Ve hvězdném obsazení zazní skladby D. Šostakoviče, A. Dvořáka a E. Elgara.

V Koncertu pro violoncello a orchestr č. 1 Es dur Dmitrije Šostakoviče se na pódium České filharmonie vrátila americká špičková sólistka Alisa Weilerstein. Posluchači ve Dvořákově síni pražského Rudolfina mohli obdivovat její skvělou techniku a spontánní muzikálnost. Ve své dosavadní kariéře vystupovala se všemi předními orchestry v USA a v Evropě s dirigenty jako např. Gustavo Dudamel, Christoph Eschenbach, Alan Gilbert, Marek Janowski, Neeme Järvi, Paavo Järvi, Lorin Maazel, Zubin Mehta nebo David Zinman. Cellistka horlivě propaguje novou hudbu a vystupuje na významných hudebních festivalech po celém světě, jako jsou například přehlídky vážné hudby v Aspenu, Edinburghu, Tanglewoodu, Verbieru, Jeruzalémský festival komorní hudby, letní festival La Jolla, Mostly Mozart, Salcburský festival, Šlesvicko-holštýnský festival a další. Kromě svých sólových a recitálových koncertů se Alisa Weilerstein také pravidelně věnuje komorní hudbě.V přídavku zahrála Weilersteinová svitu pro sólové violoncello Johanna Sebastiana Bacha.

Pod taktovkou Tomáše Netopila dále uslyšíte v podání České filharmonie ještě Symfonické variace Antonína Dvořáka a Enigma Variations Edwarda Elgara. Netopil vystudoval hru na housle a poté dirigování, jemuž se věnoval jak doma v České republice pod vedením Jiřího Bělohlávka, tak na Královské hudební akademii ve Stockholmu u Jormy Panuly. Po celém světě diriguje nejen symfonickou hudbu, ale i operu. Řídil úspěšné janáčkovské inscenace Věc Makropulos (Vlámská opera v Antverpách), Příhody lišky Bystroušky (Semperova opera v Drážďanech, Vídeňská státní opera) a Káťu Kabanovou (Vídeňská státní opera) a také Dvořákovu Rusalku (Vídeňská státní opera). Vedle těchto českých děl dirigoval v posledních sezonách také Busoniho Doktora Fausta (Semperova opera v Drážďanech), Mozartovu operu Cosi fan tutte (Vídeňská státní opera) či Halévyho Židovku (Vlámská opera). Vedle svého působení v proslulých operních domech dirigoval Tomáš Netopil řadu orchestrálních těles. Patří mezi ně Berlínská filharmonie, Orchestr lipského Gewandhausu, Staatskapelle Dresden, Symfonický orchestr Bavorského rozhlasu, Symfonický orchestr Středoněmeckého rozhlasu v Lipsku, Berlínský rozhlasový symfonický orchestr, Orchestr berlínského Konzerthausu, Vídeňští symfonikové, Londýnský filharmonický orchestr a řada dalších. Za dirigentským pultem České filharmonie poprvé stanul v roce 2007 a poté se k orchestru vrátil ještě dvanáctkrát. Stejně jako jeho kolega Jakub Hrůša byl Tomáš Netopil v říjnu roku 2017 jmenován hlavním hostujícím dirigentem České filharmonie.

Napište nám