Pokračování národního obrození.
Scénář a režie K. Vachek.

Tento film je pokusem o interpretaci podivností dnešní doby. Martin Heideger zavádí pojem autentická existence. Jde o příjímání odpovědnosti za své bytí a starosti o toto bytí. Možný způsob této starosti vysvětluje režisér filmu Karel Vachek ve své knize Teorie hmoty. Opakem je bytí neautentické. Vzhledem k tomu, že existence vždy svým možnostem nějak rozumí, ví o nich, záleží jen na ochotě, kterou zvolí a nemůže se vyhnout zodpovědnosti. Film se snaží hledat hranice mezi autentickými a neautentickými existencemi.

Po stopách třínohého psa, na cestě českým dneškem a československou minulostí: čtyřletý Edvard Beneš zachraňuje život rodičům, šedesátiletý Václav Klaus hraje i nehraje tenis, socha tluče hlavou do zdi, lidé zápasí v kečupu. Písně Milana Záviše Smrčky završují celou - komedii přednášku. Karel Vachek je nezaměnitelná osobnost, pro mnohé modla současného dokumentu. Záviše matočil v roce 2005.

Napište nám