Nejvýznamnější český operní režisér současnosti (2001). Připravili: Z. Hedbávný, L. Kroužecký a A. Kisil

Litujeme, ale pořad není v iVysílání dostupný
Video není k dispozici

V roce 2002 už podruhé za sebou získal ocenění, které nese jméno jeho otce Alfréda Radoka (1914–1976), proslulého českého divadelníka. Lady Macbeth Mcenského újezdu Dmitrije Šostakoviče a Wozzeck (Vojcek) Albana Berga v historické budově Národního divadla byly odměněny hlavní cenou za nejlepší inscenaci roku na českých jevištích, o níž hlasují kritici v anketě časopisu Svět a divadlo. V obou případech byla oceňována především schopnost režiséra originálním způsobem převést hudbu do působivé divadelní řeči.

David Radok (1954) odešel 22. srpna 1968 s rodiči a sestrou do Švédska, kde měl jeho otec, už tehdy pro komunistický režim nepohodlná osoba, naštěstí sjednanou pohostinskou režii v divadle Folkteater v Göteborgu. David musel velmi rychle zvládnout neznámý jazyk, během ročního pobytu v Anglii se pak naučil další. Po studiích procházel divadlem doslova od píky – jako statista, kulisák a posléze i asistent režie. V roce 1980 režijně debutoval inscenací Menottiho díla Medium na scéně Göteborgské opery. Ačkoli není – podle vlastních slov – žádným operním fanatikem (zajímá jej především příběh), mezinárodní renomé získal právě v tomto oboru. Režíroval na všech významných skandinávských scénách a na svém kontě má téměř padesát režijních prací, zahrnujících díla od raného baroka až k současnosti. Když se počátkem devadesátých let vrátil domů, nastudoval s dirigentem Sirem Charlesem Mackerrasem Mozartova Dona Giovanniho, který byl uveden při znovuotevření Stavovského divadla po dlouholeté rekonstrukci. David Radok je špičkovým tvůrcem, který nejraději pracuje ve Švédsku, kde trvale působí, a v Praze, kde se cítí doma. V roce 2008 např. v pražském divadle Archa režíroval úspěšnou světovou premiéru hry Václava Havla Odcházení.

Stopáž57 minut
Rok výroby 2001
 ST 4:3
ŽánrDokument