Rada

Nepřeberná zásilka

1. 11. 2017

Dotaz diváka: Poslal jsem poštou boty k reklamaci a dnes mi balíček pošta vrátila s tím, že zásilku nikdo nepřebírá. Jak mám postupovat?

V případě, že obchodník zásilku nepřebírá a zásilka se vrací jako nevyzvednutá, ještě to neznamená, že se příjemce na místě nezdržuje. Zásilka, dopis, balíček se tedy dostal do sféry jeho dispozice a je potřeba s tím takto nakládat. V případě, že zboží bylo určeno k opravě a v určité přiměřené lhůtě nebyla oprava provedena, můžeme předpokládat, že reklamace nebyla vyřízena a můžeme uplatnit další nárok z vadného plnění a od smlouvy odstoupit. V tomto případě musíme opětovně zaslat dodavateli odstoupení od smlouvy a v případě, že nebude reagovat, musíme své nároky a svá práva uplatnit u soudu, tzn. žalobou na vrácení kupní ceny.

Autor reportáže: Matěj Dvořák

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží