Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Panorama

O autonomii budou ligové kluby nadále jednat

Praha - Kluby první a druhé fotbalové ligy souhlasí s návrhem teplického ředitele Františka Hrdličky, který chce zahájit jednání o možném osamostatnění obou profesionálních soutěží. Kluboví činovníci ho na dnešním ligovém shromáždění v Praze-Suchdole pověřili, aby jim zaslal písemný návrh, co všechno by autonomie měla přinést. Poté bude svoláno nové ligové shromáždění, kde by se mělo o odtržení konkrétně jednat.

Hrdlička před klubové kolegy předstoupil a přednesl základní obrysy svého projektu, aniž by zacházel do velkých detailů. "Jde o velký legislativní zásah, a tomu je potřeba podřídit celý proces. Požádal jsem dnes napoprvé kluby, zda chtějí, abych jim vlastní návrh doručil, a pak se o tom mohlo začít diskutovat," vysvětlil na tiskové konferenci člen výkonného výboru fotbalového svazu svůj krok.

Kluby ho pověřily, aby jim podklady pro inovace zaslal. "Nejde o žádné uzavřené dogma, ale o podklady k diskusi, z níž mohou vzejít další nápady. Své poznatky jsem konzultoval se zástupci německé a francouzské ligy, kteří mi potvrdili, že po osamostatnění šla atraktivita ligy zjevně směrem nahoru. Je to jedna možnost, jak fotbal posunout někam výše a zvýšit důvěryhodnost profesionálního fotbalu," uvedl Hrdlička.

Debata se táhne už minimálně deset let

Už v roce 2001 byly kluby blízko, aby si autonomii odhlasovaly, ale nakonec se tak nestalo. Už tehdy byl jedním z iniciátorů návrhu František Hrdlička. Naposledy s podobným návrhem přišel Tomáš Petera, který v této souvislosti vystoupil z utajení, a přiznal, že vlastní ostravský Baník. Kamenem úrazu vždy bylo, že se kluby na návrzích nedokázaly dohodnout a nevystupovaly jednotně.

Podle redaktora časopisu Hattrick Štěpána Filípka se kluby domnívají, že pokud českému fotbalu přinášejí nejvíce peněz, chtěly by si rozhodovat samy o soutěžích, které hrají. "Samozřejmě otázkou je, zda ten vliv nemají už dnes," upozornil Filípek.

"Jde spíše o autonomii, aby kluby měly větší vliv například na termíny zápasů. Možná chtějí získat více peněz prodejem marketingových práv. Zatím je to věc svazové marketingové agentury," naznačil Filípek a zároveň upozornil na další důležitý aspekt: "Liga může mít svého vlastního ředitele, který nebude působit v první řadě na svazu," uvedl.

Zdroj
ČT24, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články