Podmanivě ozdravná cesta do světa snů a fantazie. Thajský koprodukční film

V bývalé škole vznikla nemocnice pro vojáky trpící tajemnou spavou nemocí. Lékaři zkoušejí různé způsoby, včetně terapie barevným světlem, aby mužům ulevili od jejich nočních můr. Do nemocnice dochází také žena v domácnosti a dobrovolnice Jenjira a dohlíží na mladého vojáka Itta, za kterým nechodí žádní příbuzní. Jenjira objeví Ittův zápisník plný zvláštních poznámek a náčrtků. Co když existuje nějaké spojení mezi záhadným syndromem, kterým muži trpí, a mytickým starodávným místem, na kterém nemocnice stojí? Magie, uzdravování, milostná romance a sny jsou součástí Jenjiriny nenásilné cesty za hlubším poznáním sebe sama i světa, který ji obklopuje.

Thajský režisér Apichatpong Weerasethakul je považován za jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současné kinematografie. Za jeho šest předchozích celovečerních filmů, krátké filmy a instalace se mu dostalo širokého mezinárodního uznání a mnoha ocenění, včetně Zlaté palmy z Cannes v roce 2010 za snímek Strýček Búnmí. Tropická nemoc vyhrála Cenu poroty v Cannes v roce 2004 a film Slastně tvá získal cenu Un Certain Regard v Cannes v roce 2002. Snímek Světlo století (2006) byl v roce 2010 v několika anketách označen za jeden z nejlepších filmů uplynulé dekády. Jeho celovečerní debut Tajemný předmět o polednách (2000) byl nedávno restaurován díky World Cinema Foundation Martina Scorseseho. Láska z Khon Kaen, v níž opět režisér uplatnil svůj charakteristický styl magického asijského realismu, byla uvedena na festivalu v Cannes 2015 v soutěžní sekci Un Certain Regard. Jeho filmy, které jsou často lyrické a fascinujícím způsobem tajemné, mají nelineární vyprávění, do kterého vstupuje paměť, a které nenápadným způsobem evokují osobní, politické a společenské otázky. Apichatpong pracuje nezávisle na komerčním thajském filmovém průmyslu a se svou společností Kick the Machine Films, kterou založil v roce 1999 a ve které produkoval všechny své filmy, se věnuje propagaci experimentálního a nezávislého filmu. Vedle celovečerní tvorby se věnuje také videoartu. Mezi jeho instalace se řadí například multi-screen projekt Primitive (2009), který byl zakoupen pro významné muzejní sbírky (například pro londýnskou galerii Tate Modern a nadaci Louise Vuittona v Paříži), významná instalace pro projekt Documenta ve městě Kassel v roce 2012 a nejnověji také filmové instalace Dilbar (2013) a Fireworks (Archive) (2014), které byly představeny na individuálních výstavách v předních galeriích v Oslu, Londýně, Mexiku a Kjótu.

Napište nám