








Od počátku až dodnes obstarává hudební doprovod
k představením
Salónu Cimrman v Šemánovicích skupina Vibe Fantasy klavíristy a vibrafonisty
Radka Krampla. |
|
 |
|

Formát Cimrmanovy
osobnosti nejenže přesáhl územní hranice, ale začíná již přesahovat meze
lidského chápání. Z různých končin světa dostáváme zprávy o dalších
objevech v dosud netušené činnosti našeho Mistra. Cimrmanologie
se stala vědní disciplínou a studijním oborem na četných zahraničních
univerzitách. Úspěšně se rozvíjí naše spolupráce s řadou institucí i jednotlivých
odborníků, kteří se odpovědně a seriózně zabývají bádáním v Cimrmanově
nepřeberném díle. Zároveň jsme však svědky toho, jak právě ti, co
ještě donedávna našeho génia neuznávali, ostouzeli a zesměšňovali, mu
nyní stavějí pomníky ze samých superlativů a v zárodku likvidují jakýkoliv
projev pochybnosti nebo odlišný názor na smysl a poslání Mistrova díla.
Ruku v ruce s touto bezuzdnou glorifikací se rozbujela spekulace čiperných
podnikatelů, kteří si na věhlasu a popularitě Járy Cimrmana postavili
výnosný obchod...
... Tváři v tvář této konzumní cimrmánii není příliš snadné, natož vděčné,
zabývat se těmi stránkami Cimrmanova života
a díla, které mu na kráse nepřidají, nicméně jsou neodmyslitelnou součástí
této výjimečné osobnosti.
Dá se předpokládat, že poodhalení odvrácené tváře Járy
Cimrmana vzbudí u leckoho z jeho nadšených obdivovatelů nelibost,
ne-li pohoršení.
My se ovšem domníváme, že když už jsme proti Mistrově poslední vůli vnikli
do jeho kuchyně, pak je naší povinností nenechávat nic pod pokličkou a
spolknout i to, co je více či méně přesolené, připálené, ba i nechutné.
Jinak bychom si museli připadat jako číšník s mastnými ústy, vyškrtávající
z jídelního lístku pokrmy, které nejsou dietní.
Proto předvádíme v SALÓNU CIMRMAN to, co si na sebe Mistr ušil
a upletl, ať mu to spadne a sluší či nikoliv. Vždyť on sám říkával o sobě
s oblibou: „I mistr Tesař * se utne.“
*Tesař = der Zimmermann
(J. Šebánek, Karel Velebný
Byli jsme a buben, Panton 1988, str. 9-10)
|
|
 |






|