Domů

sobota 17. 2. 2007

ČT1 20:00 StarDance Story

PST 
Stopáž: 53 minut
Rok výroby: 2007

Přidat do Osobního programu
Nastavit připomenutí

Hledat všechna vysílání:
pořadu / tohoto dílu

 

Hlasujte pro pořad:

Celkem hlasů: 29643

Novinky

Zákulisí natáčení - zeptali jsme se šéfa produkce StarDance Petra Morávka

19. 12. 2006

Petr Morávek

V televizi platí jedno nepsané pravidlo. Pokud vše běží hladce, nikoho technické a výrobní zákulisí moc nezajímá. Teprve když dojde k zádrhelu, začnou všichni projevovat horečnatý zájem. StarDance se ale stalo během přenosů takovým fenoménem, že se už během vysílání novináři i diváci zajímají o to, kolik lidí se vlastně v zákulisí stará o plynulý chod pořadu.

Kolik lidí je ve štábu StarDance?

Technický štáb tvoří zhruba 60 lidí. Patří sem lidé, kteří obsluhují kamery, osvětlovací techniku a speciální osvětlovací techniku (efektová světla). Dále to jsou zvukaři, které máme jednak u mixážních pultů přímo ve studiu, a pak v přenosovém voze. Taneční show snímá během přímého přenosu deset kamer, takže ve štábu máme 10 kameramanů, kterým při některých záběrech pomáhají 4 asistenti kamer. U této taneční show je velmi důležitá práce (a dle pravidel BBC nezbytná) kameramana se steadycamem (pohled této kamery zprostředkovává divákům dynamické záběry přímo z parketu). Další složkou štábu je produkce. BBC mívá u tohoto typu projektu dvacetičlenný produkční štáb, my zvládáme celý projekt v 7 lidech. Daří se nám kumulovat určité práce a přitom udržet kvalitu pořadu.

Většina diváků si StarDance představí jako sobotní hodinový přímý přenos. Co ke StarDance ještě patří?

StarDance neznamená jen odvysílat přímý přenos, ale v průběhu celého týdne připravovat, natočit a sestříhat reportáže z tréninků, které se pak zařazují do přímých přenosů. Na tyto reportáže máme 3 štáby. Předtím tyto tréninky musíme zorganizovat, tanečníkům připravit hudební nahrávky, na které trénují apod.

Kde sídlí produkce?

Produkce StarDance pracuje na více místech: ve studiu na holešovickém výstavišti, odkud vysíláme přímý přenos a na Kavčích horách. V holešovickém studiu je i ve dnech, kdy se nevysílá, přítomen jeden nebo dva členové štábu, kteří udržují celou budovu v chodu a starají se o hodně citlivé technické zařízení.

Jak dlouho se už váš štáb věnuje StarDance?

Začali jsme na jaře, kdy ČT britský formát zakoupila. Od února do září jsme museli všechno připravit. Nejdřív jsme hledali objekt, odkud by se vysílalo.

Proč se vysílá z Křižíkova pavilonu a ne z Kavčích hor?

Studia na KH neodpovídají rozměrům, které stanoví licence BBC. Proto jsme hodně času strávili hledáním vhodného objektu. Krátce jsme dokonce uvažovali i o prostorách mimo Prahu, ale od této myšlenky jsme po zvážení strategických, ekonomických a organizačních důvodů ustoupili. Křižíkův pavilon vyhovoval jak rozměrově, tak i technicky.

Jak jste řešili otázku dostupnosti?

Ve StarDance jsme chtěli mít opravdovou taneční špičku, takže jsme se museli smířit s myšlenkou, že do Prahy budou dojíždět tanečníci z celé republiky. Jeden závodník dokonce žije a pracuje ve Vídni. Ostatní jsou z Brna, Olomouce, Ostravy. Protože podle pravidel tanečníci musí na trénincích strávit určitý počet hodin, museli jsme všem mimopražským v Praze zajistit ubytování.

Je v pravidlech BBC hodně nadstandardních požadavků?

Ve srovnání s jinými projekty České televize tam bylo hodně nadstandardních požadavků, které jsme doposud v jiných pořadech neřešili.

Jak se daří časově zkoordinovat 8 tanečníků a 8 VIP soutěžících?

Na koordinaci tréninků máme pomocného režiséra Jana Fronce, který je zároveň pomocným režisérem i během přímých přenosů. Honza Fronc se věnuje tanečníkům během tréninků i během přímého přenosu a vše s nimi sám plánuje, takže nemůže dojít k chybám v komunikaci. K ruce má několik pomocníků: část se věnuje štábům připravujícím reportáže, část mu pomáhá při zkouškách na výstavišti a během přímých přenosů. Sestavit harmonogram tréninků ve třech zkušebních sálech na KH a zkoušek na výstavišti, aby se zároveň stihly kostýmové zkoušky u Hellerů a vyhovělo se netanečním závazkům soutěžících je hodně složitý rébus. Honza Fronc jej ale po mnoha změnách a úpravách nakonec k všeobecné spokojenosti každý týden vyřeší.

Jsou ve štábu i netelevizní profese?

Při každém přímém přenosu je přítomen i lékař. Lékaře využíváme u všech masovějších akcí. Tady máme doktora Bořka Beneše, který spolupracuje s televizí a jinými filmovými agenturami už řadu let.

Zasahoval už lékař při StarDance?

Ano, hned před prvním přímým přenosem. Ve studiu je přece jen z efektových lamp dost horko, takže tu omdlela jedna dívka, která byla na počátku chřipkového onemocnění. Měli jsme také jedno zranění u Mahuleny Bočanové. Lékař je při takové akci nezbytný, stejně jako hasič.

Co vás při StarDance nejvíc překvapilo?

Když jsme projekt připravovali, tak nám zástupci BBC říkali, že tento formát měl během svého putování po Evropě obrovský úspěch. Ale přiznám se, že jsme nepředpokládali, že zájem bude tak veliký. Ze začátku jsme si mysleli, že k naplnění 200 míst v sále budeme využívat kompars jako publikum. O přímé přenosy je ale tak velký zájem ze strany novinářů, rodinných příslušníků tanečníků z celé republiky, ale i televizních osobností, že kompars vůbec nevyužíváme a přesto ještě musíme hodně zájemců odmítat. A těm bych se rád omluvil.

Připravily Bohuslava Holubová a Lucie Slezáková