Spojnice mezi Středozemním a Rudým mořem prodělala během své takřka stočtyřicetileté existence několik podstatných úprav. Japonský dokument.

Suezský průplav, spojnice mezi Středozemním a Rudým mořem dlouhá sto šedesát kilometrů, prodělala během své existence několik zásadních úprav. Významnou měrou se na nich podíleli japonští inženýři a technici. Dílo slavného Ferdinanda Lessepse bylo dokončeno v roce 1869, ale v šedesátých letech XX. století byl průplav pro moderní plavidla, a zvláště obří tankery, už příliš úzký a mělký. Egyptská vláda proto zadala v roce 1961 rozšíření a prohloubení vodního díla několika zahraničním firmám.

Jednu z rozhodujících rolí tehdy sehrála japonská společnost Mizunogumi, vedená Tecutaro Mizunomim, přezdívaným "Tichý lev". První fázi prací v náročném terénu i klimatu ukončila předčasně izraelsko-egyptská válka v roce 1967. Po dalším ozbrojeném konfliktu v roce 1973 se práce opět rozběhly naplno a v roce 1980 byly slavnostně ukončeny. Japonští odborníci i japonská technika se osvědčili a získali tak pro mateřskou firmu další významné zakázky.

Napište nám