Co je potřeba k silné divadelní výpovědi. Režie J. Dadák

Brněnské divadlo Reduta, součást Národního divadla Brno, je prostorem, kde se v posledních pěti letech dělá zajímavé divadlo a zvláště v minulé sezoně zaznamenala mimořádné úspěchy. Progresivní divadlo si připočítalo v šesti premiérách hned čtyři první česká provedení. Ocenění v podobě nominací či umístění v anketách získala inscenace Europeana. Hitem se stala inscenace Korespondence V + W. Toto zpracování Werichovy a Voskovcovy korespondence v režii Jana Mikuláška (jeho opusy vedle inscenací Dana Špinara profilují vlastně Redutu v posledních sezonách nejprogresivněji) má stále obdivuhodnou 92% návštěvnost.

Mladé vedení Reduty zcela systematicky buduje repertoár i okruh spolupracovníků – kromě zmíněných režisérů J. Mikuláška a D. Špinara, A. Petrželkové jsou to i scénografové (Marek Cpin, S. Sládeček), výtvarníci kostýmů. I herecké obsazení krystalizuje do opakované spolupráce s hostujícími herci (J. Vyorálek, J. Kniha, T. Vilišová, V. Marek) a se členy souboru činohry Národního divadla. Všechny složky tak směřují k vytváření sounáležitosti divadelní výpovědi, z níž je cítit naléhavost obsahu a odpovídající výtvarné a herecké ztvárnění. Zkusíme přijít na to, jak si Reduta vybudovala své postavení a co je potřeba ke generační divadelní výpovědi.

Získejte volné vstupenky na vybraná představení. Soutěžte na facebookovém profilu Divadlo žije.

Stopáž26 minut
Rok výroby 2013
 P ST
ŽánrDokument