Hudební encyklopedie tvrdí slovy showmana a špičkového trumpetisty Dizzyho Gillespieho: „Bebop může být stejně zábavný jako swing a lze při něm tančit“. Nástup Normana Granze, impresária, který prosadil jazzmany a jazzwomanky do světových filharmonických sálů

Pořad bylo možné přehrát do 16. 6. 2019
Video není k dispozici

Po II. světové válce rostla v Americe produkce a prosperita měrou, o níž se ještě před několika lety nikomu ani nesnilo. Ale začala Studená válka a s ní přišla hrozba nukleární války. Milióny bělošských Američanů se začaly stěhovat do nově postavených, bezpečnějších předměstských čtvrtí. Města se vylidňovala. Lidi, převážně chudí, kteří v centrech měst zůstali, se měli postarat sami o sebe. V komunitě černošských Američanů sílila frustrace. Chlapi se vrátili z války, v níž bránili svobodu cizích zemí, a doma se museli potýkat s diskriminací. Do této situace přišel mor zvaný drogy. Celou situaci „vyzpívala“ jazzová hudba. Hrát jazz vždycky znamenalo přijmout riziko. Když se muzikant vyjadřuje spontánně „na fleku“, když vystupuje veřejně, jde „s kůží na trh“, prostě riskuje. Ale kromě toho dostává ohromnou šanci projevit se.

Originální názevJAZZ / Risk - 1945 to 1949
Stopáž59 minut
Rok výroby 2000
 )D( ST 4:3
ŽánrDokument