Změny v bodovém systému Aleš ŘEBÍČEK, ministr dopravy /ODS/; Milan URBAN, stínový ministr průmyslu a obchodu /ČSSD/ Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Jedenáct set dvacet tři, přesně tolik lidí zemřelo loni na českých, moravských a slezských silnicích. Počet obětí dopravních nehod se v porovnání s rokem 2006 zvýšil. Policisté přesto říkají: V porevoluční historii součet zabitých na silnicích druhý nejnižší. Podle expertů se však po zavedení takzvaného bodového systému před rokem a půl začíná situace na silnicích v celé zemi vracet do zajetých kolejí. Agresivita, bezohlednost, nezkušenost mladých řidičů a koneckonců i nedostatek dopravních policistů. To jsou problémy, se kterými se setkáváme za volantem. REPORTÁŽ Václav MORAVEC, redaktor -------------------- V celoevropském srovnání patří situace na silnicích v České republice k nejhorším v Evropě. Stanislav HUML, dopravní expert /2. 1. 2008/ -------------------- Je to špatné číslo, protože my se blížíme k těm balkánským státům spíš těma našima statistikama. Václav MORAVEC, redaktor -------------------- Dopravní experti ale říkají, že toto číslo by mohlo být nižší, kdyby policisté, podobně jako na podzim, znásobili akce zaměřené na řidiče. Karel HANZELKA, mluvčí ministerstva dopravy /2. 1. 2008/ -------------------- Přibude nám každoročně sto tisíc vozidel a přibude nám každoročně sto tisíc řidičů a na těch silnicích to musí zákonitě být vidět. Václav MORAVEC, redaktor -------------------- Trend smrti se na tuzemských silnicích přitom loni měnil. Nejdříve ve srovnání s předchozím rokem zabitých rapidně přibývalo, koncem roku došlo k poklesu. Stanislav HUML, dopravní expert /2. 1. 2008/ -------------------- Za těch prvních šest měsíců poklesla velmi výrazně výslednost práce dopravní policie. Místy to bylo opravdu až na třiceti procentech oproti těm minulým letům. Martin ČERVÍČEK, ředitel dopravní policie /2. 1. 2008/ -------------------- V druhé polovině roku 2007 se nám podařilo zvýraznit počet dopravně-bezpečnostních akcí a samotného výkonu služby zhruba až dvojnásobně oproti těm předchozím obdobím. Václav MORAVEC, redaktor -------------------- Dopravní policii teď posiluje dalších pět set padesát lidí. Ministerstvo dopravy zase navyšuje peníze na prevenci až na sto padesát milionů korun. Skupina expertů navíc pracuje i na změnách silničního zákona. Podle informací Otázek se už skupina odborníků dohodla na tom, že by ze zákona měla zmizet výmluva na osobu blízkou, což podporují i někteří poslanci. Eva DUNDÁČKOVÁ, poslankyně /ODS/ /31. 10. 2007/ -------------------- Pokud bude elektronicky změřeno, že jsem překročila rychlost, budu sankcionována v podstatě okamžitě, aniž bych se mohla vymluvit na to, že jsem vozidlo neřídila. redaktor /31. 10. 2007/ -------------------- A v případě, že jste ho neřídila? Eva DUNDÁČKOVÁ, poslankyně /ODS/ /31. 10. 2007/ -------------------- I v případě, že jsem ho neřídila, jsem vlastník a zodpovídám za to, kdo s tím vozem jel. Václav MORAVEC, redaktor -------------------- Pro zajímavost, skupina odborníků se vyjadřovala k bezmála osmi stovkám návrhů změn zákona o silničním provozu. KONEC REPORTÁŽE Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Experti se dohodli na tom, že cílem zásadní novely bude vylepšení a zvýšení autority právní normy. Na novelizaci zákona teď začne pracovat ministerstvo dopravy. A hlavními hosty Otázek jsou právě ministr dopravy z ODS Aleš Řebíček. Vítejte, dobrý den. Aleš ŘEBÍČEK, ministr dopravy /ODS/ -------------------- Dobrý den. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- A místopředseda ČSSD Milan Urban. Vítejte v Otázkách a hezký dobrý den. Milan URBAN, stínový ministr průmyslu a obchodu /ČSSD/ -------------------- Dobrý den. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Ministerstvo dopravy už vyhodnotilo ony návrhy, bylo jich víc než osm stovek od jednotlivých expertů v té vaší komisi, pane ministře. Které z těch návrhů prošly a jsou pro vás nejpřekvapivější? Aleš ŘEBÍČEK, ministr dopravy /ODS/ -------------------- Tak nevyhodnotili jsme všechny, protože jsme to samozřejmě ještě nestihli, je to rozděleno víceméně do třech skupin, část se týká novely bodového systému, část se týká zákona tři sta šedesát jedna a část se týká, řekněme, zákonů souvisejících. Je to rozděleno vlastně do tří pracovních skupin a teď vlastně řešíme v časovém nějakém harmonogramu to vyhodnocování. Asi nejzásadnější informace je, že jsme se shodli na tom, že tam, kde bude osmdesátiprocentní shoda toho expertního týmu, který má přes čtyřicet, řekněme, expertů, jsou tam zástupci všech dopravních komisí, všech parlamentních stran, jsou tam samozřejmě i jiné další organizace a další jejich experti, takže zhruba sto dvacet lidí, takže tam, kde bude osmdesátiprocentní shoda, tak s tím ministerstvo dopravy půjde, řekněme, dál a bude to rozpracovávat. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Co konkrétně tedy budete rozpracovávat, to, co vy považujete zatím za klíčové z těch změn, které jsou zásadní? Aleš ŘEBÍČEK, ministr dopravy /ODS/ -------------------- Tak určitě tam jsou, řekněme, určitě tam je i to, co bylo víceméně zmiňované, je to ta osoba blízká, tam je víceméně shoda skutečně, nicméně nenašli jsme ještě řešení legislativní, jak toho samozřejmě dosáhnout, je to otázka jízdy kamionů, co se týče omezení, já nevím, v třetím pruhu a tak dále, je toho skutečně z osmi set těch návrhů, je jich skutečně hodně. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Nepovažujete za svoji prohru, protože podle informací Otázek tak experti nenavrhli otevírat téma rychlost. Vy jste v těchto Otázkách dvakrát tvrdil, že chcete v některých úsecích dálnic rozšířit povolenou rychlost z dnešních sto třiceti až na sto šedesát kilometrů. Podvolíte se expertní komisi, nebo jste se myšlenky sto šedesát kilometrů na dálnici nevzdal? Aleš ŘEBÍČEK, ministr dopravy /ODS/ -------------------- Takhle, ta prohra je silné slovo, já v každém případě jsem pořád zastáncem toho, myslím si, že je to správné nebo bylo by rozhodně správné řešení na určitých úsecích, kde to povolují parametry a, řekněme, intenzity, aby ta rychlost mohla být vyšší než sto třicet, nicméně já se nepasuju do nějaké role neomylného ministra. Pokud ti experti, protože sám jsem je koneckonců najmenoval a jsou tam skutečně experti snad všech organizací a i stran, že to nebudou chtít otevírat, tak já se podvolím bez problémů. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- To znamená, smířil jste se s tím, že po dálnici budete jezdit sto třicet? Aleš ŘEBÍČEK, ministr dopravy /ODS/ -------------------- Zatím ... takhle, abysme byli úplně přesní, nechtějí to otevírat, ne, že by s tím nesouhlasili. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- To znamená, že se toho chopí poslanci v rámci poslanecké iniciativy, a je možné, že se sto šedesátka v zákoně objeví. Z pohledu Milana Urbana a České strany sociálně demokratické, který z těch návrhů je inspirativní a nebudete s ním mít problém, to, co navrhuje komise expertů, pane místopředsedo? Milan URBAN, stínový ministr průmyslu a obchodu /ČSSD/ -------------------- Já bych chtěl do úvodu jasně říci, že toto téma je věc, kterou nepovažujeme za nějakou politickou věc, za nějakou ideologii, ale že jsme připraveni o každém takovém návrhu, který zlepší dopravní situaci a bezpečnost na silnicích v České republice, velmi detailně diskutovat a samozřejmě je dobře, když je zde nějaký návrh odborníků. Já bych skoro ještě řekl, že k tomu je důležité diskutovat tyto věci s veřejností, aby ten konečný návrh, ta verze, aby byla veřejností přijata, protože pokud nebude přijata, tak zase nesplní ten účel jako ten stávající zákon. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Jen pro úplnost, tu debatu otevíráme právě dnes v souvislosti s některými těmi změnami. Milan URBAN, stínový ministr průmyslu a obchodu /ČSSD/ -------------------- Já si myslím, že to je dobře, protože ten stávající zákon nesplnil ten základní účel, on nepřinesl méně nehod, on nepřinesl méně mrtvých na silnicích a tedy jako ... Václav MORAVEC, moderátor -------------------- V první fázi ano, pane místopředsedo. Milan URBAN, stínový ministr průmyslu a obchodu /ČSSD/ -------------------- V první fázi ano, ale dlouhodobě ty poslední statistiky jasně říkají, že vlastně ten primární účel, ten základní účel splněn nebyl. Tedy teď jde o to, jestli nějak modifikovat, změnit, novelizovat, vylepšit, ale samozřejmě zákon sám na to nestačí, určitě je potřeba k tomu zajistit mnoho dalších věcí, ať je to jiný přístup dopravní policie, ať je to možná jiný přístup, dlouhodobý přístup z hlediska školení řidičů, tedy jejich řidičských schopností a podobně, není asi možná čas v této chvíli to rozvíjet, ale v každém případě ty návrhy, které jsou připraveny tou odbornou skupinou, které budou komunikovány s veřejností a přijaty veřejností, tak my jsme připraveni podporovat. Tedy když se podívám teď na ten dílčí závěr té pracovní komise, toho pracovního týmu, tak bych řekl, že s tím nemáme žádný problém. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Pojďme si teď jednotlivé věci rozebrat. První téma - osoba blízká, na kterou se řidiči za časté vymlouvají při kontrolách. Za dalším hostem Otázek míříme do Hradce Králové, kde je připraven odpovídat šéf dopravních policistů Martin Červíček. Přeji hezký vám hezký dobrý den do Hradce Králové, vítejte v Otázkách. Martin ČERVÍČEK, šéf dopravní policie -------------------- Dobrý den. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Komise expertů, ve které jste byl, se tedy shodla na tom, že by ze zákona měla zmizet pasáž o osobě blízké. Podle ministerstva dopravy ale dál trvá kolize se zákonem o přestupcích. Považujete tuto část shody z pohledu dopravní policie za nejdůležitější? Martin ČERVÍČEK, šéf dopravní policie -------------------- Ano, je to jedna z nejdůležitějších shod. Já bych jenom na úvod chtěl říct, že strašně rád vnímám slova mých předřečníků, neboť úvahy o legislativních změnách jenom nasvědčují tomu, že si všichni uvědomují, že to je o spoluodpovědnosti různých subjektů a nejenom o činnosti dopravní policie, ale vrátím se k tématu osoby blízké. Samozřejmě to je nešťastný institut v paragrafu deset, odstavec tři zákona o silničním provozu, který odkazuje na zvláštní předpis. My navrhujeme jednoduchou změnu z toho ustanovení paragrafu deset, odstavec tři tento odkaz odstranit. Samozřejmě vnímáme některé argumenty, zejména odborníků z ústavního práva, viz Listina základních lidských práv a svobod, na druhou stranu je otázkou, do jaké míry tento problém se vztahuje i na přestupkovou agendu, nehledě k tomu už v současné platné právní ústavě, v přestupkovém zákoně je například ustanovení paragrafu dvacet dva, který umožňuje sankcionovat provozovatele za to, že nesdělí důležité skutečnosti při řešení jednotlivých událostí. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Pane ministře, když tady navážu na slova Aleše Červíčka, vy máte už legislativní rozbor, jak to uskutečnit, aby ta kolize se zákonem o přestupcích a se silničním zákonem aby tady nebyla, to znamená, aby jste osobu blízkou v té zásadní novele odstranili? Aleš ŘEBÍČEK, ministr dopravy /ODS/ -------------------- Nemáme, protože tam je skutečně spor i na úrovni, řekl bych, legislativců, nejenom teda co se týče ministerstva dopravy, ale i Legislativní rady vlády, kde nejsou politické, řekněme, političtí reprezentanti, a samozřejmě jsme to komunikovali i v Poslanecké sněmovně, kde, řekněme, jsou také samozřejmě zástupci více stran, a není zatím všeobecná shoda. Myslím si, že tenhle bod bude poměrně ještě dost složitý a bude se muset vykomunikovat. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Odborníci v komisi, a znovu se vracíme k Martinu Červíčkovi, se shodli na tom, že je dobré navýšit škodu, při které je zapotřebí volat k nehodě policii. Objevuje se různá výše částek, nejvyšší je dvě stě padesát tisíc korun. K jaké se přikláníte výši vy jako šéf dopravních policistů? Martin ČERVÍČEK, šéf dopravní policie -------------------- Já bych nejdříve tento problém trošku vysvětlil. Prosím vás, dopravní policie se nezříká kompetencí v souvislosti s řešením dopravních nehod, ale jestliže za rok 2007 jsme šetřili zhruba sto osmdesát tisíc dopravních nehod a z toho sedmdesát pět procent dopravních nehod byly se škodou do padesáti tisíc, tak samozřejmě to jsou škody takzvaně "plechařiny" a my bysme daleko více chtěli věnovat času nejenom šetření, ale těm administrativním záležitostem, které se týkají dopravních nehod v této souvislosti, radši věnovali tomu dohledu, který bysme měli zajišťovat jako dopravní policie. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- A teď k té mé otázce, která se týká výše škody, dvě stě padesát tisíc je nejvyšší návrh z té expertní komise. Martin ČERVÍČEK, šéf dopravní policie -------------------- Není to jenom o výši škody, je to i o třetích osobách, neboť se nám často stává, že ve své podstatě účastníci dopravní nehody by se rádi na místě domluvili, ale bohužel díky vlastně té třetí osobě nemohou a jsou povinni ohlásit tuto věc policii. Já bych řekl, že existuje velký prostor pro realizaci některých opatření ze strany zejména pojišťoven, neboť podle mého názoru je to otázka jejich vztahů vůči klientům, a myslím si, že některé události opravdu při případné správní motivaci, při souvislostech v souvislosti například s bodovým systémem a podobně, šly realizovat trochu jinak. A nečekáme jenom na legislativní změny, zcela vážně uvažujeme i o některých administrativních zásadních změnách v souvislosti s šetřením dopravních nehod i v rámci policie tak, abysme prostě pokud možno zmenšili ten časový prostor, který jsme nuceni tomuto problému věnovat. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Které máte konkrétně na mysli, pokud se můžete stručně vyjádřit k těm změnám, které uděláte uvnitř dopravní policie, abyste měli víc času na prevenci, kontrolu a ne na samotné nehody? Martin ČERVÍČEK, šéf dopravní policie -------------------- Pro mě je strašně nepřijatelné, že například v souvislosti s takovouto dopravní nehodou do padesáti tisíc bez zranění jsme povinni dokumentovat tuto nehodu na zhruba čtyřech listech s tím, že jsme povinni zaznamenávat různé údaje, které si myslím, že v souvislosti s tímto problémem nejsou až tak důležité. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Existují podle místopředsedy ČSSD Milana Urbana některé věci, které mu zatím chybí v těch možných změnách silničního zákona, pane místopředsedo? Milan URBAN, stínový ministr průmyslu a obchodu /ČSSD/ -------------------- Já bych rád okomentoval tyto dvě věci, které tady teď padly. Osoba blízká, myslím si, že to je opravdu právně složitý problém, a nejde to vyřešit tím, že to bude přeneseno na majitele, protože máme tady leasingové smlouvy a podobně, čili těch složitostí je tam mnohem víc. Co se týká hlášení nebo přizvání policie k nehodě, já myslím, že těch dvě stě padesát tisíc je příliš moc, protože je tady spoustu aut, které jezdí v České republice, které vůbec tuto hodnotu nemají. Já bych si dovedl představit diskutovat o mnohem nižším čísle, ale ... Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Jaké číslo? Sto tisíc jako možnost ... Milan URBAN, stínový ministr průmyslu a obchodu /ČSSD/ -------------------- Já to číslo ... nechci o něm spekulovat, tak si myslím, že dopravní policie se musí právě přesunout od toho řešení nehod, od sankcí k prevenci. To znamená, kdybych to řekl zjednodušeně, pro mě je důležité, aby ten policajt byl vidět, stál tam, kde jsou nebezpečná místa, nebyl v křoví a nečíhal na nějaké sankce, natož aby řešil potom ty dopravní nehody. Takže určitě zákon, určitě změna v dopravní policii, určitě školení řidičů, to jsou věci, které mohou přispět k tomu, aby těch nehod bylo méně. A jestli bude méně nehod, no, tak pak se můžeme bavit o nějakém čísle, které se týká příjezdu policie k nehodě či nikoliv. Jestli to bude padesát tisíc nebo šedesát, to já v této chvíli nechci říkat, ale dvě stě padesát je z mého pohledu moc. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- I z pohledu ministra dopravy je dvě stě padesát tisíc příliš vysoký ...? Aleš ŘEBÍČEK, ministr dopravy /ODS/ -------------------- Tak dvě stě padesát tisíc byla, řekněme, ta horní hranice navržená v té komisi, samozřejmě jsou tam i nižší, to ještě bude vlastně ta diskuse, kterou povedeme. Tady je důležitá ještě jedna věc, my samozřejmě jako ministerstvo dopravy potřebujeme vědět, kolik těch nehod bylo, ať už je to do deseti tisíc, do padesáti, do, v tomto případě, třeba dvě stě padesáti, kde, řekněme, jsou i úrazy, kde nejsou, kde je to jenom skutečně jakoby finanční, a tak dál, takže my ještě potřebujeme tu statistiku, takže my musíme ... tomu musí odpovídat i ty věci jednání s pojišťovnou, jednání s tou policií, tak abysme my jsme tu statistiku měli, protože ta nám dává, nebo má nějakou vypovídací schopnost pro nás a hlavně by nám měla ukázat pak, jak postupovat v té prevenci, takže je to složitější, vím, že ten prostor tady nemáme, abysme šli úplně do podrobností. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Ale půjdeme dál, k dalšímu bodu. Absolutní přednost chodců na přechodech, tedy i před tramvají. To je nová změna, kterou navrhuje komise expertů, také řekněme revoluční změna. Obracím se opět na šéfa dopravních policistů Martina Červíčka. Nevarujete například před tím, nemůže, když dnes tramvaje mají ve velkých městech přednost před chodci, tak nemůže dojít k zahuštění dopravy? Martin ČERVÍČEK, šéf dopravní policie -------------------- Já myslím, že ne, že v žádném případě tyto argumenty nelze brát, že by došlo k nějakému zahuštění provozu. Samozřejmě chodci jsou riziková skupina a i v tomto roce se potvrdilo, že došlo k určitému nárůstu počtu usmrcených z této kategorie. Například "obdivuhodné" bylo to, že my jsme mediálně hodně na to upozorňovali například v posledním měsíci minulého roku a ten počet usmrcených chodců byl oproti jiným obdobím výrazně větší a bylo to právě zejména ve větších městech a podobně. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Vítáte tedy tento návrh, když to mám říct stručně, že i tramvaje by měly chodcům dávati přednost? Martin ČERVÍČEK, šéf dopravní policie -------------------- Ano. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Po roce a půl platnosti bodového systému na silnicích a dálnicích je v centrálním registru řidičů evidováno víc než pět set čtyřicet tři tisíce řidičů, kteří se dopustili přestupku započítávaného do bodového hodnocení. Jinak řečeno, každý dvanáctý řidič v České republice má ke konci roku na svém kontě nějaký trestný bod, což odpovídá bezmála devíti procentům řidičů v celé zemi. Podívejme se na nejčastější přestupky na silnicích, tady jsou. Osmatřicet procent obodovaných řidičů překročilo rychlost v obci, a to o méně než dvacet kilometrů v hodině. Druhým nejčastějším přestupkem bylo porušení zákazové nebo příkazové značky, například zákaz vjezdu. Deset procent potrestaných řidičů nemělo zapnuté bezpečnostní pásy. Následuje překročení rychlosti v obci o víc než dvacet kilometrů v hodině. Šest procent řidičů nemělo osvětlené vozidlo. A ve výčtu je možné pokračovat. Komise expertů se shodla na tom, že by ministerstvo dopravy mělo otevřít i samotný bodový systém. Víte, pane ministře, k jakým změnám v tom bodovém systému by mělo dojít? Aleš ŘEBÍČEK, ministr dopravy /ODS/ -------------------- Ne, ještě jsme neukončili diskusi na téma té změny, máme termín zhruba dvacátého ledna, kdy by se to mělo jakoby aktualizovat. Znova zvolíme, jak jsem naznačil, tu filozofii osmdesátiprocentní shody. Já tím, že, a to je velmi důležité, aby to nezaniklo tím, že samozřejmě v těch komisích jsou i zástupci dopravních komisí jednotlivých parlamentních stran, tak předpokládám, že dojde, a takhle ta dohoda zněla, že dojde k tomu přenosu dál samozřejmě na ty kolegy, takže předpokládám, že se nám podaří ty změny, aby měly tu správnou filozofii, a že se přenesou dál. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Milane Urbane, je dobré otevírat bodový systém jako samotný, nemůže to vést k tomu, že když, protože když jsem se díval do návrhů té komise expertů, tak je tam čtrnáct, šestnáct až osmnáct zvyšování počtu bodů, dnes je dvanáct trestných bodů, které se zapisují řidičům, nemůže to změkčit celý ten systém a nemůže pak dojít ke strmému nárůstu dopravních nehod a i počtu usmrcených z vašeho pohledu? Milan URBAN, stínový ministr průmyslu a obchodu /ČSSD/ -------------------- Já si myslím, že tak, jak to je teď v tom zákoně, takže to je v některých případech sporné, a z tohoto důvodu je důležité to otevřít, to znamená, někde se bere příliš bodů za relativní drobnost, myslím si, že je možné debatovat na téma vyšší počet bodů. Já bych si dovedl představit, to tam není v tom návrhu té komise, že tam budou jakési bonusy za to, že se nedopustím v kalendářním roce žádného přestupku, samozřejmě nemůže to být do sta bodů, ale dovedu si představit, že prostě za rok se přičtou tři body tomu, kdo nezpůsobil žádnou dopravní nehodu nebo žádný přestupek, to v tom návrhu tohoto pracovního týmu zatím není, ale v každém případě chce to diskusi, protože ten systém se ukázal jako ne zcela vyhovující, a myslím si, že je ale důležité, aby ten návrh byl konsensuální, protože na druhou stranu se obávám toho, že to vleze do sněmovny a že ve sněmovně ta kreativita poslanecká může způsobit to, že výsledek bude úplně něco jiného než to, co navrhovali ti odborníci, čili ta shoda těch osmdesáti procent plus shoda s veřejností, to já považuji za nesmírně důležité a cenné a myslím si, že cesta pokusit se vylepšit ten bodový systém je asi lepší cesta, než ten zákon zrušit, i když ten zákon zatím ten účel, pro který byl vlastně vytvořen, tak ho nesplnil. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Pane ministře, poslední otázka pro diváky prvního programu České televize, protože záhy budeme pokračovat na Čtyřiadvacítce, jaká bude další cesta, kdy je reálné, že byste zákon vypracovali, tu velkou novelu silničního zákona, včetně otevření bodového systému? Aleš ŘEBÍČEK, ministr dopravy /ODS/ -------------------- Tak my chceme věcně na všechny ty tři témata, jak jsem říkal, tak věcně, abysme byli prakticky do půlky února ve shodě, jak jsme říkali těch osmdesát procent, pak ministerstvo dopravy to dostane do podoby paragrafózní a tak dál a pak samozřejmě už je standardní proces, to znamená, konec února bude výkop. Václav MORAVEC, moderátor -------------------- Říká pro tuto chvíli ministr dopravy z ODS Aleš Řebíček, hostem je i místopředseda ČSSD Milan Urban a také šéf dopravních policisté Martin Červíček. Pokračujeme v diskusi už za pár okamžiků na zpravodajském programu České televize, tedy na ČT 24. Dozvíte se také o tom, zda jsou dálnice v České republice předražené, či podrobnosti o výběru mýta. Přepněte si na zpravodajský program České televize, přepněte si na ČT 24.