MS má na svědomí upadající pracovní morálku

New York - Manažeři na obou stranách Atlantiku se podle deníku The Wall Street Journal připravili na měsíc trvající propad produktivity, kterou jim vezme světový šampionát ve fotbale. Zápasy více než čtyři týdny trvajícího turnaje se konají většinou během pracovní doby na americkém kontinentu i v Evropě. Některé společnosti se proto mohou pokusit sledování zápasů v práci zakázat. Jiné naopak fotbal povolí a další se snaží přizpůsobit pracovní dobu tak, aby s duely nekolidovala.

V Paraguayi dal prezident Fernando Lugo státním zaměstnancům volno na dnešní odpoledne, aby mohli sledovat zápas svého týmu proti Itálii. Ve Velké Británii mohou ztráty produktivity spojené s šampionátem dosáhnout téměř miliardy liber (asi 30,9 miliardy korun), uvádí průzkum institutu Chartered Management. Téměř polovina všech zaměstnaných mužů a 21 procent žen má v úmyslu sledovat v pracovní době fotbal, pokud v té době poběží.

Mluvčí řetězce Asda:

"Věříme svým kolegům, že odvedou svou práci, i když u toho budou pošilhávat, jaké je skóre."

Obchodní řetězec Asda, který ve Velké Británii zaměstnává 170 000 lidí v 376 obchodech, nabídl svým pracovníkům možnost vybrat si "safari prázdniny" - neplacené volno trvající až dva týdny - pokud chtějí letět do JAR na mistrovství. Společnost také umožní zaměstnancům přehazovat si směny, vybírat prodloužené pauzy a požádat o dny volna na sledování zápasů v televizi. V obchodech bude fotbal naladěný i na televizních přijímačích vystavených k prodeji, takže prodavači a další zaměstnanci budou moci sledovat, jak se zápas vyvíjí.

Jonathan Grant, jenž v Londýně šéfuje týmu servisních techniků firmy PricewaterhouseCoopers, dovoluje zaměstnancům přijít a odejít dřív ve dnech, kdy Anglie odpoledne hraje zápas. Jeho zaměstnanci ale jsou tří různých národností, a tak se jim snaží upravit směny tak, aby nenastávaly "fotbalové třenice".

Američané nejsou ani zdaleka tak fanatičtí jako mnozí Britové, ale fotbal si i v USA postupně získává pozornost. V roce 2006 sledovalo mistrovství světa ve Spojených státech celkem 78 milionů diváků; v tomto počtu přitom nejsou zahrnuti španělsky mluvící obyvatelé.

Už v pátek tak bylo znát, že někteří zaměstnanci v USA se plně nesoustředí na práci. Úvodní zápas Mexika s Jihoafrickou republikou připadl přesně na prostředek pracovního dopoledne na východním pobřeží USA a stal se nejsledovanějším zápasem televize ESPN.

Zdroj
ČT24, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články