iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
8. 10. 2019
20:55 na ČT2

1 2 3 4 5

60 hlasů
39339
zhlédnutí

Z lásky nenávist 3 – Domácí násilí na seniorech

Jak se vyrovnat se zklamáním, které nám způsobili ti nejmilovanější? Lze překonat strach, stud a bezmoc? Otevřené zpovědi seniorů o tom, jak se z vlastního dítěte stane nepřítel a také o tom, jak nelehká je obrana proti násilí, ať už má jakékoli podoby.

50 min | další Dokumenty »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...
odkaz na video zhasnout pomoc zvukový popis

Přidejte svůj příspěvek

E-mailová adresa nebude v diskusi viditelná. E-mail vyplňte v případě, pokud chcete, aby Vás mohli ostatní čtenáři kontaktovat prostřednictvím našeho webu.

Vložením komentáře vyjadřujete souhlas s pravidly diskuse. Pokud tato pravidla nedodržíte, váš příspěvek může být upraven či smazán.

Sledujte diskusi emailem

Nahlašte nevhodný příspěvek

Karolína 14.10.2019 10:39 (!) reagovat 0 + - 3

Důsledek má i svojí příčinu

Ptal se někdo jak je možné, že tyhle děti napadne uhodit svoje rodiče? Co zažili v dětství, že mají takový vztek a vůbec vůli tohle dělat? Jak se chovali k nim? Věříme, že se děti takhle rodí nebo stanou vlyvem prostředí....

Jiří 10.10.2019 18:16 (!) reagovat 10 + - 7

K ostudě a no nevím..

Záměrem bylo sdělit, co se tady děje a to se povedlo. Byl jsem na premiéře v Praze a ve filmu učinkuji. Špinit mrtvého je termín zcela mimo mísu, neboť kdyby nebyla Klausova amnestie, šel agresor sedět natvrdo, což by problém po roce a půl vyřešilo. Tak na svobodě stihl špinit ještě pověst ostatních a jeho smrt spíše dořešení věcí zkomplikovala. Kolik peněz to stálo a kolik nám zaplatili? ČT nám uhradila s natáčením veškeré výdaje, které nebyly vyšší než 4.500,- Kč. Za zesnulým lze vyčíslit škoda 500.000,-Kč, z toho menší polovina jsou soudní výdaje a právní zastoupení, které také stále rostou a druhá vyčísluje krácení příspěvku v provozovaném domě pro seniory, kde byla ohrožená osoba umístěna. Ostatní pohledávky, které jdou na vrub zesnulého na dědici neuplatníte. Takže tímto navážu k tomu No nevím. V našem případě se vše natočilo jako dokument na první záběr, ale nebylo účelem zveřejnit více do hloubky jednotlivé případy. Od nás redaktoři mají zásadní dokumenty ze spisu a rozsudky, které bych byl rád, aby případně zveřejnili, aby ty pochybnosti nebyly. Dostávám se k tomu H*. Na premiéře byl dotaz, zda lze něco změnit, aby se těmto věcem zamezilo. Zaznělo, že pokud se nezmění společnost, senioři budou stále lehce zneužitelné osoby k čemukoliv. Já jsem doplněním diváky v sále připravil o iluze i tím, aby se zamysleli, kolik lidí je ochotných přijít a podat svědectví u soudu a to přímo na našem příběhu. Neděláme ze sebe a blízkých chudinky, ale koupeme se ve sr**, jen hloubka se mění. Boží mlýny zamlely a babičku jsem mohl vzít o víkendech na konci prázdnin po třech letech domů. Do domu, se kterým nemůže nyní nikdo nakládat a bude v zimě chátrat bez otopu. Toť vše ode mě k této diskusi.. násilí skončilo, problémy s tím narostly a zatěžují nejvíce..kdo to nepoznal neví..

Karel 10.10.2019 13:14 (!) reagovat 15 + - 8

Ostuda

Tohle je hrozná ostuda pro českou televizi. Dělat z těchto nepodložených a možná kompletně vymyšlených příběhů takové halo...Oceňuji, že se snažíte upozornit na problematiku, ale tady je snad všechno špatně. Špinit mrtvého, dále syna který žije někde v Německu a nedivil bych se, kdyby o tomhle ani nevěděl. Paní Marta se svým přítelem (dle komentářů dokonce usvědčený násilník - to televize nezajímá?) a její příběh je taky snad špatný vtip, tady jste raději vyjádření druhé strany ani neukázali. Tolik lidí kolem těch 4 tím poškodit ukazováním nějakých fotografií a celkově tímto pořadem. Zajímalo by mě, kolik peněz jim za to televize dala, kdyby to dala raději nějakému domovu důchodců a opravdu pomohli...

dnes anonymní 12.10.2019 10:26 (!) reagovat 2 + - 0

Špinit mrtvého? To myslíte vážně? Je vidět, že neznáte ze svého okolí nikoho, koho tito "nevinní" málem zabili nejen fyzicky, ale hlavně psychicky. Takovým zrůdám nepřeji nic jiného než aby hnili hodně dlouho v pekle!!!

Marcus 9.10.2019 19:00 (!) reagovat 21 + - 11

No nevím,

vypadá to, že ČT šlápla kapánek do h***a. Ze 4 chudinků seniorů jsou dva případy minimálně pochybné. Od veřejnoprávní televize bych čekal více než bulvár. Příspěvek byl redakčně upraven.

Joana 10.10.2019 8:18 (!) reagovat 2 + - 9

pochybné? Jakože dva si mlácení zasloužili a dva ne?

Petr 10.10.2019 9:33 (!) reagovat 10 + - 1

Vy jste jim u toho svítila?

Joana 10.10.2019 9:38 (!) reagovat 2 + - 7

Nesvítila. Proto jsem položila otázky, které jsou označeny otazníkem. Tím jsem jasně označila, že se ptám. Kdyby tam nebyl otazník, pak by to znamenalo, že to není otázka a pak byste se mohl ptát, jestli jsem jim u toho svítila. Ale to se nestalo. Takže vaše otázka postrádá smyslu, nebo jsem ji nepochopila.

Petr 10.10.2019 9:51 (!) reagovat 6 + - 0

Vaše otázka se dá považovat za otázku řečnickou, která odpověď nevyžaduje. Nebo lépe, implikujete tím názor, že si to ti lidé nezasloužili. Což je samozřejmě pravda. Fyzické násilí si nezaslouží nikdo. Nicméně proto se ptám, jestli jste jim u toho svítila, tedy jestli jste u tohoto konkrétního případu byla, a víte, že k tomu fyzickému násilí skutečně docházelo. Takto je to jedna paní povídala a nikdo nevíme, co se tam opravdu dělo.

Joana 10.10.2019 10:10 (!) reagovat 2 + - 8

Otázka

Za co vy považujete mé otázky, to je mi srdečně jedno. Já se ptala vážně. Ano, věřím tomu. Ti lidé napadeni byli. Vy si myslete co chcete.

Joana 9.10.2019 17:52 (!) reagovat 8 + - 13

Rodiče se napadat nemají.

A byla to ta navoněná miminka, která pak zřežou rodiče do kuličky. Může se stát, že si rodiče a děti nerozumí. Tak ať se rozejdou a neberou si od rodičů majetek. Ten jim na rozdíl od rodičů nesmrdí. Výchova dětí je sázka do loterie a nikdy nevíte jak to dopadne. Ať se staráte a nebo nestaráte, vždy je mnoho dalších vlivů, které na dítě působí. Tihle rodiče to s dětmi mysleli dobře, když jim dali svůj majetek a živili je do pozdního věku. To dětem taky nevadilo, že. Do úžasu mě přivádí postup policie, která kryje svého zaměstnance. Pak si má někdo policie vážit, když se chovají tak, jak se chovají. Falešná solidarita policie, lékařů, právníků a podobných profesí, nám může zničit život hned, jak si vzpomenou. Tyran té staré babičky naštěstí už zemřel a ten syn, který žije v Německu a má dvě dcerky se jistě nezměnil a doufám, že ho tam někdo pohlídá a policie tam má jiný přístup, protože tam tech chlap třeba týrá celou rodinu.

jen tak 10.10.2019 14:01 (!) reagovat 3 + - 1

zkušenost

Představte si, že moje babička opravdu vychovala špatně svého syna, podobně, jako paní z příběhu, dala mu vše co mohla. Když jsem byla sama dospělá a náš otec byl kdoví kde mnohé jsem pochopila. Babička si naší lásku doslova kupovala, bylo to, ale něco za něco a bylo těžké odmítnout, prostě tady máte to auto a basta a potom každý víkend jsme dělali babičce a dědečkovi řidiče, neměli jsme chvíli volného času. Objevili se třeba nečekaně před obědem s kuřetem v ruce a my věděli, že to nebude jen tak. Má sestra bohužel dopadla ještě hůř. Nabídli se, že za našeho nezvěstného otce zaplatí její studia na VŠ( dlužil nám na alimentech) a potom vyžadovali, aby každý den přišla na oběd, nebo na večeři, podle toho, jak měla čas. Nemohla se kolem jejích domů ani protáhnout, protože následovaly výčitky a pod. Taková menší šikana. Nakonec se odstěhovala do zahraničí. Před jejích smrtí jsme se o ně starali, otec vycítil, že by se mohl vrátit, tak přijel a on byl zase ten miláček a my ti špatní. Takže ne vše je vždy, tak, jak vypadá a dodnes, když někdo řekne něco ve smyslu, "ještě, že jste měly ty prarodiče, oni vás tak milovali" Se tomu musím smát. Ale upřímně to zlé jsme vytěsnily, jen tento pořád mi to trošku připomněl a raději vzpomínáme na to hezké.

Marcela 9.10.2019 16:33 (!) reagovat 20 + - 0

Všechno je trochu jinak, než na první pohled vypadá

Paní Martu a její dceru s rodinou znám dlouho, včetně celé kauzy. Dcera se odstěhovala s rodinou po domácí potyčce, kde pan Macura napadl a hrubě zbil dceru paní Marty. Řešila to policie a pan Macura za tento přestupek byl uznán vinný, kdy i přes nelibost pana Macury, rozhodnutí o vině bylo potvrzeno okresním, krajským i nejvyšším soudem v Brně. Mohla bych psát ještě dlouho o této kauze, ale komu tím prospěju z neštěstí druhých má spousta lidí jen radost. Věřte, nebo ne je to úplně jinak v reálu než bylo odprezentováno v sestřihu české televize.
P.S. S právním zástupcem dcery a její rodiny byl natočen taky rozhovor a v uvedeném dokumentu buhužel nezaznělo vůbec nic.

Janek 9.10.2019 18:15 (!) reagovat 16 + - 0

Souhlasím s paní Marcelou. Ačkoliv v Třinci pouze pracuji, o paní Martě z pořadu jsem už taky v okolí zaslechl (opletačky s různými úřady apod.) a jsem velice překvapen co je televize dnes schopná odvysílat. Problematika týkající se týrání seniorů je v dnešní době celkem častá, což je samozřemě nepřípustné a smutné, ale konkrétně tento pořad je dle mého názoru dost směšný. Absolutně nic není nijak podloženo, je to jako prachsprostý bulvár, který bez důkazů blbne hlavy a podněcuje další k něčemu takovému, protože v dnešní době je strašně in se zviditelnit za každou cenu... Nejednou se stalo, že senioři byli sami těmi tyrany a minimálně v případě paní Marty a hlavně jejího přítele se obávám, že tomu tak bude. To, že její přítel před lety zmlátil její dceru před vnučkama a byl usvědčen, je v okolí známá věc. Kdo by z takového domu dobrovolně neodešel? Ještě když tam jsou děti? Upřímně je mi líto rodiny její dcery, která je velice spořádaná, je mi líto vnuček, které toto od dětství musely trpět a nakonec je mi líto, že to jsou právě oni, na které se teď bude kvůli české televizi neoprávněně ukazovat.

Joana 9.10.2019 18:29 (!) reagovat 4 + - 13

Vrácení daru

Už ta dcera matce dům vrátila? Snad by si ho po těch špatných zážitcích nechtěla nechat?

Marcela 9.10.2019 18:43 (!) reagovat 12 + - 0

Proč by ho měla vracet? Soudní spor o RD byl ukončen, dcera soud vyhrála(2018). Při vypořádání majetku u rozvodu rodičů se dcera finančně podílela (pomoc matce) a následně (i za to) dům byl darem přepsán na ni. Nehledě na to v jakém stavu dům dostala a jak vypadá v současnosti (celková rekonstrukce).

Joana 10.10.2019 8:17 (!) reagovat 3 + - 17

ze slušnosti

Ano, měla by ho vrátit ze slušnosti. Nebo ho prodat a půlku peněz dát matce. Schválně nechává dům chátrat, aby tam nemohl být nikdo. Vzhledem k vzdělání paní dcery je toto hospodaření s majetkem na pováženou. Takhle se má dítě chovat ke své matce? Mladá žena zamete se svou matkou, která je už stará a nemůže se bránit? Paní dcera s manželem si jistě mohla dovolit lepší právní zastoupení, než matka. A k soudu si nechodíme pro spravedlnost, ale pro rozsudek. To je stará známá pravda. Kdo má více peněz a širší lokty, ten vyhraje.

Petra 10.10.2019 14:22 (!) reagovat 16 + - 1

Paní Joano, vy vidíte všude jen ty peníze, že? A co to okolí? Jak to, že tam televize natáčela? Asi je tam paní Marta pustila, tudíž přístup normálně má, proč tam tedy nebydlí? Nechce se ji platit voda? Vadí ji, že pokoje její dcery jsou prázdné? Proč by si dcera s rodinou neodvezla nábytek ze svých pokojů, když se stěhovala? Vy si při stěhování kupujete vždy vše nové? Proč paní neukázala své pokoje kde bydlela? Třeba je má stále hezky vybavené? Třeba tam stále opravdu bydlí? Lidi dnes totiž bydlí různě. Řekla, že byla fyzicky týraná, jak tedy konkrétně? Co ji kdo udělal? Když už, tak ti ostatní měli aspoň soudnost a vyfotili si centimetrovou oděrku na ruce... Opravdu si myslíte, že nic v tom pořadu nemůže být jen divadlo? Nebo přinejmenším překroucené/přibarvené/domyšlené? Proč Vás nic z toho nezajímá? Navíc jak víte kdo je jak vzdělaný? Vy je znáte? Jak víte kdo měl jakého právníka? Paní v pořadu je sice v důchodu, ale přijela autem do velkého domu, proč by nemohla mít ona lepšího právníka? Někteří důchodci auto nemají a ani neměli, naopak paní v pořadu se očividně úplně špatně finančně nemá. To, že vy si něco myslíte, musí být hned pravda? Trochu úsměvné...A když Vás tedy zajímá ten majetek, opravdu si myslíte, že se dá lehce prodat dům, kde má nějaký důchodce břemeno? Opravdu je vidět, že na Vás mají média obrovský vliv po přečtení Vašich ostatních příspěvků. A přesně takto televize vydělává. Lidi jsou různí a nemůžete přece házet všechny do jednoho pytle na základě pár minutového videa, které je děláno jen jednostranně. Ne všichni důchodci jsou hodní a chudáčci, naopak ne všechny děti jsou tyrani.

Miloslava Patzeltová 9.10.2019 16:14 (!) reagovat 14 + - 1

Já samozřejmě vůbec nechci snižovat utrpení, které ti lidé zažili, ale to jak rodiče přistupují od mala ke svým dětem se pak odrazí v tom, jak se k nim později děti budou chovat. A ledacos z povahy svých rodičů podědí. Stává se často, že rodiče dávají přednost majetku a jeho získávání, před časem stráveným se svými dětmi a pak se zas nemůžou divit, že i pro jejich děti je majetek víc než vztahy. Ale těžko můžeme něco posuzovat, když jsme jejich životy nežili. Je dobře, že se o takových věcech mluví.

Tereza 9.10.2019 10:55 (!) reagovat 4 + - 3

Pozor na toxicke rodiče stejně jako na toxické děti

Zde je velmi těžko posouditelné, kde se stala chyba. Byla to špatná výchova - ač moc benevolentní nebo moc striktní. Nebo zahrála svou roli genetika-přeneslo se něco z jiné generace, co nešlo ani výchovou ovlivnit? To se nedozvíme, každopádně ať to bylo jakkoliv je to velmi smutné. Přepisování majetku je také velmi diskutabilní. Já nechápu, že někdo přepisuje na někoho dům darem, ale nechá si tam věcné břemeno. Děti mám a pokud jim budu takto něco darovat tak bez jakýhkoliv věcných břemen - to mi pak přijde jako danajský dar. Dar je dar - tady ho máš a dělej si s ním co cheš a já Ti do toho nemám co kecat. Je dost rodiču, kteří rádi svým dětem pomohou takovými dary a pak od nich očekávaji nekonečnou vděčnost a že děti budou skákat jak rodiče pískají a v dětech pak vyvolávají pocity viny a citově je vydírají a to je hodně špatně nastavený vzorec chování rodičů k dětem. Stejně jako jsou rodiče, kteří absolutně neumí nastavit hranice sami sobě natožpak dětem a stanou se pro děti otroky a pak se tu může projevit až takto extrémně. Obojí je toxické, vznikají z toho nemocné rodinné vztahy a táhne se to generacemi.

Martina 9.10.2019 11:42 (!) reagovat 9 + - 0

V tomhle dokumentu nejde ani o to, kdo nebo co za to může. Ať už za to může cokoliv, musíte uznat, že pokaždé je to špatné. Navíc se dokument snaží upozornit i na to, že i když si to senior uvědomí, že to, co se u něj děje, se dít nemá, policie mu nepomůže. Což je problém. Výmluva, že se to děje v rodině, takže se s tím nic nadělat nedá, mi přijde zcestná, přece nejsme někde v Rusku (a teď cíleně neurážím Rusko, ale pár let zpět zrušili zákon o domácím násilí, takže ano, v Rusku můžete být svou rodinu a nebudete za to potrestáni).
Dále také pokud se jedná o přepsání, senioři nejsou úplně vždy hloupí. O tom, že je děti okradly nebo měly dluhy a kvůli nim o domov přišli, jsou i pro seniory známe. Znám alespoň jeden takový případ v každé vesnici. Takže proto si tam senioři přidávají podmínky - musíš se o mě postarat. V tomto případě si nežádají drahé dovolené, ale jen horkou vodu. To musíte uznat, že to je základní lidské právo a né přehnané podmínky.

Tereza 9.10.2019 13:01 (!) reagovat 3 + - 2

Nepochopeni

Paní Martino nevím, jestli reagujete na mě nebo je to jen Vaše zamyšlení, které jste omylem napsala k mému příspěvku. Protože pokud reagujete na mě tak jste můj přípěvek zjevně nepochopila nebo ledabyle četla. Nicméně pokud je to ta druhá varianta, tak se nic neděje a možná bude jen stačit si můj příspěvek znovu přečíst.
Já samozřejmě rozumím, proč si tam někteří lidé to věcné břemeno dají, ale pro mě osobně je to věc, která je dost často nesmyslná a vede pak k velkým problémům v té rodině ať už ze strany rodiče nebo dítěte a velká čest výjimkám. Pokud se dite bude chtit postarat o sveho rodice tak to udela nezavisle na tom, jestli dostane od nej neco nebo ne. Pokud rodič chce dat svuj majetek za sveho zivota svemu diteti nebo detem tak tam prece taky nemusi davat podminku vecneho bremena, protože tomu diteti veri ze se o nej postara. Chapu ze je to sichr, ale jak vidno tak tento sichr nefunguje a ba naopak může hodně pokazit. Takze za me zase a znovu, bud dam cokoliv jako dar a nebudu si na tom nic narokovat, vcetne teple vody, a tim padem nebudu ani resit kdyby mi dite zacalo treba hrat automaty - je to jeho vec co s tím darem udelalo, nebo udelam zavet a po smrti se majetek rozdeli dle me vule.
S cim rozhodne souhlasim je to, že bude potreba aby zacala policie, v teto veci, se ucit jednat a pripadne i justice. Tak jako se zacaly tyto instituce ucit jednat v pripadech domaciho násilí.

Joana 9.10.2019 18:02 (!) reagovat 7 + - 2

Věcné břemeno.

Opravdu si nedovedu představit situaci, kdy by někomu vadilo věcné břemeno. Vlastně jednu si představit dokážu: když chtějí děti své rodiče okamžitě z majetku vyrazit. Pak ano, to břemeno musí nutně překážet. To chápu.

Mirka Müllerová 9.10.2019 10:54 (!) reagovat 7 + - 13

Naprosto pravdivé...

To je ta dnešní doba - rozmazlené dětičky poté co dostanou úplně vše se začnou chovat jak spratci... Nikdy bych nic za života nepřepsala - není důvod a úspory? To už vůbec - ať si vydělají - mají možnost...

Miloslava Patzeltová 9.10.2019 16:05 (!) reagovat 7 + - 0

To není jen dnešní doba. Takové špatné rodinné vztahy byly a jsou co je člověk člověkem. Akorát se o tom asi dnes víc mluví a to je dobře.

Alena 9.10.2019 22:01 (!) reagovat 8 + - 2

Promiňte, ale vždy se mi otvírá kudla v kapse, když slyším dnešní doba a dnešní dětičky. Vždyť je to postavené na hlavu, těmto dětičkám z dokumentu, jak vy říkáte, může být kolem 40 let. To je cca Husákova generace. Kdopak je vychoval? Tento problém s majetkem a potomstvem tu byl vždycky. Rodina se vždy nejčastěji rozhádá o majetek. Fyzické týrání seniorů je extrém, neděleje se to často, ale děje se to, stejně jako v dobách minulých. Myslíte, že válečná generace měla patent na výchovu? Mnohé hodné babičky a dědečkové mají taky máslo na hlavě ohledně výchovy. Fyzické tresty normálka, žádné city, hlavně práce. Jejich děti pak vychovávali děti, o kterých vy mluvíte jako o dnešních rozmazlených dětičkách. Kde je teda zakopaný pes?

věra 13.10.2019 14:59 (!) reagovat 2 + - 2

Husákova generace???

Aleno, když je těm dětem podle vás asi 40 let, tak je to Husákova generace?? Jste dost vtipná, máme 30 let od 17. listopady 1989, takže jim bylo deset v té době, to potom není až tak Husákova generace, ti vstřebávali bezohlednost po revoluci.

jaja 8.10.2019 23:30 (!) reagovat 8 + - 8

pan z titulku

Ja se omlouvam, ale ten pan mi hrozne pripomina jednoho chlapa, ktery dlouhe roky pracoval v Brne pro firmu Ager a ten byl velmi agresivni. I pri bezne navsteve (fungoval neco jako udrzbar) vyvolaval konflikty a byl velmi zly. Bohuzel nevim jak se jmenoval uz. A presne si ho nepamatuji, ale byla jsem tehdy v soku jak si ke mne dovoloval, normalni tyran, v nasem byte na me stekal, ze jsem si dovolila dat ruce v bok a to se neda popsat jak byl agresivni. Byla jsem tehdy sama doma a fakt jsem se ho bala. Znicehonic se takhle choval. A on mi ho hrozne pripomina a podle prizvuku...

přítel 9.10.2019 15:40 (!) reagovat 8 + - 1

každá mince má dvě strany

Bohužel musím potvrdit, s tímto pánem mám osobní zkušenost a upřímně ráda bych si vyslechla i druhou stranu. Nikoho neomlouvám, jen pánovi nevěřím ani slovo.

Anna 9.10.2019 18:08 (!) reagovat 3 + - 1

Taky mám takový dojem

Taky jsem měla celou dobu pocit, že to třeba naní tak, jak pán říká...

Alena 9.10.2019 21:50 (!) reagovat 6 + - 0

Pán s knírkem

Je pravda, že mi tento pán přišel velmi zvláštní. Už jenom to, jak měl všechno puntičkářsky zdokumentované. Přišlo mi, že to má jako koníček. Také se mi úplně nelíbilo jeho chování k vnukovi. Stavěl ho do nepříjemné pozice a vůbec jsem z té situace neměla ve vztahu k vnukovi dobrý pocit. Celé to na mě působí podivně.

první ‹ předchozí 1 2 poslední

Související