Talentovaná zpěvačka a autorka řešila komplex potomka slavných rodičů. Připravili: J. Rauvolf, R. Novák a P. Slavík

Natálie Kocábová, dcera Američanky Marshy a slavného hudebníka Michaela se narodila v roce 1984. Jako třináctiletá začala moderovat televizní pořad Dády Patrasové. V patnácti letech natočila první album, v loňském roce jí vyšlo druhé. V roce 2002 vystupovala v roli Hanky v muzikálu Starci na chmelu. Dodnes vydala dvě sbírky poezie a tři prózy. V roce 2003, ještě během studií na gymnáziu, se jí narodil syn Vincent. Dnes studuje dramaturgii a scenáristiku na FAMU, píše scénář celovečerního filmu o Miladě Horákové, žije se synem a jeho otcem Štěpánem. Jako zpěvačka vystupuje se skupinou Michala Pavlíčka juniora Gang ala Basta.

Je zvláštní, že ačkoli se český šoubyznys potomky slavných jen hemží (Prachař, Švehlík, Preiss, Brodská, Kostková, Kerndlová atd. atd.), nálepku protekčního spratka dostala právě Kocábová. Začalo to vydáním jejího prvního alba Fly Apple Pie. Otec Michael složil hudbu, matka Marsha napsala texty. Otec desku produkoval, na jejím nahrávání se podílela řada prvotřídních muzikantů. S vydáním desky rozjel Kocáb masivní reklamní kampaň – rozhovory do novin, televizí interview, klipy. Vůbec netušil, jak si naběhne…

Přijetí desky bylo rozpačité a spíš než její hudební kvality a kvality Natálie jako zpěvačky se řešilo to, jak se Kocáb snaží se své dcery udělat popovou hvězdu. Natálie byla v pozici nesvéprávné bytosti, kterou ctižádostivý otec předvádí jako cvičenou opičku.

Natálie říká, že si to všechno tehdy vůbec neuvědomovala. Teprve asi po roce si jednou sedla k internetu a po zadání svého jména se na ní vyvalila záplava ironických i vysloveně nenávistných a zlých reakcí. Byl to pro ni šok. Najednou zjistila, že lidé ji neberou jako zpěvačku, ale protekčního spratka, který nic neumí.

Na tohle zjištění reagovala Natálie, ať už vědomě či nevědomě, bouřlivou rebelií. Její protesty byly úměrné věku a temperamentu. Špatně se učila, na gymnáziu, kam chodila, provokovala pedagogy – například vystříkala školu pepřovým sprejem, takže ten den museli zrušit vyučování nebo se před nastoupenými studenty a učiteli se vyválela v bahně. Psychické problémy ji přivedly až do psychiatrické léčebny v Bohnicích, kam k MUDr. Jánu Praškovi několikrát do roka dochází dodnes.

Ještě v tomto roce (2003) Natálie otěhotněla. Otec i celá rodina byli opět v šoku. Natálie si ale mateřství nedala rozmluvit, a tak přišel na svět Vincent. Jeho narození znamenalo ve vztahu Natálie k otci bod obratu a její život se zklidnil. Byla přijata na FAMU, se svým partnerem syna vychovává, pokračuje v literárních pokusech, s Michalem Pavlíčkem juniorem natočila (už bez vměšování otců) desku a příležitostně s ním i vystupuje. Vydání knihy i desky v loňském roce už nevzbudilo žádný mediální poprask, na její koncerty nejsou návaly. Paradoxně tak možná teprve nyní má sama možnost dokázat, co v ní opravdu je. Že talent má a zpívat dovede, dokazuje fakt, že si ji jako jednu z interpretek vybral Michal Horáček na svoje nové album.

Jisté trauma si Natálie s sebou stále nese a pravděpodobně se ho nikdy úplně nezbaví. Je to syndrom, respektive komplex dítěte slavných rodičů. Řeší otázku, zda se svému úspěšnému a slavnému otci či matce vyrovnají. Tohle trauma se může zdát malicherné a nepodstatné, ale těm, kdo jím trpí může poznamenat celý život. Pokud se děti rozhodnou kráčet ve stopách svých rodičů, vydávají se na tenký led. Pokud jejich vlohy pro daný obor nejsou evidentní, bylo by lepší, kdyby si vybrali jinou profesi. Často však tuto volbu za ně dělají jiní. A bývají to právě jejich rodiče…

Moderátorem pořadu je hudební publicista Josef Rauvolf.

Natálie Kocábová
zpěvačka, básnířka a spisovatelka

Natálie Kocábová

* 16. 4. 1984


Stopáž26 minut
Rok výroby 2008
 P ST 4:3
ŽánrDokument