Pohled odborníků na českou účast a aktuální dění na Rally Dakar 2019
00:01:46Krásný dobrý den vám přeji
00:01:48při sledování dalších letošních
00:01:50Dakarských ozvěn.
00:01:5141. ročník Rallye Dakar má za sebou
00:01:53už tři etapy.
00:01:55Ta včerejší byla hodně divoká.
00:01:57Jak moc byla divoká?
00:01:59O tom nám poví náš reportér
00:02:00na místě Jan Mroviec.
00:02:03Třetí den dakarského putování
00:02:04je minulostí.
00:02:05Já si dovolím opakovat slova Jana
00:02:07Veselého, který včera pravil.
00:02:09Druhou etapou Dakar začal,
00:02:11třetí etapou začalo peklo.
00:02:13Peklo v podobě velice náročné
00:02:15rychlostní zkoušky a následného
00:02:17dlouhého přesunu,
00:02:18který nepustil české závodníky
00:02:20a české závodnice do dlouhých
00:02:22pozdních hodin do postelí.
00:02:25Do postelí nepustil ani servismany,
00:02:27kteří až do rána pracovali
00:02:29na závodní technice,
00:02:31kterou bylo zapotřebí připravit
00:02:32na maratonskou etapu,
00:02:34která začíná dnes.
00:02:35Musíme podotknout,
00:02:36že do ní vystartují všichni čeští
00:02:38zástupci s jedinou výjimkou.
00:02:40Posádka Martina Kolomého zůstala
00:02:43přes noc v dunovém poli uprostřed
00:02:45rychlostní zkoušky.
00:02:46Příčinou problémů bylo
00:02:48rozbitý kardan.
00:02:51Musíme podotknout,
00:02:53že už podruhé za poměrně krátkou
00:02:55dobu si Martinu Kolomému
00:02:57si ho posádkou stal
00:02:58podobný problém.
00:02:59Naposledy tomu bylo v poslední
00:03:01etapě loňské Dakarské Rallye.
00:03:04Přestože je dost pravděpodobné,
00:03:05že do té letošní ještě Martin
00:03:07Kolomý ve startuje ve druhé
00:03:08polovině,
00:03:09tak s jistotou už můžeme říci,
00:03:11že vysněného beduína se letos domů
00:03:13do ČR neodveze.
00:03:16Slyšeli jsme shrnutí včerejšího
00:03:18dění na Rallye Dakar.
00:03:20O její tvrdosti a nejen
00:03:22ode tvrdosti soutěže si budeme
00:03:24povídat s Josefem Macháčkem.
00:03:26Pětinásobným šampionem kategorie
00:03:28čtyřkolek na této slavné soutěži.
00:03:31Přeji vám krásný den.
00:03:32Dobrý den.
00:03:34Na Rallye Dakar jste ještě
00:03:36v loňském roce startoval.
00:03:37Poté jste v Buenos Aires našel
00:03:39nějaký svůj pověstný hřebík
00:03:41na pověšení kariéry.
00:03:43Je dostatečně pevný?
00:03:45To každý vidí.
00:03:46Nejsem na Dakaru.
00:03:49Dakar co se týče čtyřkolek,
00:03:50tak jsem určitě pověsil na hřebík.
00:03:53Říkáte co se týče čtyřkolek.
00:03:55Ale je tam možná ještě jedno ale.
00:03:58Z důvodu toho,
00:03:59že pořadatel vytvořilo novou
00:04:00kategorii malých bugin,
00:04:03takto to možná ještě připadá
00:04:05v úvahu.
00:04:06Ale myslím si,
00:04:07že díky věku už to také bude
00:04:09velice těžké.
00:04:11Díváme se na záběry
00:04:12z vašeho závodění.
00:04:14Proměnil asi hodně kategorie
00:04:15čtyřkolek od té doby,
00:04:18ze které jsou třeba tyto záběry,
00:04:20nebo od loňska?
00:04:21Hodně se to proměnilo.
00:04:22Toto je zrovna stroj,
00:04:24který
00:04:25měl obsah 900 cm3 a byl to
00:04:29dvouválec.
00:04:30To bylo krásné projetí.
00:04:32Teď už se jezdí s obsahem
00:04:33pouze 700 cm3 a není
00:04:35to taková zábava.
00:04:38Co se týče koncepce celé čtyřkolky,
00:04:40tak zůstala přibližně stejná,
00:04:42protože ty rozměry jsou dané.
00:04:44Obsah je daný.
00:04:46Nikdo už nemá šanci experimentovat.
00:04:49Takže ty čtyřkolky jsou
00:04:51přibližně stejné.
00:04:53Dá se říci,
00:04:54že ta objemnější čtyřkolka byla
00:04:57dříve stejně rychlá,
00:04:58jako ty méně objemné dnes?
00:05:01Třeba v kategorii motocyklů dříve
00:05:02závodili 690 a dnes tam jsou 450.
00:05:05Dobře,
00:05:06ale předtím se na motorkách
00:05:08dosahovalo rychlosti
00:05:09kolem 200 km/h.
00:05:11Také moje čtyřkolka jezdí tato
00:05:14velká kolem 170 km/h.
00:05:17Dnes je rychlost
00:05:18maximálně 130 km/h.
00:05:22Co říkáte tvrdosti toho
00:05:24letošního ročníku?
00:05:26Ještě se toho moc neodjelo.
00:05:29Tvrdostí bych ani neřekl,
00:05:31protože písek je měkký.
00:05:33Spíše ty kamenité etapy bych
00:05:35označil za ty tvrdé.
00:05:38Tady jsem trochu tesknil.
00:05:40Protože ty pískové duny a krásné
00:05:45scenérie co jsem viděl na těch
00:05:47prvních záběrech ještě jsem
00:05:48tam loni se toho účastnil,
00:05:50takto jsem trochu tesknil.
00:05:54Za dva měsíce se budu účastnit
00:05:57rally v Alžírsku a tam budou
00:05:59podobné nebo možná lepší scenérie.
00:06:03Nemyslím si,
00:06:04že ten písek je podstatně hezčí
00:06:09a příjemnější než bláto.
00:06:11Vy jste byl na Rallye Dakar
00:06:13ve čtyřkolce a také
00:06:14v automobilové kategorii.
00:06:17Co je vašemu srdci bližší?
00:06:19Samozřejmě co se týče letošního
00:06:21Dakaru,
00:06:22tak bych tam raději
00:06:24byl na čtyřkolce.
00:06:25Tam je trochu jistota překonání
00:06:27toho terénu a nemusí se člověk
00:06:29obávat toho vykopávání.
00:06:31Ale nebojím se ani autem
00:06:33nebo buginou.
00:06:37Včerejší etapa byla hodně krizovou
00:06:39etapou pro tým Tatra
00:06:41Buggyra Racing.
00:06:42Martin Kolomý zůstal na trati
00:06:44s prasklým kardanem.
00:06:47Martin Šoltys naopak udělal radost
00:06:49týmovému šéfovi Kalivodovi.
00:06:53Pojďme si Kalivodu poslechnout.
00:06:55Třetí etapa musela
00:06:56být extrémně náročná.
00:06:58Když se díváme na výsledky,
00:07:00tak spousta favoritů
00:07:01je tam ještě teď.
00:07:03Bohužel také včetně našeho Martina
00:07:05Kolomého,
00:07:06který má technické problémy.
00:07:07Ale obrovskou radost nám udělal
00:07:09Martin Šoltys,
00:07:11který zaznamenal
00:07:12fantastický výsledek.
00:07:13Zajel sedmý čas.
00:07:17Kluci z toho měli obrovskou radost.
00:07:21Postupují podle plánu a dojíždějí
00:07:22do cíle.
00:07:24Teď nás ještě čeká ten komplikovaný
00:07:26devítihodinový přejezd do bivaku.
00:07:28A zítra maratonská etapa.
00:07:30O to obtížnější to budou mít týmy
00:07:32se servisem.
00:07:33Ale Martin Šoltys fantasticky.
00:07:35Z toho mám obrovskou radost.
00:07:37Budeme věřit,
00:07:38že také Martin Kolomý to zvládne
00:07:40a dostane se do bivaku,
00:07:41aby zítra mohl pokračovat.
00:07:42V době natáčení tohoto rozhovoru
00:07:44Jan Kalivoda ještě nevěděl,
00:07:46jak to bude s Martinem Kolomým.
00:07:48V tuto chvíli je zcela jasné,
00:07:49že Martin Kolomý do dnešní
00:07:51etapy nenastoupí.
00:07:52Ale bude se moci vrátit do soutěže
00:07:54ve druhé polovině.
00:07:56Po dni volna.
00:07:57To je novinka,
00:07:58která je dána pravidly.
00:07:59Co říkáte této obměně pravidel?
00:08:02Je to pouze pro kamiony
00:08:04tato novinka.
00:08:05Netýká se to motorek,
00:08:07ani čtyřkolek ani automobilů.
00:08:11Ta včerejší etapa nebyla pouze
00:08:13pro Martina problematická.
00:08:17Pro motorkáře to bylo docela
00:08:20tragické co se týče
00:08:23předních jezdců.
00:08:25V autech,
00:08:26tak o tom nebudeme mluvit.
00:08:28Ta etapa byla asi těžká a dlouhá.
00:08:33Devítihodinový přejezd je úmorný,
00:08:36když má člověk za sebou tu etapu.
00:08:39Toto je prostě Dakar.
00:08:42Mnozí fanoušci českých týmů celou
00:08:45noc spekulovali co by kdyby.
00:08:47Co by se mohlo stát
00:08:49s Martinem Kolomým.
00:08:50Ale prasklý kardan je hodně
00:08:52limitující závada v tomto terénu.
00:08:58Prasklá poloosa týče pevného
00:09:00podkladu ještě řešitelná věc.
00:09:04Že se to dá hodně dotáhnout,
00:09:06nebo by dojel na přední náhon.
00:09:09Ale v tomto terénu
00:09:10to je smrtelná záležitost.
00:09:13Kdyby se to podařilo včas opravit,
00:09:15tak jízda v noci v poušti může
00:09:19být hodně nebezpečná.
00:09:21To je nereálné co v těch vysokých
00:09:24duny v Peru týče.
00:09:27To se dá jezdit na těch nižších
00:09:29dunách v Africe.
00:09:32Martin je tak zkušený a ta touha
00:09:35dojet a pokračovat by ho hnala.
00:09:39Ale možná by to nebylo reálné
00:09:41dostihnout,
00:09:42protože ta oprava by mohla trvat
00:09:44šest hodin.
00:09:45Potom devět hodin přejezd.
00:09:46Takže ani do rána by nebyl schopný
00:09:48se dostat do bivaku.
00:09:50Naopak když hovoříme o týmu Tatra
00:09:52Buggyra Racing,
00:09:53tak Martin Šoltys jede takovou
00:09:56stálou jízdu.
00:09:57Je to dáno tím,
00:09:58že měl dobrého učitele?
00:10:01Asi se vloni něco naučil.
00:10:03Je to hrozně důležité si odjet
00:10:05nějaké km na Dakaru
00:10:06v těchto dunách.
00:10:08Jede s určitou opatrností.
00:10:12Přeji mu,
00:10:13aby mu to vyšlo co nejvíce.
00:10:15Teď se soustředí tým na něho.
00:10:20Bude mít více mechaniků.
00:10:23Určitě si pomůže a bude to všechno
00:10:25k dobru věci.
00:10:27Dnešek je vlastně začátkem
00:10:29tzv. maratonské etapy.
00:10:31V překladu pro diváky
00:10:32co to neznají,
00:10:33tak to je dvojitá etapa
00:10:35bez servisu.
00:10:36Jaké klade nároky na závodníky?
00:10:38Po jedné stránce to bude dobrý,
00:10:40protože ten písek není bláto jako
00:10:42v Bolívii.
00:10:45Když přijedou do cíle etapy,
00:10:48tak ta práce na těch strojích
00:10:50je podstatně jednodušší.
00:10:52Myslím si,
00:10:53že se tam udělají filtry.
00:10:55Nebo pneumatiky.
00:10:57Po této stránce to bude lepší.
00:11:02Zase ti lidé budou unavenější toho
00:11:04pískového terénu.
00:11:06Vaší doménou,
00:11:08doménou našeho dnešního hosta
00:11:10je kategorie čtyřkolek.
00:11:11V ní se velice dobře letos
00:11:13prosazuje Tomáš Kuběna.
00:11:15Po včerejšku byl na šestém místě.
00:11:18Pojďme si poslechnout tohoto
00:11:19českého reprezentanta,
00:11:20jak on hodnotil včerejší etapu.
00:11:24Byla to náročná etapa.
00:11:25Zvlášť pro čtyřkolky.
00:11:26Bylo to hodně rozbité
00:11:28a hodně fešfeš.
00:11:30Technika dostala na prdel.
00:11:34Chybí mi nějaký výkon motoru.
00:11:36Musím se na to podívat,
00:11:37protože mi docela ujíždějí.
00:11:42V tu chvíli to není
00:11:43úplně konkurenceschopné.
00:11:44Nicméně jsem v cíli,
00:11:46takže se připravíme na další
00:11:48den a uvidíme.
00:11:50Včera jste říkal,
00:11:52že nasazujete nový motor.
00:11:53Je varianta,
00:11:54že se vrátíte k tomu co jste
00:11:56včera vyřadil?
00:11:57To určitě ne,
00:11:58protože ten motor v těchto
00:11:59podmínkách zřejmě nepůjde
00:12:01dát dohromady.
00:12:04Takže zůstaneme u tohoto motoru.
00:12:06Dvakrát se podíváme,
00:12:07proč tam není ten výkon.
00:12:09Byl zrepasovaný.
00:12:111. 100 km jsem ho zajížděl.
00:12:15Nicméně ten výkon tam není takový,
00:12:18jak bych si přál.
00:12:20Slyšeli jsme Tomáše Kuběnu.
00:12:22Jak se díváte na jeho výkon?
00:12:24Dobře ho znáte.
00:12:28Tomáš jede velice dobře.
00:12:29Je důležité se udržet v té špičce,
00:12:32aby neztratil kontakt.
00:12:34Protože to je hrozně důležité.
00:12:38Z takové pozice co dokáže jezdit
00:12:40kolem pátého nebo šestého místa,
00:12:42tak to je hrozně jednoduchý útok
00:12:44potom na přední pozice.
00:12:47Tak jako on má problémy,
00:12:48tak mohu mít také ostatní problémy.
00:12:51Přeji mu to.
00:12:52Je jediný v kategorii.
00:12:56Má stroj, který si sám vyvíjel.
00:12:58Což by bylo hrozně fajn,
00:13:01kdyby se mu to podařilo potřetí
00:13:02dotáhnout do konce.
00:13:04On měl v předchozích ročnících
00:13:06technické problémy.
00:13:07Teď už po druhé etapě musel
00:13:08měnit motor.
00:13:10Není to brzy?
00:13:11Trochu mu to zazlívám.
00:13:14Na ty motory vypadl
00:13:15oba dva ročníky předtím.
00:13:18Teď také docela trnu.
00:13:21Když krátce po startu dává druhý
00:13:23motor a už není rezerva,
00:13:26tak to bude velice náročné.
00:13:29Hlavně to bude muset šetřit
00:13:31a nebude moci závodit
00:13:33s tou špičkou.
00:13:35Jemu se dnes dařilo závodit.
00:13:37Takže se drží s absolutní špičkou.
00:13:40Na třech nebo čtyřech mezičasech
00:13:42byl na prvním místě
00:13:43a teď je na čtvrtém místě.
00:13:45Má tam minimální ztrátu
00:13:46asi tři a půl minuty.
00:13:48To je relativně slušná
00:13:50výchozí pozice.
00:13:52To, že nasadil nový motor,
00:13:53tak to dokazuje,
00:13:54že ten motor nemá výkon.
00:13:58Nasadil nový motor a jede
00:14:00mu to dobře.
00:14:01Teď je ta otázka,
00:14:02do jaké míry ho šetřit anebo
00:14:06bojovat o absolutní umístění.
00:14:09Někteří zástupci v kategorii quadů
00:14:13měli problémy
00:14:14při technických přejímkách.
00:14:16Tomáš Kuběna není výjimkou.
00:14:17Vy jste o tom slyšela vzpomněl jste
00:14:19si na své minulé lapálie?
00:14:20Ne,
00:14:21ale o žádných letošních potížích
00:14:23jsem neslyšel.
00:14:24Maximálně se tam změnili předpisy
00:14:28v nějakých bodech.
00:14:29Já jsem o tom ale neslyšel.
00:14:31Když sledujete
00:14:32ty současné čtyřkolky.
00:14:34Nacházíte tam nějaké prvky
00:14:37ze své konstrukční školy,
00:14:38nebo je tam všechno jinak?
00:14:42Ty čtyřkolky se trochu směřují
00:14:44k aerodynamika.
00:14:48Protože jak nemají výkon,
00:14:50tak kdyby posunula aerodynamika
00:14:52rychlost opět km/h,
00:14:55tak je to dobré.
00:15:01Ta Yamaha je spolehlivá.
00:15:06Teď je to otázka takové té vůle
00:15:09a štěstí,
00:15:10kdo prorazí gumu anebo neprorazí
00:15:11a komu vydrží motor,
00:15:13nebo udělá nějakou navigační chybu.
00:15:18Samozřejmě závodníci z Chile
00:15:21a Argentiny mají obrovskou výhodu,
00:15:24že jsou v tom domácím prostředí
00:15:26a mají tam najeto hodně km.
00:15:32Dokonce jejich rally se jede
00:15:34na podobných,
00:15:35nebo přesných tratích.
00:15:36To je obrovská výhoda.
00:15:38Potom tam přichází v úvahu
00:15:40ty asistence černé,
00:15:43které tam domácí jezdci mají.
00:15:46To je obrovská výhoda,
00:15:47že mohou jet částečně odlehčení.
00:15:50Josef Macháček jezdil Dakarskou
00:15:52Rallye nejen na čtyřkolce.
00:15:54Startoval také v automobilu.
00:15:56Pojďme se podívat na automobilovou
00:15:58kategorii a poslechnout si Martina
00:16:00Prokopa,
00:16:01který se opět přiblížil
00:16:02nejrychlejší desítce.
00:16:04Dnes nemám vůbec dobrý pocit.
00:16:06Nebyl jsem spokojený
00:16:08s naším výkonem.
00:16:10Na začátku jsme udělali gumu
00:16:11docela hloupě.
00:16:13Potom jsme ještě zapadli znovu.
00:16:16Tak pitomě zapadnout
00:16:18se mi dlouho nepodařilo.
00:16:21Přeskákali jsme ty duny,
00:16:23ale nebylo to ono.
00:16:29Byl jsem na sebe naštvaný,
00:16:30že nedovedu jet rychleji.
00:16:32Když jsem zrychlil,
00:16:33tak jsem to neměl pod kontrolou
00:16:34a nebylo to dobré.
00:16:38Potom jsme se chytli v souboji
00:16:40a tahali jsme se.
00:16:43Je mu našel sentinel.
00:16:50To byl dobrý adrenalin.
00:16:52Takže jsem chytil tempo a valili
00:16:54jsme směrem k cíli.
00:16:55Ale potom jsme udělali další
00:16:57defekt,
00:16:58takže jsme museli zase měnit.
00:17:00A nějaká časová ztráta.
00:17:03Vypadá to,
00:17:04že dostaneme velkou penalizaci
00:17:06za porušení rychlosti.
00:17:07Protože máme o 12 km/h překročenou
00:17:13rychlost,
00:17:14což bude podle
00:17:16mě znamenat 12 minut penalizaci.
00:17:17Jsme si spletli padesátku
00:17:19s třicítkou.
00:17:20Takže dnes si za ten výkon hezký
00:17:23ho nezasloužíme.
00:17:25Ale všichni mají problémy.
00:17:27Už to bylo hodně těžké a nebyla
00:17:28to jednoduchá etapa jako včera.
00:17:33Jak sliboval,
00:17:34že se to každý den bude stupňovat,
00:17:36takto se děje.
00:17:38Slyšeli jsme Martina Prokopa.
00:17:40Ten hovořil o to,
00:17:41že zřejmě dostane penalizaci.
00:17:43Jak těžké je hlídat si rychlostní
00:17:45průměry rychlostní průjezdy?
00:17:47Teď už díky těm velkým penalizacím
00:17:50a jejich finančním postihům
00:17:52si to každý hlídá.
00:17:54Složitější to je na čtyřkolce
00:17:55a motorce, kde je člověk sám.
00:17:57Já jsem loni dostal penalizaci
00:18:00asi tři minuty a 300 euro pokutu
00:18:04pouze za to jim nešel ten bzučák,
00:18:06který mě má upozornit,
00:18:08když to náhodou přetáhnu.
00:18:09To se mi nelíbilo.
00:18:12Ale v těch autech
00:18:14by si to ten navigátor měl pohlídat
00:18:16a měl by si to tam psát a označit
00:18:18si to velkou číslicí.
00:18:23Zvlášť když to je třicítka,
00:18:25kde se chyba udělá rychle.
00:18:27Ale to se nedá nic dělat.
00:18:29Nebude to nic velkého,
00:18:32co by měla Martina zastavit
00:18:37při pokračování směrem dopředu.
00:18:42Když hovoříme o pokračování
00:18:43směrem dopředu.
00:18:44Martin Prokop byl včera v průběžném
00:18:46pořadí těsně za hranicí
00:18:47nejlepší desítky.
00:18:48Když se podíváme teď na průběžné
00:18:50pořadí,
00:18:51tak Martin Prokop je šestý
00:18:53se ztrátou 12 minut a osmi sekund
00:18:55na Nassera Al-Attiyahu.
00:18:57To už je pozici,
00:18:58kde bychom ho rádi viděli.
00:18:59Je to pozice,
00:19:01kde měl figurovat od začátku.
00:19:03Tam patří s tím svým přístupem
00:19:05a tou technikou co má.
00:19:08Tam měl být a dostal
00:19:09se tam kam patří.
00:19:13Teď bude záležet na tom,
00:19:14o čem mluvil tom příspěvku,
00:19:16že tyto etapy a proražené gumy
00:19:20a navigační chyby,
00:19:22tak to bude trvat
00:19:24až do konce Dakaru.
00:19:25Protože se jede přibližně
00:19:26ve stejném terénu.
00:19:29Tento Dakar bude taková neznámá
00:19:33až do konce.
00:19:35Neznámá dokonce v kategorii
00:19:36osobních automobilů,
00:19:38ale také v kategorii malých bugin.
00:19:45Ta vám může být blízko,
00:19:47vzhledem k vaší závodní historii.
00:19:49To je ono.
00:19:52Když tyto malé buginy začali,
00:19:54tak jsem volal,
00:19:55že by se měla udělat tato
00:19:56kategorie,
00:19:57kdy se nemusí tolik upravovat
00:20:01ten stroj za velké investice.
00:20:04Letos to pořadatel udělal.
00:20:07Je vidět,
00:20:08že ta kategorie má 30 závodníků.
00:20:12Je to velice zajímavé.
00:20:14Neslyšíme,
00:20:15že by tam měl někdo velké problémy.
00:20:17Jedou na té úrovni co ten litrový
00:20:22motor je schopný jet.
00:20:25Zajímavý je moment,
00:20:26když Gordon se vždy snažil
00:20:27mít velký zdvih
00:20:29a osmilitrový motor.
00:20:36Letos vyrazil,
00:20:37byť nevím kolikátý je,
00:20:39tak vyrazil s podobnou buginou jako
00:20:43je side by side.
00:20:50Vy jste za svoji kariéru vystřídal
00:20:53různé vozy.
00:20:54Když se podíváte na startovní pole.
00:20:56Jsou tam dvoukolky a čtyřkolky.
00:20:57Jaká koncepce,
00:20:58vzhledem k tomu terénu,
00:21:00je podle vás nejvhodnější?
00:21:03Jak ukazuje vepředu startovní pole,
00:21:07tak těm jezdcům co jsou dobří,
00:21:09tak vůbec nevadí zdali
00:21:10to je čtyřkolka anebo dvoukolka
00:21:12a jedou velice vepředu.
00:21:15Pro ten africký Dakar,
00:21:17nebo pro ty africké závod
00:21:19je dvojkolka dostačující a výborná.
00:21:24Tady vzhledem k těm vysokým dunám,
00:21:28kdy to na konci ztrácí trakci,
00:21:30tak 4x4 lepší.
00:21:33Zase auta co jsou čtyři x čtyři
00:21:38jsou podstatně těžší než buginy.
00:21:40Je to jak kdy a na jakém terénu.
00:21:44Ale tady to ukazuje,
00:21:46že také ten Optimus jede
00:21:48poměrně vepředu.
00:21:50Takže jestli dvojkolka nebo
00:21:53čtyřkolka, tak to je na pilotovi.
00:21:56Neustále se hovoří o tom,
00:21:58zda Jižní Amerika není už svými
00:22:01terény pro Rallye Dakar vyčerpaná.
00:22:04Jak se na to díváte?
00:22:06Já si myslí,
00:22:07že Jižní Amerika je vyčerpaná
00:22:09jak z hlediska destinací států,
00:22:13tak je vyčerpaná z hlediska terénu.
00:22:15Nicméně samozřejmě kdyby měli proto
00:22:22Argentina, Chile a Peru,
00:22:24tak se dá udělat takový Dakar,
00:22:28který by měl to s čím začínal.
00:22:3110 000 km.
00:22:34Krásné duny.
00:22:37Z tohoto hlediska
00:22:38by to vyčerpané nebylo.
00:22:40Ale tím,
00:22:41že ty státy to tam nepustí,
00:22:42tak ten Dakar je z hlediska
00:22:44tohoto problémový.
00:22:46Poslední otázka.
00:22:48Koho z českých reprezentantů
00:22:49vidíte,
00:22:50že skončí v těch konečných
00:22:52výsledcích nejlépe?
00:22:54Já si myslím,
00:22:55že když vydrží Tomášovi motor,
00:22:57tak na tom bude velice dobře.
00:23:01Martin Prokop,
00:23:02tak toho tipuji do pětky.
00:23:04Když to vidím.
00:23:05A samozřejmě také Martin Macík
00:23:09má na to, aby byl hodně vepředu.
00:23:11Ale to nemůžeme říci.
00:23:14Rallye Dakar některé
00:23:16věci neodpouští.
00:23:20Dokud člověk není v cíli,
00:23:22tak nedokáže říci jak dopadne.
00:23:24To byla prognóza našeho dnešního
00:23:26hosta pětinásobného vítěze Rallye
00:23:28Dakar ve čtyřkolkách
00:23:29Josefa Macháčka.
00:23:30Přeji příjemný zbytek dne.
00:23:32Děkuji na shledanou.
00:23:34Loučím se také s vámi milí
00:23:35televizní diváci.
00:23:37Zůstávejte u obrazovek a sledujte
00:23:38program ČT sport.
00:23:39Odtud ze studia na shledanou.
00:23:41Živé titulky ve spolupráci se ZČU Inovace podpořená TA ČR Stínový mluvčí: Pavel Petrle
Pohled odborníků na českou účast a aktuální dění na Rally Dakar 2019
Mapa stránek | RSS | Nahoru f
© Česká televize 1996–2019 | English | 3