Eliška Junková za volantem slavné značky vstoupila do historie, muži v její blízkosti za ním našli smrt (2011). Připravil J. Střecha

Když si v roce 1963 začínající lékař Jiří Koťátko koupil stařičké Bugatti 43, netušil, že právě vstupuje do velkého příběhu o lásce, smrti a rychlosti. Bugatku tehdy pořídil za čtvrtinu ceny nové škodovky a objížděl s ní přidělené lékařské obvody. Až časem vypátral, že jeho vůz patřil původně Elišce Junkové, největší ženské hvězdě automobilového sportu.

Eliška vstoupila do světa závodění ve dvacátých letech po boku svého manžela, bankéře Čeňka Junka. Během 6 let od Bugattiho koupili osm závodních automobilů, patřili k jeho nejlepším zákazníkům a také k přátelům.

Eliška Junková poznala zblízka i odvrácenou tvář svého sportu, když při Velké ceně Německa ztratila manžela. Na závodní trati se před jejíma očima zabil i rodinný přítel Jiří Kristián Lobkovic a smrt čekala v závodním voze i na Bugattiho syna Jeana, jehož obdiv k Elišce překračoval hranice přátelství.

Eliška Junková byla velkou sportovní hvězdou, ale své zájmy neomezovala jen na automobilové závody. A tak mezi její přátele patřil stejně tak Enzo Ferrari jako básník Jaroslav Seifert. Po roce 1948 se musela stáhnout z veřejného života, protože nerozlučně patřila k obrazu první republiky.

Tvůrci tohoto dílu

  • střih: Vladimíra Wildová
  • zvuk: Jan Štorek
  • kamera: Filip Havelka
  • scénář a režie: Jiří Střecha
Stopáž26 minut
Rok výroby 2011
 ST