27 minut

Obsah dílu

Noviny — Blesk a Lidové noviny — Změna obsahu deníků — Titulní strana — Etické kodexy — Proč a jaké noviny čtete?

Části dílu

00:43
Noviny
    Zdraví vás MeKo! Jsme rádi, že jste zavítali do naší mediální kavárny, abyste se dozvěděli více o médiích. V tomhle díle pořadu Být v obraze se zaměříme na noviny. Zeptáme se vás, mediálních konzumentů, proč noviny čtete a co z toho máte. Poté trochu nahlédneme do jejich historie. A taky se dozvíme něco o tom, jaké typy novin máme, kolik se jich tiskne a jak se to zjišťuje.
    05:10
    Blesk a Lidové noviny
      A pak honem do redakce. Navštívíme redakce dvou listů. Našich nejčtenějších novin, deníku Blesk a našich nejdéle vycházejících novin, novin Lidových. Vyzpovídáme jejich šéfredaktory, a pak spolu s jejich hlavními editory promluvíme o tom, jak má vypadat dobrá titulní strana. Budeme se snažit, aby u toho vyšlo trochu najevo, jaký je rozdíl mezi tzv. bulvárem a tzv. seriózním tiskem.
      12:46
      Změna obsahu deníků
        Nakonec vyzkoušíme, co by se stalo, kdybychom trochu zamíchali obsahem deníků. Převlékneme se za trafikanty a budeme prodávat noviny, které na stánku rozhodně nečekáte. Jak to dopadne? Podívejte se sami.
        15:36
        Titulní strana
          21:27
          Etické kodexy
            23:27
            Proč a jaké noviny čtete?
              Přehrát celé video
              Stopáž27 minut
              Další díl
              Rozhlas

              Přehled dílů

              13 dostupných
              Stopáž27 minut

              Zakázáno, povoleno

              Regulace médií — Cenzura médií — Rada pro rozhlasové a televizní vysílání — Mediální produkce — Etika médií — Ověření pravosti informací — Syndikát novinářů

              16. 12. 2011 na ČT2
              Stopáž28 minut

              Mediální logika

              Mediální logika — Tisková konference — Tiskový mluvčí — Tiskové agentury — Terorismum a média — Osobní prezentace — Manipulace médií

              9. 12. 2011 na ČT2
              Stopáž28 minut

              Hudební průmysl

              Hudební průmysl a prodeje — Role hudebního vydavatele — Hudba a média — Hudební ceny a ankety — Festivaly — Stahování hudby — Aneta Langerová

              2. 12. 2011 na ČT2
              Stopáž28 minut

              Média a celebrity

              Jak se pozná celebrita — Celebrita — Typy celebrit — Média a celebrity — Jak se cítí dnešní celebrity — Spolupráce médií a celebrit — Zájem médií o známé osobnosti — Výběr témat do médií — Celebrity a marketing — Úpadek celebrity

              25. 11. 2011 na ČT2
              Stopáž28 minut

              Média a politika

              Média a politika — Propojení médií s politikou — Vnímání politiky přes média — Vznik předvolební kampaně — Výzkumy volebních preferencí — Známé osobnosti v politice — Jak efektivně promlovat na voliče

              11. 11. 2011 na ČT2
              Stopáž27 minut

              Televizní zábava

              Anketa — Televizní zábava — Analýza masové zábavy — Šéfdramaturg zábavy — Výroba zábavního pořadu — Baviči — Televizní seriál

              4. 11. 2011 na ČT2
              Stopáž28 minut

              Reklama

              Reklama — Anketa — Marketing — Historie reklamy — Reklamní agentura — Antišpek — Reklama v médiích — Prodej reklamního času — Regulování reklamy — Tvůrce reklamy

              28. 10. 2011 na ČT2
              Stopáž26 minut

              Internet

              Internet — K čemu používáte internet? — Vývoj internetu — Historie internetu — Vyhledávač — Přínos a rizika internetu — Petice Zakažte internet — Závislost na internetu — Porušování pravidel — Jak se daří médiím na internetu

              21. 10. 2011 na ČT2
              Stopáž27 minut

              Film

              Filmy — Jaké filmy máte rádi? — Zisky filmového průmyslu — Historie filmu — Jak se dělá film — Filmové efekty — Co si o filmu myslí jeho tvůrci — Product placement — Filmoví kritici

              14. 10. 2011 na ČT2
              Stopáž27 minut

              Časopisy

              7. 10. 2011 na ČT2

              Napište nám