Rada

Reklamace bot

16. 1. 2009

Dotaz diváka: Reklamovala jsem boty, prodejce reklamaci uznal, jednalo se o neodstranitelnou vadu, ale nechce mi vrátit peníze a požaduje, abych si v hodnotě bot vybrala cokoli jiného v jeho prodejně.

V tomto případě platí ustanovení občanského zákoníku, kde je stanoveno, že jedná-li se o neodstranitelnou vadu, má spotřebitel právo buď na výměnu věci za novou, nebo na odstoupení od kupní smlouvy. A výběr možnosti je na spotřebiteli, takže v tomto případě spotřebitel nemusí respektovat požadavek prodávajícího, aby si vybral v prodejně jiný výrobek stejné hodnoty, ale může požadovat odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené částky.

Zdroj: § 622 odst. 2, zákon č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník

Autor reportáže: Ivana Kocová

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží