iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
6. 4. 2009
21:20 na ČT2

1 2 3 4 5

52 hlasů
5560
zhlédnutí

Krásný ztráty

Erik Tabery — Jan Bubeník

26 min | další Zábava »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Krásný ztráty

  • 00:00:03 (zpěv)
  • 00:00:05 V baru jménem Krásný ztráty
  • 00:00:10 mám i já svůj stůl
  • 00:00:15 V baru jménem Krásný ztráty
  • 00:00:20 buď tam přesně v půl!
  • 00:00:25 Pojď svůj obraz hledat,
  • 00:00:29 pojď mu koupit rám,
  • 00:00:35 v baru Krásný ztráty
  • 00:00:39 má bejt velkej flám.
  • 00:00:44 No tak pojď tam s námi!
    No tak pojď tam hned!
  • 00:00:54 Čekají tam známí
  • 00:00:58 už pár tisíc let.
  • 00:01:03 Dobrý večer, dámy a pánové,
    vítejte opět v baru Krásný ztráty.
  • 00:01:08 Má za sebou
    2 mimořádné politické zkušenosti:
  • 00:01:13 sametová revoluce v roce 1989, to
    byl studentem 4. ročníku medicíny
  • 00:01:20 a byl kooptován na poslance
    do ještě komunistického parlamentu.
  • 00:01:27 Pak byl zatčen
    a pobýval v kubánském vězení
  • 00:01:32 s tehdejším poslancem I. Pilipem
    pro styk s proticastrovskými lidmi.
  • 00:01:39 Politiku jako profesi si nevybral.
    Zvolil svět podnikání.
  • 00:01:45 Je společníkem významné
    poradenské firmy.
  • 00:01:49 Manžel novinářky P. Volfové,
    Jan Bubeník.
  • 00:02:01 Tento se politikou
    profesionálně zabývá,
  • 00:02:05 ale jako politický komentátor.
    Patří mezi vyhraněné novináře.
  • 00:02:11 Jeho mateřským časopisem je
    Respekt, jehož je šéfredaktorem.
  • 00:02:19 Nejvýznamnějšími autorskými počiny
    jsou krom komentářů 2 knihy:
  • 00:02:25 Vládneme, nerušit! Rozebírá dopady
    tzv. Opoziční smlouvy ODS a ČSSD.
  • 00:02:34 Druhou je "Hledá se prezident".
    Rozebírá prezidentský mýtus,
  • 00:02:41 ale i polistopadovou politickou praxi
    u nás.
  • 00:02:45 Držitel ceny "Novinářská křepelka"
    v roce 2003 a čerstvě také ceny
  • 00:02:52 Ferdinanda Peroutky za rok 2008.
    Erik Tabery.
  • 00:03:02 Čím vás přitahuje politika?
    Co je na ní zajímavého pro vás?
  • 00:03:07 Rodiče se mnou o politice
    vždy otevřeně mluvili. Od malička.
  • 00:03:14 Tím asi vybudovali jakýsi vztah
    k tomu, co se děje kolem
  • 00:03:19 a snažit se to pochopit. Jako dítě
    jsem vyrůstal v období komunismu.
  • 00:03:26 Snažil jsem se pochopit, co je
    za linií sdělovanou veřejnosti.
  • 00:03:33 To mě zajímalo skutečně odmala.
    Už jsem to chtěl dělat na základce.
  • 00:03:38 Po revoluci to bylo jednodušší.
  • 00:03:42 Podobnou zkušenost, i když ne
    na dlouho dobu, jste také udělal.
  • 00:03:46 Do politiky jste nějak vstoupil,
    nebo jste byl "vstoupen" událostmi
  • 00:03:51 v roce 1989. Byl jste kooptován
    do 1. parlamentu v roce 1990.
  • 00:03:59 -Byl z většiny komunistický.
    -Ještě v roce 1989!
  • 00:04:05 Co to bylo za zkušenost,
    vstoupit do takového sboru?
  • 00:04:10 Co to s člověkem udělá?
  • 00:04:12 Prvé 3 dny vůbec nespal
  • 00:04:16 a měl jsem pocit, že váha světa
    leží na mých ramenou.
  • 00:04:20 Říkal jsem si: Jak ve 21 letech
    můžu mít tu troufalost.
  • 00:04:28 Přišli lidé z OF, že by tam měli
    mít zástupce studentů.
  • 00:04:35 Rozhodujícím hlasem
    pro to byl Ota Motejl:
  • 00:04:39 Musí tam být lidé,
    kteří nemají zátěž z minula,
  • 00:04:43 ale jen selský rozum.
    Ať to vezmou dočasně lidé,
  • 00:04:48 kteří mají
    nějaký kredit společenský
  • 00:04:51 a politici, kteří mají zářezy
    na pažbě, co je nekvalifikuje
  • 00:04:58 rozhodovat o věcech veřejných,
    tak jsem to vzal a slíbil OF,
  • 00:05:04 že po dalších volbách půjdu
    zpět do školy
  • 00:05:11 a ne abych ve 21 letech
    reguloval ostatním lidem život,
  • 00:05:15 těm, kteří o životě něco vědí.
    To by bylo troufalost,
  • 00:05:21 ale zkušenost jsem měl:
    Úžasný zážitek, euforický.
  • 00:05:29 V tu chvíli se boural starý systém.
    I krok stranou byl pokrok!
  • 00:05:36 Byl jsem rád, že jsem to zažil,
  • 00:05:39 ale už rád jsem 20 let
    v politickém důchodu.
  • 00:05:42 Byl jste v 1. komisi vyšetřující a
    dozorující události 17. listopadu.
  • 00:05:50 Jak toto s odstupem 20 let
    hodnotíte?
  • 00:05:57 I jak ta komise fungovala?
  • 00:06:01 Po 20 letech se na to koukám
    jako na velice naivní snahu
  • 00:06:09 začít stavět, nebo rozplétat ten
    režim ve chvíli, kdy byl Jakeš
  • 00:06:17 generálním tajemníkem
    a Lorenc byl šéfem StB
  • 00:06:23 a komise pro dohled nad
    vyšetřováním neměla oporu v zákoně.
  • 00:06:28 Když nám ti lidé lhali, nemohli
    jsme, ani orgány činné v tr. řízení
  • 00:06:35 jsme nemohli povolat
    pro "křivé svědectví".
  • 00:06:40 Byla to velice naivní
    a bezzubá činnost,
  • 00:06:48 která v tu chvíli ale měla dobrý
    signalizační efekt.
  • 00:06:55 Ještě nikdo si nezval Jakeše,
    Lorence na koberec
  • 00:06:59 a to podle mne sehrálo v tu chvíli
    důležitou roli,
  • 00:07:03 že tito lidé nejsou nedotknutelní,
  • 00:07:06 a že i alespoň jejich pravidla
    absurdní může společnost vynucovat.
  • 00:07:14 Jak se díváte na politiky, kteří
    vstoupili do vrcholové politiky,
  • 00:07:20 třeba do parlamentní politiky
    přímo ze školních škamen-studenti?
  • 00:07:28 Souhlasím s tím, co už zaznělo.
    To není zdravé.
  • 00:07:34 Má to fatální nedostatky
    jak v otázce odstupu,
  • 00:07:39 tak i tam pak chybí zkušenost.
    Ale buďme sebekritičtí,
  • 00:07:44 my, novináři. To byl tentýž problém
    a ještě je,
  • 00:07:48 že v médiích se často stává,
    že referují o zásadních událostech
  • 00:07:54 hodně mladí lidé,
    třeba ještě jsou na škole.
  • 00:07:59 Mnohdy je pak cítit,
    že nejdou do hloubky,
  • 00:08:02 přijímají první sdělení,
    které jim přichází.
  • 00:08:08 U politiky i u novinařiny
    je to dáno tím,
  • 00:08:12 že máme jen 20 let svobodné
    společnosti. Ještě není tradice.
  • 00:08:17 Kolik z vašich studentů tehdy
    reprezentantů politiky zůstali?
  • 00:08:24 Marek Benda, který se už do školy
    nevrátil, na rozdíl od vás.
  • 00:08:31 On mj. je autorem pozměňovacího
    návrhu novely trestního řádu,
  • 00:08:39 kde se zapovídá novinářům
    pod sankcí vězení
  • 00:08:45 použít texty
    z policejních odposlechů.
  • 00:08:49 Překvapilo vás, že zrovna v této
    věci se nenašel jediný poslanec,
  • 00:08:54 který by hlasoval proti?
  • 00:08:56 Překvapilo mě,
    že nehlasoval nikdo proti.
  • 00:09:01 A překvapilo mě,
    že ten návrh přišel od pana Bendy.
  • 00:09:07 Byl z těch, kteří stáli u zrodu
    té demokratické společnosti
  • 00:09:11 jako student
    a pak 1 z prvních poslanců.
  • 00:09:15 Je to fatální necitlivost
    k demokratickým principům
  • 00:09:20 společnosti. Je to obrovská chyba.
  • 00:09:24 Pro mne je vše od počátku svým
    způsobem překvapení v tom,
  • 00:09:30 že to je jakýsi negativní vývoj
    na politické a společenské scéně.
  • 00:09:35 Dává to trochu logiku v tom,
    že v posledních měsících
  • 00:09:40 trochu přituhuje. Vztah politiků
    k regulaci prostředí je cítit
  • 00:09:47 znova vzrůstající nevole
    vůči novinářům a práci médií.
  • 00:09:52 Myslím,
    že dobře plní onu kontrolní funkci.
  • 00:09:56 Neblahým jevem je, že politická
    scéna včetně prezidenta
  • 00:10:01 se jednoznačně shodne
    na cenzuře médií.
  • 00:10:06 Jak to vidíte vy?
  • 00:10:07 Stejně jako Erik. Opravdu Marka
    mám rád a myslím si, že,
  • 00:10:14 byť s ním
    v některých otázkách nesouhlasím,
  • 00:10:19 měl jsem doteď pocit, že vím,
    proč s ním nesouhlasím.
  • 00:10:23 Leckdy myslím, že to souvisí
    s jeho hlubokou katolickou vírou.
  • 00:10:28 Ale mám i pocit, že jeho otec
    se musí obracet v hrobě.
  • 00:10:31 Že právě on s tématikou,
    která jde proti svobodě slova...
  • 00:10:37 Jsem úplně perplex. Nevím,
    zda do určité míry Marek...
  • 00:10:43 Je to pro mne příklad toho,
    co se mi mohlo stát,
  • 00:10:47 kdybych v tom baráku
    byl 20 let nepodmíněně.
  • 00:10:53 Tomu vůbec nerozumím a nechápu,
    proč trestat posla,
  • 00:10:59 když by měli trestat toho,
    kdo to pustil.
  • 00:11:03 To jsou věci, které mají být
    používány striktně a kontrolovaně.
  • 00:11:08 Když už to někdo od zdroje pošle
    dál, měl by být kontrolován ten,
  • 00:11:13 kdo nedodržuje profesní čest,
    předpis a zákon a ne ten,
  • 00:11:18 který má v popisu práce
    to publikovat
  • 00:11:21 a zvláště ve veřejném zájmu
    troubit na poplach!
  • 00:11:36 Vaše kniha Vládneme, nerušit
    se zabývá problematikou
  • 00:11:41 tzv. opoziční smlouvy,
    tedy někdy od roku 1998
  • 00:11:47 spojila do té doby proti sobě
    ideologicky stojící dvě strany
  • 00:11:53 do bloku, který si rozdělil moc.
    Je to podle vás něco,
  • 00:11:59 s čím se česká politika vymyká
    standardům,
  • 00:12:04 nebo je něco podobného venku?
    V čem to je,
  • 00:12:08 že se ideologičtí protivníci
    v určitých věcech umí domluvit?
  • 00:12:15 Jednoznačně se to vymyká vývoji
    v postkomunistických zemích.
  • 00:12:22 To byl důvod,
    proč jsem o tom začal psát.
  • 00:12:25 Tam byl podobný pramen,
    jako je teď u tiskového zákona.
  • 00:12:31 Najednou "mocní" začnou mít pocit,
    že oni mají tu pravdu,
  • 00:12:36 vědí, jak by to mělo být. A ti,
    co to kontrolují a komplikují,
  • 00:12:42 měli by jít trochu stranou. I tam
    se postupovalo proti médiím,
  • 00:12:47 zejména proti veřejnoprávním,
    proti menším stranám, opozici,
  • 00:12:52 takže změnu volebního zákona,
    proti prezidentovi,
  • 00:12:55 který komplikoval tu situaci,
    takže změnit mu pravomoci.
  • 00:12:58 Centrální banka,
    která narušuje chod ekonomiky,
  • 00:13:01 tak i jí vzít trochu nezávislosti.
    Jako by to vedlo krok za krokem
  • 00:13:06 k tomu, že by tu byla síla
    neodstavitelná od moci,
  • 00:13:11 zákon by ji držel v tom napořád.
    Bylo by to bez komplikátorů.
  • 00:13:18 Mohli bychom říkat, že to je ještě
    pořád demokratická společnost
  • 00:13:23 a byla by poměrně autoritativní,
    autoritářská,
  • 00:13:26 zároveň při naší krátké zkušenosti
    s demokracii by měla více
  • 00:13:31 neblahé momenty: Lidé by byli ještě
    náchylnější onu moc zneužívat.
  • 00:13:38 Kauz, které se po tom vyrojily,
    bylo nepočítaně.
  • 00:13:43 Byly proto, že začnete-li ořezávat
    kontrolní mechanismy,
  • 00:13:47 začne být to "šero", ideální
    prostor pro různé šíbry atd.
  • 00:13:53 To byl ukázkový model, jak nemá
    vypadat demokratická společnost.
  • 00:13:58 A jak je jednoduché ji měnit.
  • 00:14:04 Jak jste se dostal k tématu
    lidských práv?
  • 00:14:09 Začal jste se jim věnovat
    téměř profesionálně.
  • 00:14:14 Většina věcí začíná v rodině.
  • 00:14:18 Mého dědečka poslali jako právníka
    do ostravských dolů v 50. letech
  • 00:14:23 a když ho chtěli po 68. roce
    rehabilitovat, vyhodil je:
  • 00:14:28 dokud tam bude ta sběř, nechce
    být součástí oficiálních struktur.
  • 00:14:36 Něco podobného se stalo mému otci:
    Učil na vysoké škole.
  • 00:14:42 Po 68. roce ho vyhodili.
  • 00:14:44 Zakázali mu učit i 1. stupeň
    a být i trenérem.
  • 00:14:49 Pak, co jsem měl štěstí být
    u takhle zásadní změny v naší zemi,
  • 00:14:55 považoval jsem za svoji povinnost
    o tu nadějí, že se to může stát,
  • 00:15:01 když ti lidé nepoleví,
  • 00:15:04 se dělit v Bulharsku,v Africe
    a nakonec i na té Kubě.
  • 00:15:08 Co jste na té Kubě s I. Pilipem
    dělali, že vás zavřeli?
  • 00:15:15 O tom se dost psalo, ale konkrétní
    věci, kterými jste se zabývali,
  • 00:15:21 o tom se zase tak moc veřejně neví.
  • 00:15:24 Jednoduše řečeno: Požádal nás
    Freedom House,
  • 00:15:29 což je instituce republikánsko-
    demokratická a dává si za úkol
  • 00:15:36 monitorovat, americká instituce,
    monitorovat stav lidských práv.
  • 00:15:45 Požádali nás, abychom na Kubu jeli,
    vyjádřili osobní solidaritu,
  • 00:15:53 že tam přijedeme a půjdeme
    za těmi kurážnými lidmi,
  • 00:15:57 kteří jsou otevřeně
    proti Castrovu režimu.
  • 00:16:01 Jsou to disidenti nebo novináři,
    referující o tom,
  • 00:16:06 co se na Kubě děje.
  • 00:16:08 Abychom pro ně udělali bytové
    semináře, co se nám povedlo
  • 00:16:12 a co nepovedlo v transformaci
    a tím jim dali odvahu,
  • 00:16:16 podělili se s nimi o naději,
    že budou řešit podobné problémy.
  • 00:16:23 Když vás potom zavřeli, co to bylo
    za pocit? Měl jste strach?
  • 00:16:29 Měl. Když 10 dní nevíte,
    zda někdo ví, co se s vámi děje,
  • 00:16:36 když vám soudce, prokurátor
    a vyšetřovatel v jedné osobě řekne,
  • 00:16:41 že s vámi budou dělat to,
    co jim bude vyhovovat,
  • 00:16:44 že to politicky "vydojí" na
    vnitropolitické i mezinárodní scéně
  • 00:16:51 tak, jak uznají za vhodné,
    že se směje: "Jaký právník?
  • 00:16:57 Návštěva konzulárního úředníka?
    Tady jste v komunismu, pánové!"
  • 00:17:04 Jak moc vás překvapily ohlasy
    na vaši aktivitu tam a věznění,
  • 00:17:13 jak u nás tak v zahraničním tisku,
    s tím jste se seznámili až později.
  • 00:17:26 Byly tam věci,
    které mne naprosto dojímaly.
  • 00:17:30 Kolik lidí na různých úrovních,
    v jakých zemích
  • 00:17:33 přidalo ruku k dílu pro to,
    abychom byli propuštěni!
  • 00:17:37 Ten lidský a humanitární faktor
    mě doteď dojímá.
  • 00:17:40 Nikdy nebudu vědět,
    kdo všechno se o to snažil.
  • 00:17:44 Těm lidem musím jenom poděkovat.
  • 00:17:47 Když jsem se pak podíval,
    co se tady napsalo za ten měsíc,
  • 00:17:54 z toho mi bylo někdy smutno.
    Jakým způsobem?
  • 00:17:58 Většinou to nebylo mířeno na mne,
    ale daleko víc na Ivana Pilipa,
  • 00:18:04 který byl jedním z čelných
    představitelů opozice,
  • 00:18:09 a to, jak nízké pohnutky nám oběma
    byly přisuzovány
  • 00:18:16 a co jsme tam měli všechno dělat,
    to mi přišlo opravdu líto.
  • 00:18:20 Pár lidem od té doby nepodám ruku.
  • 00:18:22 Jak na tuto věc vzpomínáte vy?
    Sledoval jste to?
  • 00:18:28 Mám pocit,
    že jsem o tom psal nějaké texty.
  • 00:18:33 Prožil jsem to
    překvapivě hodně intenzivně,
  • 00:18:36 byť jsem nikoho z aktérů neznal.
  • 00:18:40 Člověk prožívá s nimi fakt,
    že jsou zavření,
  • 00:18:46 může se vžít do toho,
    jaký to je hrozný pocit.
  • 00:18:50 Mísilo se mi to s velkou hrdostí,
    že ta země i jednotlivci se snaží
  • 00:18:56 něco dělat. Líbilo se mi,
    že vzedmutí české společnosti bylo
  • 00:19:02 poměrně výrazné, byť také potom
    vytanuly momenty,
  • 00:19:09 na které by člověk možná zapomněl,
    když Zahradil řekl,
  • 00:19:12 že tam Pilip byl kvůli penězům
    a obchodním věcem.
  • 00:19:17 To se vám vryje do hlavy zásadně.
    Pak když se P. Pithart snažil
  • 00:19:23 o tu misi
  • 00:19:25 a V. Klaus ho jakoby zesměšňoval,
    to jsou takové momenty,
  • 00:19:29 které byste zapomněl, ale ve
    chvíli, kdy to bylo intenzivní,
  • 00:19:34 a když člověk sledoval spoustu
    té snahy,
  • 00:19:38 jak je důležité každé slovo,
    každá věc může být nějakou chybou.
  • 00:19:42 Pak vám vytanou tyto momenty...
    Člověku zůstane hlavně to pozitivní
  • 00:19:47 a to, že na Kubu někdo jezdí
  • 00:19:51 a že země nezapomíná na podobnou
    zkušenost a snaží se něco dělat.
  • 00:19:57 Důležité je
    protáhnout to do dneška.
  • 00:20:01 ČR a později i česká diplomacie
    pokud jde o Kubu
  • 00:20:06 se poměrně výrazně snaží.
  • 00:20:09 Před 6 lety bylo tam několik set
    intelektuálů zavřeno.
  • 00:20:14 Tehdy se myslelo, že na pár měsíců.
  • 00:20:17 Oni stále sedí. Evropa teď v tom
    zrovna moc aktivní není.
  • 00:20:22 To trochu člověku bere dech. Měli
    bychom se jako Unie snažit víc.
  • 00:20:39 Zmínil jste se o ekonomické krizi.
  • 00:20:41 Jaké má váš profesionální obor
    perspektivy
  • 00:20:48 v současné době ekonomické krize?
    Dotýká se to úzce vašich klientů!
  • 00:20:54 Dotýká se to skoro každého.
    U nás se to dotýká tak,
  • 00:21:00 že především v krizi musíte mít
    daleko lepší manažery.
  • 00:21:04 Tahle bouře teprve prožene
    naše manažery!
  • 00:21:10 Dosud byli na klidném moři.
    Zažívali 20 let růstu,
  • 00:21:15 který často nezapříčinili.
  • 00:21:20 Teď se rozdělí děti od dospělých
    námořníků
  • 00:21:23 a stanou se dekorovanými kapitány,
    nebo lidmi, kteří selžou.
  • 00:21:29 Vyjedou z toho noví kovaní lídři.
    Některé lodě z té bouře
  • 00:21:39 nevyjedou vůbec.
  • 00:21:40 Tím pádem ti lidé nebudou moci
    kandidovat na kapitánskou funkci.
  • 00:21:47 S kým byste letěl, kdybyste
    předvídal, že bude nějaký problém?
  • 00:21:53 S kapitánem, který byl schopen
    přistát na Hudsonu,
  • 00:21:57 nebo s tím,
    který ještě nepotkal turbulenci?
  • 00:22:02 To je moment, kdy se budou tvořit
    značky, manažerské legendy,
  • 00:22:09 teprve potom budeme dál vidět,
    kdo bude špičkovým manažerem
  • 00:22:16 a kdo průměrným, nebo tím,
    kdo shoří jako papír!
  • 00:22:20 Může takový klíčový bod zlomu
    zasáhnout českou žurnalistiku?
  • 00:22:29 Ta vstoupila před 20 lety
    do dětských kalhot,
  • 00:22:34 tak i tady dojde k nějaké katarzi,
    která dokáže oddělit zrno od plev?
  • 00:22:40 Souhlasím.
    To je stejné jako u těch manažerů.
  • 00:22:43 Ani teď se nesnažím studovat různé
    analýzy ze světa,
  • 00:22:48 které vycházejí o fungování médií
    v době krize, jaké to má vlivy.
  • 00:22:54 Sleduji čísla všech časopisů,
    včetně svého.
  • 00:22:59 Přemýšlím o tom, co dělat.
    Respekt je seriózní médium.
  • 00:23:03 Nikdy bych si nedovolil
    jít cestou nějaké bulvarizace.
  • 00:23:09 Ale je to velká otázka "co dělat".
    Hledat nové komunikační cesty
  • 00:23:13 ke čtenáři, aby se časopis udržel
    na trhu. To bude velký boj.
  • 00:23:22 Zaujala mě teorie, která
    je uváděna na řadě příkladů z USA.
  • 00:23:28 Tam vyšlo z analýz, že média, která
    investují do sebe v době krize,
  • 00:23:33 nejlépe prosperují,
    přicházejí jim čtenáři.
  • 00:23:37 Přistoupí-li média na nutnost
    škrtání, zejména na novinářích,
  • 00:23:43 čtenáři to vycítí na chudším obsahu
    a opouští je.
  • 00:23:47 To jsou 2 zajímavé faktory:
    Pro média je obtížné vyřešit
  • 00:23:52 začarovaný kruh toho,
    že negativní zpráva prodává.
  • 00:23:58 Ale tím si i podřezávají
    vlastní větev.
  • 00:24:01 Čím víc negativních zpráv
    o krizi bude,
  • 00:24:03 tím se to stane
    sebenaplňující se předpovědí
  • 00:24:07 a tím méně bude platících inzerentů
    v jejich novinách!
  • 00:24:12 Neslyšel jsem, že by toto média
    sama dala do tohoto kontextu.
  • 00:24:18 Co říkal Erik, to platí
    pro jakýkoliv podnik obecně.
  • 00:24:23 Tím že je teď méně příležitostí
    pro manažery-profesionály,
  • 00:24:29 tak podniky, které teď minimálně
    budou slušně propouštět,
  • 00:24:36 nebo se naopak posílí
    od svých slabších konkurentů,
  • 00:24:40 vyjdou z toho daleko posílenější.
    Ta krize jednou skončí.
  • 00:24:47 Lidé si budou pamatovat,
    jak se ti kapitáni chovali,
  • 00:24:51 jestli panikařili,
    nebo "po mně potopa",
  • 00:24:54 nebo se chovali slušně, nebo byli
    schopni krize využít ke zrychlení
  • 00:25:00 -a ujedou tomu pelotonu.
    -Raz, dva, tři, a!
  • 00:25:07 To byl jubilejní 333. díl!
    Vážení diváci, díky za pozornost.
  • 00:25:13 Příště opět v baru Krásný ztráty
    na shledanou!
  • 00:25:19 Skryté titulky: R. Světecký
    Česká televize 2009

Související