Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Buly - debata expertů

"Obrovská čest a událost roku." Dohnal pěl chválu na jízdu v mistrovském voze

Diváci mohli na Pražském rallyesprintu spatřit málo vídané představení. Jan Dohnal s Michalem Ernstem vyhráli ve vozu Ford Fiesta WRC, zapůjčeném z týmu M-Sport, za který jezdí mistr světa Sebastien Ogier. Zprvu nenápadná idea se povedla realizovat a pro Dohnala a spol. se z toho vyklubala událost roku. Oba jezdci si pochvalovali nejen skvělé auto, ale i atmosféru a davy fanoušků, které tato mimořádnost přilákala.

Posádka Jan Dohnal a Michal Ernst ve voze Ford Fiesta WRC
zdroj: ČTK autor: Roman Vondrouš

"Kdyby tady to auto nebylo, přišla by polovina lidí, protože by nebylo na co koukat," podotkl Ernst. "Ten, kdo se nejezdí dívat na závody mistrovství světa do zahraničí, měl jedinečnou možnost. Tím, že je to uzavřený okruh, fanoušci stáli přímo u trati a nasáli rychlost a umění auta nejblíž, jak je to jen možné," přidal zkušený spolujezdec.

"V úzkých a technických pasážích je auto neskutečně agilní. Výkon motoru je daleko vyšší, nádherně to řadí. Je vidět, že hydraulický systém s dobou strašně pokorčil. Největším rozdílem je rychlost v zatáčkách, dá se s tím jet úplně extrémně. Brzdy jsou také krásné," rozplýval se nad zážitkem z jízdy Dohnal. "Pro nás to byla obrovská čest a událost roku," dodal.

Je nám líto, video expirovalo.
Svět motorů speciál: Vítězové Pražského rallysprintu Dohnal a Ernst

Jezdci jsou zvyklí v klasickém tuzemském mistrovství jezdit s Fordem Fokusem. Tohle byla trochu jiná zkušenost. "V tomto autě je výrazně větší hluk. Tím, že je auto menší a obratnější, člověk má zevnitř pocit, že je to větší závoďák," přiblížil dojem Ernst. "Největší radost máte z celku, jak to fungovalo," doplnil Dohnal.

Místo elektromobilu Ogierova raketa

Myšlenka půjčit si speciální stroj vznikla nenápadně. "Zrodila se při jednom společném obědě s naším hlavním partnerem Jardou Křapkou. Trochu jsme se špičkovali, čím bychom fanoušky překvapili. Uvažovali jsme o nějakém elektromobilu. Ve finále ale z téhle myšlenky sešlo, auto není tak vychytané a má menší akční rádius," vysvětlil Dohnal.

Po úvodních peripetiích došlo k dohodě a vůz mohli jezdci otestovat na tradiční trati v Bělé pod Bezdězem. Hlavním cílem bylo auto neponičit. "V Bělé je polovina trati úzká, byla navíc vlhká, kluzká, spadané listí, takže zodpovědnost obrovská. Auto pojištěné částečně a první kilometry byly vyloženě poznávací. Pak jsme si začali dovolovat víc a víc a ve finále to byl nádherný zážitek," pronesl Dohnal.

V Praze v šesti rychlostních zkouškách neproběhlo všechno úplně bez problému. Posádka nejnovější specifikace Fordu Fiesta se nevyhnula defektu. A poslední erzeta se jela navíc na mokru. "V takovýchto podmínkách jsme blbce ze sebe mohli udělat snadno, zvlášť když se nám úplně nepovedla volba pneumatik, zvolili jsme neřezaný slick. Překvapilo mě, kolik vody na trati je. Měli jsme pár nepříjemných chvilek v podobě aquaplaningu. Rozhodli jsme se neriskovat a objet poslední rychlostní zkoušku tak, abychom si neudělali ostudu," uvedl Dohnal.

Výsledkem bylo nejen první místo, ale především nevšední zážitek pro všechny zúčastněné. Druhé místo obsadil s odstupem 23 sekund Polák Grzegorz Grzyb, třetí byl Karel Trněný.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články