Zločin v Posázavském Pacifiku
Autorská dvojice Ondřej Havelka a Martin Vačkář si k jevištnímu zpracování vybrala jeden zábavný segment v povaze a historii Čechů a Moraváků - totiž oblibu trampingu, která vznikla už za první republiky, a s ním spojenou éru trampských písní. Představení se dějově napájí v prvorepublikových filmech, s jejichž zápletkami si jemně parodicky pohrává. V centru dění je krásná, bohatá dědička továrníkova, která chce dokázat svému dědečkovi, že zvládne vedení továrny, kterou by měla zdědit. Vsadí se s ním tedy, že nejprve vydrží rok sama žít v dědečkově srubu v trampské osadě. Opouští svého snoubence a odjíždí se svými čtyřmi kufry vláčkem směrem k Sázavě do osady Ontário, aby se tu setkala s americkým bratránkem Timem, filmovým režisérem Klepačem, i spoustou víkendových osadníků...
Vedle kaskády zábavných režijních a scenáristických gagů představení potěší i řadou hudebních čísel v podání skvělých muzikantů (houslista M. Zbrožek a herci mladoboleslavského divadla), zpěváků a tanečníků šimi a tanga v jedné osobě. Zazní Askalona, Ricatado, Jedu nocí, Teskně hučí Niagara a jiné písně především z pera zakladatelů žánru Jiřího Traxlera, Eduarda Ingriše, i jiných.