Váš průvodce designem a životním stylem (2007). Režie L. Cmíral

Logo – obchodní značka. Původně zástupný symbol, který ale během posledního desetiletí nabyl většího významu než samotné zboží, které tu či onu značku nese. „Značkové“ zboží je podle obecného mnění, vštěpovaného spotřebitelům reklamními mágy, lepší než to „obyčejné“. A tedy i podstatně dražší. V dnešní době proto na nás značky a jejich loga útočí ze všech stran. Svět zachvátila logománie. A v tomto vizuálním galimatyáši je stále těžší upoutat pozornost.

Ovšem považovat logo jen za obchodní nástroj, to by bylo zjednodušení. Logo, to je znak. Je jím rodový erb, stejně jako městský či státní znak. Archetypální funkcí znaku je symbolizovat věci a děje, jako i jejich změny. Logo tedy rozhodně není jen obrázkem, který se někam umístí, samoúčelnou ozdůbkou. V jediném grafickém znaku je zakletý složitý systém. Je v něm příběh, který má ten jeden jediný symbol vyprávět. Proto mu budeme v dnešním Stylu věnovat pozornost. Povíme si nejen o obecných zákonitostech dobře fungujícího loga, ale i o „bublinách“ v logu České republiky.

Stopáž22 minut
Rok výroby 2007
 ST
ŽánrMagazín