O tom, jak nám umí designéři předložit jídlo, ať už špatné či dobré, o zákonu trhu, o psychologii obchodníka a nezdravém způsobu života. Italský dokument.

Napadlo vás někdy, proč jídlo vypadá zrovna tak, jak vypadá? Proč jsou rybí prsty ve tvaru hranolu nebo proč je čokoláda ve fialovém obalu? Řekli byste, že rybí prsty v daném tvaru pozře i člověk, který běžně ryby vůbec nejí? Tomu všemu se věnuje odvětví potravinářského designu. Dobře placení odborníci bdí nad vizuální stránkou potravin a jejich obalů, aby se všechno lépe prodávalo. Film Martina Hablesreitera a Sonji Stummererové z roku 2009 se právě tímto multioborovým odvětvím zabývá. Zkoumá smyslové reakce na potraviny a předkládá způsoby, jakými lze při výrobě potravin optimalizovat každodenní zážitek z jídla...

Napište nám