Hudební groteska oceněná na MTF v Montreux z tvůrčí dílny režiséra Zdeňka Podskalského, jehož nedožité sté narozeniny si právě dnes připomínáme.
Režie: Zdeněk Podskalský. Scénář: Boris Moravec, Zdeněk Podskalský. Účinkují: Miloš Kopecký, Jana Brejchová, Waldemar Matuška, Eva Pilarová a další.

Hudební a taneční revue o klaunovi (J. Vršťala) a dívce z plakátu (J. Brejchová) se odehrává v pražských ulicích, tichých zákoutích Starého Města, Malé Strany a Hradčan s pověstnými motivy gotických chrličů Svatovítské katedrály na Pražském hradě, ale i na klávesnici mechanického psacího stroje a na dramaturgických poradách tehdejší Československé televize, na nichž hlavní slovo má Miloš Kopecký. Zábavný pořad v rytmu charlestonu, který oplývá množstvím režijních nápadů, byl v roce 1962 oceněn na mezinárodním televizním festivalu v Montreux Stříbrnou růží a Cenou kritiky a zároveň na televizní přehlídce v Alexandrii získal ocenění Zlatá sluneční loď. Uslyšíte písně Klokočí z autorské dílny J. Šlitra a J. Suchého, Souvenir v interpretaci Judity Čeřovské, To všechno vodnes čas v osobitém podání Waldemara Matušky. Poctu vznosnému andaluskému městu Granadě v českém přebásnění Zdeňka Borovce přednáší Milan Chladil, Blues na cestu poslední zpívá Rudolf Pellar a Po kom to dítě je – takovou otázku si klade Edita Štaubertová.

Slavný filmový a televizní režisér Zdeněk Podskalský (*18. 2. 1923 – †29. 10. 1993) byl výsostným autorem filmových hitů, hudebních komedií, a muzikálů, k nimž mnohdy psal scénář, a především je opatřoval svými režijními nápady. Jeho tvorba čítá na desítky děl, z filmů od šedesátých let připomeňme komedie Kam čert nemůže, dlouho zakázanou satiru Bílá paní, Světáci, muzikál Noc na Karlštejně, nebo Trhák. Pro tehdejší Československou televizi natočil např. seriál Fantom operety, sérii o Alfonsi Karáskovi, nebo o Ohnivých ženách, cyklus Babiččina krabička, řadu silvestrovských pořadů, komedie Lásky Emanuela Přibyla, Námluvy komtesy Gladioly, Blázinec v prvním poschodí a další. V televizním prostředí natočil jedny z prvních revuí Půjčovna talentů a Ztracená revue, a v neposlední řadě byl průkopníkem předchůdce klipu, tzv. televizní písničky (vedle režisérů Roháče, Svitáčka, Rychmana...).

Napište nám