iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
16. 7. 2010
17:30 na ČT1

1 2 3 4 5

42 hlasů
10985
zhlédnutí

Bydlení je hra

Pokoj s observatoří

22 min | další Magazíny »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Bydlení je hra

  • 00:00:21 Ahoj, zdravím vás ustáleným
    pozdravem vodáků.
  • 00:00:25 Protože tohle je loď mého syna,
    který stejně jako 99 % mužů
  • 00:00:28 miluje dobrodružství a hlavně
    schovávačky s rozhledem.
  • 00:00:33 Sourozenci Adam a Jakub dosud
    současně obývali 1 pokoj.
  • 00:00:37 Starší Adam ale nastupuje
    do 1. třídy,
  • 00:00:39 a tak se jeho rodiče rozhodli
    obětovat vlastní pracovnu.
  • 00:00:43 Ta se má proměnit v 2. dětský pokoj
    pro školáka Adama.
  • 00:00:47 Jejich specifickým požadavkem
    je patrová postel,
  • 00:00:50 ze které by měl Adam
    rozhled,
  • 00:00:52 a společně s Kubou by si pod ní mohli
    stavět skrýše a bunkry.
  • 00:00:56 Jinak jsou kluci bratři,
    jak se patří.
  • 00:00:58 Bruslí, jezdí na kole, lyžují a
    v rámci možností poslouchají rodiče.
  • 00:01:12 Máme pokojíček, který byl využívaný
    jako pracovna.
  • 00:01:16 Je tam všechen nepořádek, který jsme
    nasbírali za naši éru manželství,
  • 00:01:20 a chceme ho předělat pro syna, který
    jde do školy, na studentský pokoj.
  • 00:01:24 Je to poměrně veliký prostor
    na dětský pokoj pro 6letého kluka,
  • 00:01:28 řekl bych spousta volného místa.
  • 00:01:34 Takže nemusím být omezován
    nedostatkem prostoru
  • 00:01:37 a určitě mi to dá spoustu možností
    vymyslet zajímavé řešení.
  • 00:01:42 Určitě syn vždycky strašně toužil
    po poschoďové posteli,
  • 00:01:45 ale my z toho máme trošku strach.
  • 00:01:48 Tak nějaký takový úkryt, kam by se
    nám schoval, a kde by byla jeho nora.
  • 00:01:52 A taky pracovní stůl i televize
    do pokojíčku,
  • 00:01:57 takže nějaký prostor pro zavěšení
    televize.
  • 00:02:01 Televize v dětském pokoji
    být nemusí,
  • 00:02:04 podle mých představ
    to není úplně korektní,
  • 00:02:07 ale pokud mají přání, aby televize
    v tomto dětském pokoji byla,
  • 00:02:12 určitě nebude problém najít
    dobrý prostor.
  • 00:02:16 Domluvili jsme se na částce
    100 000 Kč.
  • 00:02:18 100 000 Kč v tomto rozpočtu znamená,
    že mohu použít nábytek na míru,
  • 00:02:25 a to je většinou výhoda.
  • 00:02:32 Když mají rodiče 3 děti, mají vždycky
    problém, kam je rozmístit.
  • 00:02:39 Zvlášť, když ten byt není
    výrazně velký.
  • 00:02:43 Ale tady se to podařilo, myslím,
    velice dobře.
  • 00:02:45 Byť princezna musí jít přes pokoj
    chlapců do svého království,
  • 00:02:50 ale holky by vždycky měly mít výhodu
    vlastního separé.
  • 00:02:55 A kluci, 7 a 4 roky, se musí dělit
    o tuto patrovou postel,
  • 00:03:01 která je z těch patrových postelí,
    které jsem viděl, docela vhodná.
  • 00:03:07 Zvláště proto, že spodní plocha
    je výrazně širší,
  • 00:03:11 takže nějaký pocit norníka
    až tak nehrozí.
  • 00:03:17 Avšak chybí na boku nějaké prkno
    a ochrana proti přímému styku
  • 00:03:23 s omítkou a chybí rovněž osvětlení.
  • 00:03:33 Takže přání majitelů známe, víme,
    co si Aleš Student myslí
  • 00:03:36 o patrové posteli.
    Ovšem nevíme, co připravil Ivo.
  • 00:03:39 Takže Ivo? Tady kolem je spousta věcí
    a spousta nábytku.
  • 00:03:41 -Co zůstane a co půjde pryč?
    -Prakticky všechno půjde pryč.
  • 00:03:45 Z toho, co tady vidíte, nebude vůbec
    nic kromě televize za mnou,
  • 00:03:48 ale ta až tak podstatná
    v tuto chvíli není.
  • 00:03:51 V těchto místech bude postel,
    ale nebude patrová.
  • 00:03:54 Nebude patrová, mám pro to hromadu
    důvodů a později vysvětlím.
  • 00:03:58 Místo patrové postele
    tady bude observatoř,
  • 00:04:01 a ta bude v těchto místech, bude
    zavěšená a bude tak trochu levitovat.
  • 00:04:06 Co to je taková observatoř? Ivo totiž
    zná přesný význam tohoto slova.
  • 00:04:10 Odloučené vědecké pracoviště,
    zkrátka nějaká badatelna,
  • 00:04:15 a to je přesně ten význam,
    co může splňovat pro 6letého kluka.
  • 00:04:18 To znamená místo, kde si natahá svoje
    hračky, nebo už možná knížky ?
  • 00:04:22 půjde do školy.
  • 00:04:23 A bude se tam cítit dobře, bude mít
    přehled o všem, co se děje.
  • 00:04:27 Bude to takové doupě, ovšem 6letý
    kluk potřebuje určitě
  • 00:04:30 ještě jiné pracoviště,
    a to je pracovní stůl.
  • 00:04:32 6letý kluk jde do školy, pracovní
    místo je nezbytnou součástí pokoje.
  • 00:04:38 Bude pod oknem, jak jinak, využijeme
    denní světlo úplně na plno,
  • 00:04:41 ale stůl bude vypadat jinak.
  • 00:04:45 Takže máme kde spát, kde odpočívat
    nebo se zašít, máme kde pracovat,
  • 00:04:49 a co ještě zbývá?
  • 00:04:50 Zbývají úložné prostory, které nejsou
    až tak atraktivní, ale být tady musí.
  • 00:04:55 Bude to šatní skříň, poměrně velká
    a schovaná za vstupními dveřmi,
  • 00:05:00 a pak to budou nízké úložné prostory
    zhruba ve výšce postele,
  • 00:05:04 aby nerušily, a zároveň se jejich
    horní plocha může stát hrací plochou.
  • 00:05:09 A co ta televize?
  • 00:05:11 Televize bude možná trošku oříškem,
    ale máme řešení,
  • 00:05:15 kdy by ta televize byla částečně
    zakrývatelná,
  • 00:05:19 protože tady se budou odehrávat
    třeba i docela významné hry
  • 00:05:25 a bude tady lítat nějaký míček,
    takže aby nepřišla k úrazu,
  • 00:05:29 ale odehraje se vše na této stěně.
  • 00:05:38 Ivovi se Adámkovým rodičům podařilo
    vymluvit patrovou postel.
  • 00:05:41 Ovšem my chceme slyšet důvody, proč.
  • 00:05:43 Těch nevýhod je tady celá řada.
  • 00:05:46 Snad pouze romantik nebo člověk,
    který vyhledává zmenšené prostory,
  • 00:05:51 takovou patrovou postel ocení,
    ale jinak je to o bezpečnosti.
  • 00:05:56 Máme několik stupínků nahoru,
    které znamenají zvýšené riziko,
  • 00:06:01 co se týče údržby nebo stlaní,
    což je zase nepříjemné.
  • 00:06:06 Když dítě onemocní a spí nahoře,
    pro maminku nastane hotová kalvárie.
  • 00:06:12 To musím potvrdit, ovšem úplně jiný
    případ je zvýšená postel,
  • 00:06:15 která umožňuje ten prostor.
    A co ta obslužnost a výška?
  • 00:06:21 Tady celá řada z těch negativ, které
    jsem před chvílí zmiňoval, odpadá.
  • 00:06:26 Naopak tady může být úložný prostor.
  • 00:06:29 Pokud ji ještě trochu zvýšíme,
    může tady být ten úkryt,
  • 00:06:32 který jsme zamluvili.
  • 00:06:34 Řekl bych samé výhody, ale pro někoho
    může být nezkousnutelná,
  • 00:06:39 co se týče vizáže, protože zvýšené
    ležení asi není pro každého.
  • 00:06:45 A kdybyste měl volit vy osobně,
    jakou postel upřednostníte?
  • 00:06:48 V patře, střední nebo klasiku?
  • 00:06:51 Pokud mám dostatek místa a pokud
    budeme hovořit o našem projektu,
  • 00:06:55 rozhodně klasickou postel,
    to znamená nižší.
  • 00:06:58 Adámek půjde do školy, tzn. žádnou
    dětskou, ale rozměr 90 x 200 cm
  • 00:07:04 a více, a není další důvod
    toto rozhodnutí měnit.
  • 00:07:09 -Ale skrýš či doupě bude, slibujete?
    -Bude, samozřejmě.
  • 00:07:12 Sami jste to slyšeli.
  • 00:07:29 Tady se nám to pěkně modrá, stavba
    pokračuje. Máme už dost uděláno.
  • 00:07:34 Nezačneme ale těmito komponenty,
    ale tou kombinací modré a bílé barvy.
  • 00:07:38 Jak jste k tomu došel?
  • 00:07:41 Modrobílá je takovým zásadním motivem
    v tomto prostoru
  • 00:07:45 a modrá je Adámkova oblíbená barva,
    takže i tohle sehrálo roli.
  • 00:07:50 Navíc se mi velice líbí k tomu
    tématu, které tady zpracovávám,
  • 00:07:56 a myslím si, že nebude modrá samotná
    a doplníme ji dalšími barvami.
  • 00:08:01 To bychom ale předbíhali.
    Nyní textil opravdu neřešíme.
  • 00:08:06 Dobře. A tady bude pokračovat police?
    Máme tady nějaký nosný trámek či lať.
  • 00:08:10 To je část konstrukce, která ponese
    tu polici a bude mít stejný korpus,
  • 00:08:18 jako jsou tyto 2 díly.
    A bude tyto 2 díly vizuálně spojovat.
  • 00:08:23 Myslím si, že ve chvíli, kdy tu bude,
    to bude jasné.
  • 00:08:27 -Takový můstek? Bude únosný?
    -Určitě.
  • 00:08:32 Tohle je taky zajímavý kousek.
    Úložný prostor?
  • 00:08:33 Úložný prostor.
  • 00:08:35 V každém případě se snažím, aby tady
    nezůstávala hluchá místa,
  • 00:08:38 a úložného prostoru není nikdy dost.
  • 00:08:41 Proto tuto situaci využívám,
    a jestli peřiny budou tady
  • 00:08:47 nebo v zásuvce pod postelí,
    to už bude skutečně na majitelích.
  • 00:08:51 Spousta možností.
  • 00:08:52 Tady se bude určitě dobře uklízet
    i klukům, ovšem jsme už ve finále?
  • 00:08:56 To zdaleka ne.
  • 00:08:57 Schází nám například panel pod
    televizi, což je další vychytávka.
  • 00:09:02 Docela se těším na to, jak to bude
    vypadat v tom prostoru.
  • 00:09:06 A myslím si, že to dekorování
    přijde na řadu až zítra.
  • 00:09:15 I přesto, že náš guru Aleš Student
    je velkým příznivcem masivu
  • 00:09:18 v dětském pokojíčku, přece jen
    se najdou i materiály,
  • 00:09:20 které jsou prý vhodnější.
    Kupříkladu takové lamino.
  • 00:09:23 Jaké jsou rozdíly mezi laminem
    a laminem?
  • 00:09:25 Samozřejmě my, kteří jsme vyrostli
    v určitých dobách, víme,
  • 00:09:30 že lamino bylo synonymem
    pro něco nekvalitního.
  • 00:09:33 Ale dnešní doba nabízí materiály,
    které i s ohledem na hranování,
  • 00:09:38 povrchovou úpravu, lakované plochy
    a tak dále,
  • 00:09:41 už splňují nejpřísnější kritéria
    a evropská měřítka kvality.
  • 00:09:47 Já vám do toho skočím.
  • 00:09:48 Masiv je přírodní materiál,
    kdežto tohle je pořád umělá hmota.
  • 00:09:52 No, umělina zní hodně ošklivě.
  • 00:09:55 Přírodní materiál má určitě
    své opodstatnění a své výhody.
  • 00:09:59 Všichni víme, jak je krásná masivní
    postel v ložnici atd.
  • 00:10:03 Ale těch kousků v dětském pokojíčku
    musíme pořídit víc,
  • 00:10:07 a pokud opravdu nechceme v pokojíčku
    vytvořit dojem dřevěné krabice,
  • 00:10:11 kde každá barva vypadá nepatřičně,
    a chceme ten pokojíček postavit
  • 00:10:16 a zařídit s ohledem na dítě
    a ne na naši představu o tom,
  • 00:10:21 co by bylo asi správné, určitě
    doporučuji tento materiál.
  • 00:10:32 Možná se budete divit stejně jako já,
    ale tento nábytek je určený
  • 00:10:35 pro věkovou kategorii 13-17 let.
    Opravdu?
  • 00:10:39 Nedivte se tak.
  • 00:10:41 My čeští rodiče jsme
    hrozně opatrní
  • 00:10:44 a máme tendenci zkracovat
    dětem dětství,
  • 00:10:46 nejlépe aby už v 10 letech byli
    takoví poloviční dospěláci.
  • 00:10:50 Já už dnes samozřejmě nevidím problém
    v tom, proč by náctiletá slečna
  • 00:10:55 nemohla být klidně do 17 nebo 18
    v takové romantice.
  • 00:11:00 Je to samozřejmě vždycky
    otázka volby doplňků.
  • 00:11:02 Můžete začínat u 9leté i mladší
    holčičky s tímto baldachýnkem,
  • 00:11:07 růžový přehoz a tak dále, potom jenom
    trochu ztlumíte barvy,
  • 00:11:11 odstraníte baldachýnek,
    a možná taky ne,
  • 00:11:14 a pokojíček bude vypadat opatrněji,
    decentněji, solidněji.
  • 00:11:20 Je to taková výzva pro české rodiče:
  • 00:11:22 Buďte odvážnější, zejména u chlapců,
    protože který chlapec, i odrostlý,
  • 00:11:26 by nechtěl spát v takovém voze?
  • 00:11:37 My jsme trošičku předběhli děj,
    ale v tuhle chvíli si musíme popsat,
  • 00:11:40 co se skrývá ve střevech
    této skříně.
  • 00:11:43 Vžilo se označení kukaň
    neboli observatoř,
  • 00:11:48 a když za námi Ivo s touto realizací
    přišel, měl v očích divný svit.
  • 00:11:54 Nám to nedošlo v celé šíři,
    teprve až jsme viděli, o co se jedná.
  • 00:11:57 V podstatě by tato skříň měla být
    zavěšená v prostoru,
  • 00:12:03 aniž by měla viditelné podpěry
    či závěsy.
  • 00:12:07 Takže jedná se o ocelový svařenec,
    což je konstrukce sestávající
  • 00:12:15 z ocelových profilů svařených
    do jakési klece,
  • 00:12:21 či nějakého obvodového rámu, který je
    na chemické kotvě zakotvený
  • 00:12:27 do těchto 2 nosných zdí,
  • 00:12:29 a na samotnou konstrukci je navlečený
    tento bílý slušivý kabátek.
  • 00:12:34 Svařenec podle vzoru cvičenec,
    to je jediné, co mě napadlo.
  • 00:12:37 Ale na tom to dítě cvičit bude.
  • 00:12:39 Udrží ho to, co na tom všechno
    může dělat?
  • 00:12:42 Troufám si říci, že tohle udrží
    půl mateřské školy,
  • 00:12:45 takže pokud v tom bude dovádět
    pouze 1 dítě, tak můžu říct,
  • 00:12:49 že takových 100 kg tahle konstrukce
    udrží.
  • 00:12:52 To jsou až 3 děti.
  • 00:12:54 Nicméně nyní se tam lepí suché zipy
    a přijde tam nějaký polstr.
  • 00:12:59 Aby bylo možné tady provádět
    různé kejkle,
  • 00:13:02 celý vnitřní prostor bude čalouněný
    molitanem potaženým látkou.
  • 00:13:09 A Ivo to vymyslel tak, že až cvičence
    přestane bavit cvičit
  • 00:13:12 v tomto prostoru, dá se polstr pryč.
    A co potom?
  • 00:13:15 Tady můžeme vidět, jak se tady
    v téhle chvíli lepí suché zipy,
  • 00:13:20 na kterých bude čalounění držet.
  • 00:13:23 A ve chvíli, kdy kratochvíle
    přestanou mladého muže bavit,
  • 00:13:27 se to stane normálním
    úložným prostorem.
  • 00:13:30 Čili budou k tomu nějaká dvířka
    nebo posuvy?
  • 00:13:33 Posuvné dveře, aby nezasahovaly
    do prostoru.
  • 00:13:35 Úkol jste splnili na jedničku,
    takže budeme pokračovat dál.
  • 00:13:45 Tady se pomalu zdráhám říct
    "dětský pokoj",
  • 00:13:50 protože je to pokoj
    skoro 15leté slečny.
  • 00:13:52 A na všech doplňcích i na zónování
    malinkého pokoje je to znát.
  • 00:13:58 Všimněte si: malý prostor,
    ale kolik zón.
  • 00:14:02 Zóna spaní.
  • 00:14:03 Mezi námi, ta postel nic moc a spoje
    mají daleko k pořádnému řemeslu.
  • 00:14:13 Ale základ je dřevo,
    a to je v pořádku.
  • 00:14:16 Tady je zóna pracovní, tedy pracovna,
    a ta pracovna je naprosto perfektní.
  • 00:14:23 Dostatek místa, dobře osvětlená,
    dobré sezení.
  • 00:14:28 A považte, je tady i hudební salónek,
    díky patrové posteli dokonce
  • 00:14:34 i přijímací salónek, a tady slečna
    už může přijímat návštěvy.
  • 00:14:52 Všude v pokoji převládá bílá,
    a já mezi tou převahou bílé
  • 00:14:55 marně hledám televizi.
  • 00:14:57 Televizi najdete tady,
    v tomto výborném korpusu,
  • 00:15:02 který jsme našli na našem trhu.
  • 00:15:04 Takže to není nábytek na míru.
    A tento korpus splňuje hned 2 věci.
  • 00:15:10 Ukrývá televizi, pokud tady začnou
    nějaké nebezpečné hry,
  • 00:15:14 a na 2. straně jsou tu 3 poličky
    s minimální hloubkou,
  • 00:15:18 tedy prostor pro Adámkovy
    sbírky autíček.
  • 00:15:23 Čili ta bílá je důležitá, aby ta
    kombinace barev nebyla divoká.
  • 00:15:26 Jasně. Tady bude poměrně divoké
    doplnění autíčky,
  • 00:15:31 různé barvy a tady budou doplňky
    i na spodních skříňkách,
  • 00:15:36 takže ta bílá je vynikající
    platformou.
  • 00:15:40 Dětský pokoj vždycky hraje
    barvami a hračkami.
  • 00:15:42 Ty by měly být schovány v těch
    šuplících nebo zásuvkách.
  • 00:15:45 Máme tady 4 krásné zásuvky.
    Bude na Adámkovi, jak je využije.
  • 00:15:51 Možná se tam objeví i nějaké potřeby
    do školy, protože ta se blíží.
  • 00:15:56 Ivo kombinoval bílou s bílou,
    a taky kupovaný nábytek
  • 00:15:59 a nábytek dělaný na míru.
  • 00:16:02 Přesně tak. To hlavní v pokoji
    je děláno na míru,
  • 00:16:06 a to bychom na trhu nesehnali.
  • 00:16:09 A je to v podstatě hlavní
    nosná myšlenka pokoje.
  • 00:16:14 Říkala jsem, že je tady bílá s bílou,
    ovšem je tady i modrá s modrou.
  • 00:16:17 Ivo, jak jde zkombinovat nátěr
    na stěnu i dvířka? Je to fólie?
  • 00:16:22 Fólie. Velice jednoduše stačí najít
    ve vzorkovníku tu správnou barvu,
  • 00:16:27 a už pracujeme pouze s číslem,
    takže vidíte, povedlo se to.
  • 00:16:30 Stejná barva je jak na dvířkách,
    tak tady na stěně.
  • 00:16:34 A bude i na čalounění,
    tam už nám ten povrch bude házet
  • 00:16:40 trošičku jiné stíny.
  • 00:16:43 Ale myslím si, že to nebude
    nijak výrazné
  • 00:16:45 a čalounění bude za chvilku
    na svém místě.
  • 00:16:48 Tak, a vy to samozřejmě
    za chvíli uvidíte.
  • 00:16:55 Jsem rád, že právě v tomto dětském
    pokoji jsem narazil na 1. změnu,
  • 00:17:00 co se týče spaní dítěte.
    Všimněte si.
  • 00:17:02 Železná postel, a to ne kdejaká.
    Ona ještě může s dítětem růst.
  • 00:17:10 A podle mě je železná postel
    1 z dobrých možností,
  • 00:17:14 jak může dítě spát.
    Řekl bych výborně.
  • 00:17:18 A ostatní nábytek je dřevěný,
    snad kromě této plastové židle,
  • 00:17:24 která ale ještě snese
    jakési kritérium.
  • 00:17:29 2. věc, na kterou bych chtěl
    upozornit, je výmalba.
  • 00:17:33 Všimněte si. Stěny, ve kterých jsou
    vsazeny okna, to znamená stěny,
  • 00:17:36 které jsou v mírném stínu,
    jsou natřeny žlutou barvou,
  • 00:17:41 která ten pokoj rozjasňuje,
    a ostatní stěny protilehlé,
  • 00:17:45 kde dopadá dostatek denního
    osvětlení, jsou v neutrální šedi.
  • 00:17:50 A k tomu, což je velice důležité,
    jsou dopasovány veškeré textilie
  • 00:17:56 a ostatní doplňky. A to je skvělé.
  • 00:18:22 Roman tvrdil, že tato kukaň, alias
    observatoř nebo ten svařinec vevnitř,
  • 00:18:28 udrží až 100 kg.
  • 00:18:29 Takže asi tušíte, v kolik teď
    s Ivem v tuto chvíli vážíme.
  • 00:18:32 Ovšem Ivo, proč by měl mít každý kluk
    nějakou observatoř?
  • 00:18:35 Já si myslím, že ten pohled
    na jeho pokojíček z této výšky
  • 00:18:39 je opravdu fantastický.
  • 00:18:41 Kdybych se vrátil, i když to není
    možné, do jeho věku,
  • 00:18:45 něco takového bych si skutečně přál.
  • 00:18:48 Koneckonců celý štáb by si to přál.
    Ale můžeme tu sedět jen dva.
  • 00:18:52 Ivo, máme hotovo.
  • 00:18:53 -Které dekorace vás baví nejvíc?
    -Ta autíčka.
  • 00:18:55 To jsem si skutečně vyhrál,
    než jsem to dal do těch polic.
  • 00:18:59 Jsou nádherná, jedno krásnější
    než druhé.
  • 00:19:01 A to se kluci vždycky brání dělat
    dětské pokoje,
  • 00:19:03 a jak si vždycky vyhrají.
  • 00:19:05 Myslím, že budeme muset opustit pokoj
    a pustit Adama dovnitř.
  • 00:19:08 Jdeme na to.
  • 00:19:19 Je to fakt krása.
  • 00:19:21 Je to pro nás taková hodně velká
    změna, protože je to odvaz.
  • 00:19:25 Takto bychom si to určitě
    nevymysleli, a myslím si,
  • 00:19:28 že bude slavit velký úspěch.
  • 00:19:30 Nejkrásnější je box pro děti,
    myslíme si,
  • 00:19:32 že ten pro ně bude nejčastěji
    obyvatelný.
  • 00:19:34 Observatoř je perfektní.
  • 00:19:36 Zjistila jsem si i nosnost, takže
    když budu mít nějaký problém,
  • 00:19:39 můžu si zalézt také.
    Takže dobrá.
  • 00:19:42 Ten pokoj je plánován právě s tím,
    že stále nebude Adámek 6letý,
  • 00:19:49 ale ve chvíli, kdy se dostane
    do nějakých náctiletých let,
  • 00:19:53 může trošičku změnit názory,
    a ten korpus se stane šatní skříní.
  • 00:19:59 Dají se do něho ukládat košile,
    dá se opatřit posuvnými dveřmi,
  • 00:20:05 stejně tak je to na 2. straně
    u menšího korpusu.
  • 00:20:09 Pokoj byl plánován s výhledem
    do let příštích.
  • 00:20:14 Nenapadá mě nic, co by tady teď
    chybělo. Snad jen ty knížky na učení.
  • 00:20:19 Doufám, že to mu půjde tak,
    že se to bude dařit.
  • 00:20:23 Původně plánovaný rozpočet
    byla částka 100 000 Kč,
  • 00:20:26 v tuto chvíli jsme se dostali
    na 128 000 Kč, takže navýšení tam je.
  • 00:20:32 Důvod je jednoznačný ?
  • 00:20:34 vyhrála varianta závěsných nástěnných
    korpusů a já jsem rád.
  • 00:20:40 Kvůli bezpečnosti jsme museli počítat
    s poměrně náročnými konstrukcemi,
  • 00:20:45 takže ten největší korpus nás přišel
    asi na 30 000 Kč
  • 00:20:49 a ten menší asi na 18 000 Kč.
  • 00:20:51 Takže je to víc, než jsme se
    domlouvali,
  • 00:20:53 ale vzhledem k náročnosti
    celé stavby a observatoře
  • 00:20:57 jsme schopni to respektovat
    a jsme rádi.
  • 00:21:06 Často se ptáte, co musí vystudovat
    interiérový designér.
  • 00:21:10 Takže si odpověď najděte sami.
  • 00:21:23 Pokud neznáte správnou odpověď,
    rozhodně si tipněte a napište.
  • 00:21:26 A napište, i pokud chcete pozvat
    Aleše Studenta nebo nás k přestavbě.
  • 00:21:30 Mějte se krásně, letně
    a bydlete hravě.
  • 00:21:40 Skryté titulky: Věra Mikulenková
    Česká televize, 2010

Související