Náhled do útrob nejmohutnější nákladní lodi na světě, která je poháněná zkapalněným zemním plynem.
Kontejnerová loď XXL

Jen pár kilometrů od čínské Šanghaje pracují tisíce mužů a žen v obrovských loděnicích. Tento mimořádný projekt je výzvou jak po stránce technické, tak po stránce lidské. Staví se zde ne jedna, ale hned devět kontejnerových lodí. Těchto devět ocelových obrů patří mezi největší svého druhu na světě. Práce na nich se odehrává souběžně a bude trvat asi dva roky. Za novou generací lodí stojí francouzská rejdařská společnost CMA CGM, která je světovým lídrem v námořní dopravě. Tyto obří lodě budou přepravovat neuvěřitelné množství zboží. Přibližně dvě stě patnáct tisíc tun jedna. První z nich se jmenuje Jacques Saadé. Tyto lodě představují milník v námořní dopravě vzhledem ke svému revolučnímu pohonu na zkapalněný zemní plyn. Symbolem této inovace je neméně revoluční nádrž naplněná zkapalněným zchlazeným zemním plynem. Ten je k životnímu prostředí šetrnější než ropa. Loď má zcela jedinečný motor. Je to největší motor na zkapalněný zemní plyn, jaký byl kdy vyroben. Na výšku měří skoro dvacet metrů. Motor pohání lodní šroub, o průměru deset metrů. Kapacita těchto lodí je 23 000 standardizovaných kontejnerů. Kdyby se tyto kontejnery nastavěly do řady za sebe, měřila by tato řada přes sto čtyřicet kilometrů.

Napište nám