iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
9. 6. 2012
12:55 na ČT2

1 2 3 4 5

52 hlasů
29823
zhlédnutí

Game Page

Max Payne 3 — Risen 2: Dark Waters — Tribes: Ascend

26 min | další Děti a mládež »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Game Page

  • 00:00:16 Zdravím všechny hráčky a hráče
    u dalšího pokračování
  • 00:00:20 vašeho oblíbeného pořadu
    GAME PAGE.
  • 00:00:22 A když říkám všechny,
    tak opravdu všechny.
  • 00:00:24 Prosím tě, Jardo,
    co to tady zase děláš?
  • 00:00:27 Ty si vždycky něco vymyslíš
    a já nevím, co to má znamenat.
  • 00:00:31 -Hej!!!
    (dva výstřely)
  • 00:00:33 Co? Co? No hlavně,
    aby ses z toho nezbláznil!
  • 00:00:36 Nebojte, start dnešního dílu
    rozhodně není v ohrožení.
  • 00:00:40 Na čem si v něm pošmákneme?
  • 00:00:42 V úvodu zrecenzujeme zajímavou
    multiplayerovou akci
  • 00:00:45 TRIBES: ASCEND,
  • 00:00:47 která vychází ze populární série
    scifi stříleček
  • 00:00:50 a je volně k dispozici.
  • 00:00:52 Hned potom bude následovat
    veleočekávaná pecka MAX PAYNE 3.
  • 00:00:55 Od vydání parádní dvojky
    uplynulo už moře času,
  • 00:00:58 a tak jsme byli nesmírně zvědaví,
  • 00:01:00 jak se to na ostříleném poldovi
    podepsalo.
  • 00:01:05 Recenzentskou přehlídku zakončíme
    RPG RISEN 2,
  • 00:01:08 jehož autoři tentokrát vsadili
    na oblíbenost pirátské tématiky.
  • 00:01:12 Vyplatilo se?
  • 00:01:14 V online okénku se vrátíme
    ke STAR WARS: THE OLD REPUBLIC
  • 00:01:17 a probereme žhavý MMO titul TERRA.
  • 00:01:22 Jako obvykle ale začneme novinkami.
  • 00:01:30 Také vám při pohledu na tento
    trailer z chystaného pokračování
  • 00:01:34 střílečky CALL OF DUTY: BLACK
    OPS II padaly oči z důlků?
  • 00:01:37 Tak tedy kvalitou grafiky
    to rozhodně nebylo.
  • 00:01:40 Z prostředí války ve Vietnamu
  • 00:01:42 a tajných operací
    během studené války
  • 00:01:45 jsme se totiž přesunuli
    do blízké budoucnosti.
  • 00:01:48 V té budou hrát prim
    nanotechnologie,
  • 00:01:50 obří bitevní roboti a různá jiná
    futuristická udělátka.
  • 00:01:53 Ne tedy, že bychom měli
    něco proti robotům,
  • 00:01:56 ale do série CALL OF DUTY
    nám toto zasazení jaksi neštymuje.
  • 00:01:59 Ve stínu lehce
    nepochopitelného děje,
  • 00:02:02 který bude skákat v čase sem a tam,
    by však nemělo zapadnout to,
  • 00:02:05 že se série CALL OF DUTY
  • 00:02:07 vůbec poprvé dočkala jakési
    interaktivní kampaně.
  • 00:02:10 Dle slov tvůrců bude v několika
    misích
  • 00:02:12 záviset pouze na vás,
    který úkol splníte jako první.
  • 00:02:16 A podle toho se také dočkáte
    dost odlišného konce.
  • 00:02:19 Zní to sice zajímavě
  • 00:02:20 ale my se přesto nemůžeme nějak
    zbavit pocitu,
  • 00:02:23 že tohle bude buď velký hit,
    jako vždycky,
  • 00:02:26 nebo obrovský průšvih.
  • 00:02:32 I série CRYSIS se dočkala ohlášení
    dalšího dílu,
  • 00:02:35 a to prostřednictvím tohoto
    velmi blikavého traileru,
  • 00:02:39 který může slabším povahám způsobit
    klidně i nevolnost.
  • 00:02:42 Každopádně to hlavní,
    co jsme si z něj odnesli,
  • 00:02:45 je fakt,
    že se opět podíváme do New Yorku.
  • 00:02:48 Tedy respektive do toho,
    co z něj zbylo.
  • 00:02:50 Uprostřed města se nyní nachází
    jakási obrovská polokoule,
  • 00:02:54 co připomíná obří skleník,
  • 00:02:56 pod nímž se velmi dobře daří
    silně bující vegetaci.
  • 00:02:59 Do toho všeho přicházíte vy
    ve vašem nanoobleku,
  • 00:03:02 který od posledně neztratil vůbec
    nic ze svých HiTech vychytávek.
  • 00:03:06 Vaším úkolem bude jednak se poprat
    se stále agresivnějšími vetřelci
  • 00:03:09 a také obrazit všech 7 novodobých
    divů světa,
  • 00:03:12 které vyrostly právě na Manhattanu.
  • 00:03:14 Vaši nelehkou úlohu vám zpříjemní
    zahrnutí zbrusu nové zbraně, luku,
  • 00:03:18 s nímž budete moci zcela nehlučně
    likvidovat zástupy nepřátel.
  • 00:03:22 Říkal tu někdo jméno John Rambo?
  • 00:03:29 A po dvou očekávaných megapeckách
    tu na závěr novinkové sekce
  • 00:03:35 máme jednu roztomilou malou hříčku
    jménem KRATER.
  • 00:03:38 Ta vychází už za několik málo dní
    a je rozhodně na co se těšit.
  • 00:03:42 Základní příběh se točí
    kolem čeho jiného než kráteru,
  • 00:03:46 který po sobě zanechala
    jakási ultrabomba.
  • 00:03:48 Onen kráter,
    který propůjčil název samotné hře,
  • 00:03:51 totiž poodhalil ty hlubiny země,
    kam se ještě nikdy nikdo nepodíval.
  • 00:03:55 A je právě na vás,
    trojici hrdinů a zároveň kopáčů,
  • 00:03:58 abyste se vydali hluboko pod zem
  • 00:04:00 a odhalili tajemství,
    která tam na vás čekají.
  • 00:04:03 Pokud vás čirou náhodou
    přestalo bavit DIABLO,
  • 00:04:06 tak KRATER je přesně pro vás.
  • 00:04:11 Do vzduchu se lze dostat
    mnoha způsoby.
  • 00:04:15 My máme trampolínu,
    TRIBES jet packy.
  • 00:04:26 Série TRIBES u nás nikdy nedosáhla
    věhlasu,
  • 00:04:28 kterého se jí dostalo
    a stále dostává za oceánem.
  • 00:04:32 To však neznamená,
  • 00:04:33 že by vás tato free-to-play novinka
    s podtitulem ASCEND měla minout.
  • 00:04:37 Právě naopak. Jedná se o velmi
    dobře zpracovanou střílečku,
  • 00:04:41 která vám jistě připomene doby,
  • 00:04:43 kdy nebyl důležitý
    realistický účinek zbraní
  • 00:04:45 a co nejvěrnější animace postav,
    nýbrž zábava.
  • 00:04:48 A té se vám bude dostávat
    vrchovatě.
  • 00:04:51 Díky tomu,
  • 00:04:52 že hru si můžete jednoduše
    stáhnout zadarmo z internetu
  • 00:04:56 a okamžitě začít hrát,
  • 00:04:57 se kolem ní vytvořila
    velmi silná skupina hráčů,
  • 00:05:01 kteří pravidelně zaplňují servery.
  • 00:05:03 Módů je zde dost, ale relativní
    otevřenost má za následek
  • 00:05:06 dvě nepříjemné skutečnosti.
  • 00:05:08 Zaprvé je to pomalejší levelování
    vaší postavy,
  • 00:05:11 což je vlastně taková daň
    za nulové prostředky,
  • 00:05:14 které do hry musíte vložit.
    Jistě chápete, kam tím míříme.
  • 00:05:18 Druhá věc je relativní rozlehlost
    map, na nichž se bojuje.
  • 00:05:22 Leckdy jde opravdu o macaté kousky,
    na nichž ale ve finále najdete
  • 00:05:25 jednu dvě budovy,
    jeden most a jednu řeku,
  • 00:05:28 přičemž většina akce se točí
    právě kolem těchto důležitých bodů.
  • 00:05:35 Na druhou stranu,
  • 00:05:37 pokud už se objevíte
    v některém ze zapadlých rohů mapy,
  • 00:05:41 tak není díky již zmíněnému systému
    jet packů a tryskových lyží problém
  • 00:05:45 se v cukuletu přesunout
    za protihráči
  • 00:05:48 a ještě jim u toho uštědřit pár ran
    z paprskometu.
  • 00:05:53 Jakmile však narazíte na alespoň
    trochu zkušenější hráče,
  • 00:05:57 tak vyvstává další problém.
  • 00:05:59 Tentokrát už menší
    a velmi, velmi subjektivní.
  • 00:06:02 Všichni totiž skáčou jako o život
  • 00:06:04 a vy máte jednoduše problém
    vůbec někoho trefit.
  • 00:06:07 TRIBES: ASCEND vám však
    i přes naše výhrady
  • 00:06:10 doporučujeme alespoň zkusit,
    však za to nic nedáte.
  • 00:06:13 O to více, pokud jste byli
    před lety fanoušky
  • 00:06:16 třeba série UNREAL TOURNAMENT,
  • 00:06:18 na niž si jistě s nostalgickou
    slzou v oku vzpomenete.
  • 00:06:21 Žádné zázraky však nečekejte.
  • 00:06:25 Pokud jste měli před lety rádi
    střílečky ve stylu
  • 00:06:28 třeba UNREAL TOURNAMENTU 2004
    nebo QUAKE III ARENY,
  • 00:06:32 tak vám je TRIBES budou
    až nebezpečně připomínat.
  • 00:06:35 Jen škoda, že se teď píše rok 2012.
    70 ze 100.
  • 00:06:55 Je třeba něco dodávat?
  • 00:06:57 Jestli jste nám v úvodu nevěřili,
    tak věřte.
  • 00:07:00 MAX PAYNE je už skutečně
    v naší redakci.
  • 00:07:14 Zcela bez okolků přiznáváme,
  • 00:07:16 že jsme se na třetího MAXE
    prostě těšili.
  • 00:07:18 Tahle hra však byla obklopena
    vlnou despektu.
  • 00:07:21 Tlustý týpek s oholenou hlavou
    ve slunných tropech
  • 00:07:25 a bez muni sacks,
    tohle přece nemůže být Max Payne.
  • 00:07:28 A vidíte to, je.
  • 00:07:30 Jeho sarkastické hlášky
    se totiž nikam nevytratily.
  • 00:07:33 A vnitřní monology mají pořád
    stejnou sílu jako před 10 lety.
  • 00:07:37 Pravda, klasický komiks,
  • 00:07:39 který následoval po každé úspěšně
    dokončené úrovni,
  • 00:07:42 zde sice chybí a je nahrazen
    až přeumělkovanými cut scénami,
  • 00:07:46 ale to je tak jediné, co zde můžete
    oproti původním dílům postrádat.
  • 00:07:51 Dokonce i do toho zasněženého
    a zachmuřeného New Yorku
  • 00:07:54 se v několika úrovních podíváte
    a nebude to zrovna jen tak na skok.
  • 00:07:59 Tou největší změnou je pochopitelně
    grafické zpracování,
  • 00:08:03 které jde ruku v ruce s inovovaným
    Bullet Timem.
  • 00:08:06 Kromě toho,
    že vše vypadá skutečně exkluzivně
  • 00:08:09 a grafika má svůj nezaměnitelný
    styl,
  • 00:08:11 se můžete kochat
    i zničitelností prostředí.
  • 00:08:14 Ne tedy, že byste mohli všechno
    rozstřílet úplně na třísky.
  • 00:08:18 Ale náboje zanechávají ve zdech
    realistické díry,
  • 00:08:21 padá od nich omítka a leckdy se vám
    povede někoho dostat
  • 00:08:25 i s efektním odrazem
    od barové skleničky.
  • 00:08:28 Takové momenty jsou vám v drtivé
    míře inteligentně prezentovány
  • 00:08:32 ve zpomaleném čase, který si sami
    nově můžete regulovat
  • 00:08:35 a posouvat si ho
    podle vašeho uvážení. Díky tomu,
  • 00:08:38 že zde funguje klasický cover
    systém jako třeba v GEARS OF WAR,
  • 00:08:42 už není sice Maxův trademarkový
    tygří skok do strany tak účinný,
  • 00:08:46 ale zpomaleného času
    si zde užijete víc než dost.
  • 00:08:51 Na závěr nám zbývá pochválit
    "drobnosti" typu
  • 00:08:54 Max může mít realisticky u sebe
  • 00:08:56 jenom dvě jednoruční zbraně
    a jeden samopal nebo brokovnici.
  • 00:09:00 Nebo naprosto úžasný soundtrack
    a také multiplayer,
  • 00:09:03 ale o tom více až
    v samostatném bloku.
  • 00:09:10 Maxovi se přerod
    od zachmuřeného newyorského poldy
  • 00:09:13 v ještě cyničtějšího jihoamerického
    hitmana povedl na jedničku
  • 00:09:17 a ani u toho nemuseli být jeho
    duchovní otcové ze studia Remedy.
  • 00:09:21 Takhle si představujeme nový díl
    zavedené série pro nové tisíciletí.
  • 00:09:30 Pořád to funguje.
  • 00:09:32 Zpomalený čas, dvě beretty
    v rukách, Maxovy vnitřní monology,
  • 00:09:36 noirová atmosféra, vynikající
    muzika, stovky nepřátel.
  • 00:09:40 Mám ještě pokračovat?
  • 00:09:41 Zkrátka a dobře
    90 ze 100.
  • 00:09:54 Ještě před pár lety bychom si snad
    ani nedovedli představit hru,
  • 00:09:58 do které by se multiplayer nehodil
    víc než právě do MAXE PAYNA.
  • 00:10:01 A nejenom kvůli tomu,
  • 00:10:03 že jednou z hlavních deviz celé
    této série je zpomalený čas,
  • 00:10:06 nýbrž hlavně proto,
    že samotné střílení v těchto hrách
  • 00:10:09 nikdy nebylo zpracované
    kdovíjak zázračně.
  • 00:10:12 Třetí díl však bourá zažité způsoby
  • 00:10:14 a servíruje nám plnohodnotnou
    multiplayerovou řežbu,
  • 00:10:17 která snese srovnání
    s těmi nejlepšími kousky,
  • 00:10:19 jež se nachází v žánru stříleček
    viděných z pohledu třetí osoby.
  • 00:10:23 Co je však nejdůležitější,
  • 00:10:25 poměrně chytře do něj
    byl zakomponován i Bullet Time.
  • 00:10:28 Ten totiž lze aktivovat ve chvíli,
  • 00:10:30 kdy máte s vaším protivníkem
    oční kontakt.
  • 00:10:33 Čas se zpomalí oběma
  • 00:10:34 a v tu chvíli můžete podnikat
    všechny ty akrobatické kousky,
  • 00:10:37 na které jste zvyklí
    ze singleplayeru.
  • 00:10:40 Navíc, když se do přestřelky
    nachomýtne někdo další,
  • 00:10:43 tak se automaticky zpomalí čas
    i jemu.
  • 00:10:45 Funguje to jednak jako dobré
    varování před nebezpečím
  • 00:10:48 a jednak jako velmi jednoduchý úvod
    do každé složitější přestřelky,
  • 00:10:51 kdy se můžete velmi snadno
    zorientovat
  • 00:10:54 a nebýt jenom snadnou
    kachnou na ráně.
  • 00:10:56 Na to, jak jsme se báli
  • 00:10:58 na položku v menu s nápisem
    multiplayer předtím vůbec pomyslet,
  • 00:11:02 předčily jeho kvality
    všechna naše očekávání.
  • 00:11:07 Zatímco dříve bylo takřka nemožné
  • 00:11:09 vyvinout konkurenceschopnou hru
    bez pomoci silného vydavatele,
  • 00:11:13 dnešní doba nabízí vývojářům
    alternativní způsoby,
  • 00:11:16 jak získat prostředky
    a přitom zůstat zcela nezávislí.
  • 00:11:20 Jedním z nich
    je i server Kickstarter,
  • 00:11:22 o kterém si budeme povídat
    s naším hostem.
  • 00:11:25 Kickstarter je internetová
    platforma,
  • 00:11:28 která jednotlivcům umožňuje,
    aby se spolupodíleli,
  • 00:11:31 spolufinancovali různé nezávislé
    projekty,
  • 00:11:34 které jsou jim sympatické.
  • 00:11:36 Netýká se to jenom her, můžeš
    takhle pomoct sponzorovat
  • 00:11:39 nezávislý film nebo nějakého
    nezávislého hudebníka.
  • 00:11:42 Funguje to tak,
    že ten nezávislý tvůrce
  • 00:11:46 dá na stránky Kickstarteru
    profil projektu, představí ho
  • 00:11:49 a zároveň uvede sumu,
    jakou by si představoval,
  • 00:11:52 že by rád vybral
    od těch přispěvatelů,
  • 00:11:55 sumu, za kterou je schopen
    ten projekt realizovat.
  • 00:11:58 My jsme herní pořad,
    tak pojďme na ty hry.
  • 00:12:01 Jaké zajímavé projekty v tuto
    chvíli na Kickstarteru
  • 00:12:04 jsou k dispozici
    a které tě třeba nejvíc zaujaly?
  • 00:12:07 Projekty se dají rozdělit
    na dvě skupiny.
  • 00:12:10 Ta teď výraznější,
  • 00:12:12 které se média víc věnují
    a je mezi lidmi populárnější,
  • 00:12:16 jsou projekty, na kterých se podílí
    různí legendární vývojáři.
  • 00:12:21 Jsou to lidé, kteří se věnovali
    hrám před deseti patnácti lety,
  • 00:12:25 teď chtějí dělat něco vlastního,
  • 00:12:27 nechtějí být spojováni
    s velkými studii.
  • 00:12:29 Mezi takové autory patří třeba
    Tim Schafer, Brian Fargo,
  • 00:12:33 Jane Jensen také.
  • 00:12:34 Lidi možná trochu trápí, že často
    ty projekty nejsou úplně původní,
  • 00:12:39 že se vrací k různým titulům,
    plánují pokračování.
  • 00:12:42 Takže na jedné straně uspokojí
    poptávku pamětníků,
  • 00:12:45 kteří si přejí pokračování
    WASTELANDU nebo SHADOWRUNU,
  • 00:12:49 ale na druhou stranu se zdá,
  • 00:12:51 že to může být od nich trochu
    laciné,
  • 00:12:54 že se nesnaží přijít s něčím novým,
    s jinou věcí.
  • 00:12:58 A že se na tom systému snaží také
    určití lidé parazitovat.
  • 00:13:02 Tak je dobré se snažit mezi těmi
    projekty vybírat pečlivě,
  • 00:13:05 když už se rozhodneš
    někomu peníze svěřit.
  • 00:13:08 Teď se stalo dost populárním to,
  • 00:13:10 že se snaží na Kickstarter
    přihlásit
  • 00:13:13 i společnosti nebo jednotlivci,
    kteří už nějaký titul připravovali,
  • 00:13:17 připravují ho rok
    a najednou si řekli,
  • 00:13:19 to by bylo dobré získat
    nějaké peníze navíc.
  • 00:13:22 Je to případ třeba CARMAGEDDONU
    nebo nového LARRYHO,
  • 00:13:26 který také vznikal
    už několik měsíců
  • 00:13:28 a teď přišel Al Lowe a říká,
  • 00:13:30 když nám dáte ještě
    nějaké peníze navíc,
  • 00:13:33 tak připravím
    jednu dvě úrovně navíc.
  • 00:13:36 Také bude dost záležet na tom,
  • 00:13:38 jak se urodí první várka úspěšně
    financovaných projektů.
  • 00:13:41 Protože už teď jsme slyšeli
    nějaké první náznaky,
  • 00:13:44 že to s tím financování není až tak
    snadné, jak se může zdát,
  • 00:13:47 protože řada projektů překročila
    tu mez, kterou si stanovili.
  • 00:13:51 Ta hra byla příjemně rozjetá,
    to je případ třeba STAR COMMAND,
  • 00:13:55 což je mobilní hra inspirovaná
    slavným scifi seriálem.
  • 00:13:58 Tam došlo k tomu, že ti vývojáři
    špatně propočetli finance,
  • 00:14:02 které by měli požadovat
    po svých fanoušcích.
  • 00:14:05 Protože jim jako revanš,
  • 00:14:07 těm, kteří se budou podílet
    na tom financování,
  • 00:14:10 nabídli určité bonusy,
    že jim vytisknou trička,
  • 00:14:13 že dostanou placky, samolepky
    a nějaké další předměty.
  • 00:14:16 A ve chvíli, kdy se jim ty peníze
    sešly na účtu,
  • 00:14:19 tak zjistili,
    že musí část z nich dát na daních,
  • 00:14:22 část z nich zaplatit
    jako poplatek Kickstarteru
  • 00:14:25 a potom Amazonu, který slouží jako
    platební garant toho systému,
  • 00:14:29 potom museli nechat natisknout
    všechny ty reklamní předměty
  • 00:14:33 a na samotný vývoj jim zbyl zlomek
    z té vybrané částky.
  • 00:14:36 Takže je to samozřejmě i o tom,
  • 00:14:39 že se vývojáři musí s tímhle
    modelem naučit ještě pracovat.
  • 00:14:42 A ve chvíli, kdy jim to půjde,
  • 00:14:45 kdy pár úspěšných projektů
    z toho vznikne,
  • 00:14:47 tak myslím, že se dočkáme určitě
    zajímavých titulů,
  • 00:14:50 které by třeba normální vydavatel
    nepustil do oběhu.
  • 00:15:11 Náš vysoce vědecký pokus ověřil,
  • 00:15:13 že nemožnost uhýbat je jedním
    z důležitých prvků hry RISEN 2.
  • 00:15:17 Mášo, oni už to opravili,
    díky novému patchi už to jde.
  • 00:15:23 Teď jsem se dozvěděla,
    že díky novému patchi už to jde.
  • 00:15:28 Ale Jarda to nemusí vědět.
    Jaroušku!
  • 00:15:39 Pro člověka, který prostě nedovede
    přenést přes srdce echtovní fantasy
  • 00:15:44 plné fireballů, kouzelníků
    a sedmi magických pečetí,
  • 00:15:47 nezůstává v herním světě
    moc alternativ,
  • 00:15:50 pokud se zrovna nechce pustit
    do vod scifi.
  • 00:15:53 Jednou z nich by však mohlo být
  • 00:15:55 pokračování RPG RISEN
    s podtitulem DARK WATERS.
  • 00:15:59 Jak už název napovídá,
    půjde v něm o vodní hrátky.
  • 00:16:02 A kde jinde dovede být
    voda tak zajímavá
  • 00:16:04 jako v příbězích o pirátech.
  • 00:16:06 Je naprosto parádní,
    že se díky tomu proměnila
  • 00:16:09 i standardní struktura questů,
  • 00:16:11 které se nyní netočí jenom kolem
    soubojů s fantaskními příšerami,
  • 00:16:15 ale místo toho budete prostě
    hledat poklady,
  • 00:16:18 brázdit vody ve snaze
    najít lodě duchů
  • 00:16:21 a bojovat proti nebezpečí za pomoci
    meče, bambitky
  • 00:16:23 a různých nečestných
    a nesportovních triků.
  • 00:16:26 Pamětníci si navíc při vtipných
    rozhovorech jistě vzpomenou
  • 00:16:30 i na skvělé slovní souboje
    z MONKEY ISLANDU,
  • 00:16:33 ti mladší zase na filmovou sérii
    Pirátů z Karibiku.
  • 00:16:36 Není ale všechno zlato,
    co se třpytí.
  • 00:16:38 Některé bývá i kočičí,
    a to je také případ RISENU dvojky.
  • 00:16:42 Zmíněné souboje,
    které by mohly být tolik zajímavé,
  • 00:16:45 je zde nutno rozdělit
    do dvou kategorií.
  • 00:16:48 Když se perete
    s lidskými protivníky,
  • 00:16:50 tak je vše ještě v pořádku.
  • 00:16:52 Ale běda, jak narazíte
    na cokoli jiného,
  • 00:16:54 včetně, a to nás mrzí asi nejvíce,
    finálního bosse.
  • 00:16:57 Najednou přestávají platit všechny
    poučky o vykrývání úderů
  • 00:17:01 a stává se z toho buď těžká rutina
    nebo naopak zběsilá hra na náhodu.
  • 00:17:05 Podobně je na tom i grafika.
    Scenérie vypadají prostě nádherně,
  • 00:17:08 obzvlášť sluncem zalité pláže
    bychom chtěli jako tapetu na zeď.
  • 00:17:12 Ale když sebou v rozhovoru
    postavy kmitají
  • 00:17:15 jako při epileptickém záchvatu,
    tak asi něco není v pořádku.
  • 00:17:18 Přesto vám RISEN 2
    musíme doporučit,
  • 00:17:21 byť si s ním na hutné RPG
    příliš legrace neužijete.
  • 00:17:26 Půvabná pirátská tématika
    RISENU 2 sama o sobě je sice fajn,
  • 00:17:30 ale tak úplně nestačí na to,
  • 00:17:32 aby se jednalo o bezchybný
    herní zážitek. 70 ze 100.
  • 00:17:49 Online okénko tentokrát
    bude trochu speciální.
  • 00:17:52 Povíme si v něm totiž o třech
    hrách, a tou první je GUILD WARS 2.
  • 00:17:56 Honzo, ahoj.-Čau.
    -Co je na GUILD WARS 2 super?
  • 00:17:59 Ta hra není podobná žádné
    onlinovce, co teď je na trhu.
  • 00:18:03 A to z toho důvodu,
    že má absolutně otevřený svět,
  • 00:18:07 nemá úkoly, ale zároveň je má,
    ale hráč si je nemusí vybírat.
  • 00:18:11 Prostě chce a může přijít.
  • 00:18:14 Příklad je, že je farma,
    nad farmářem je srdíčko,
  • 00:18:18 to je ekvivalent úkolu.
  • 00:18:20 A on má problém, že mu žerou jablka
    pavouci a takovéhle věci.
  • 00:18:24 Ale jeho úkol je:
    pomoz mi na farmě.
  • 00:18:27 Spočívá to v tom, že můžeš vzít
    konev a zalévat tam kytky
  • 00:18:31 anebo můžeš vybít ty pavouky.
    Takže ta variabilita je obrovská.
  • 00:18:35 Nebo se tam někde objeví
    obrovský golem nebo troll
  • 00:18:38 a sesype se na něj
    čtyřicet padesát hráčů
  • 00:18:41 a atmosféra hry
    je díky tomu monumentální,
  • 00:18:44 protože se tam stále něco děje,
  • 00:18:47 je tam strašně moc akce
    a nenudíš se.
  • 00:18:49 Tím pádem přirozeně leveluješ.
    A tím, že tam je spousta hráčů,
  • 00:18:53 tak ten svět netrpí, nebo alespoň
    v betě netrpěl tím,
  • 00:18:56 že nemáš s kým hrát.
    Vždycky máš s kým hrát a o co hrát.
  • 00:18:59 Takže tam máš stále co dělat,
    což je super.
  • 00:19:02 Online okénko v tomto díle
    bude mimořádně rozsáhlé,
  • 00:19:05 protože druhou hrou ze tří,
    kterou si tu představíme,
  • 00:19:09 bude TERA ONLINE. Vítám tu
    Petra Freiberga, ahoj.-Ahoj.
  • 00:19:12 Pověz nám, co je na TEŘE
    to nejzajímavější.
  • 00:19:15 Nejdůležitější je rychlý pohyb,
    dobré umístění a správné míření.
  • 00:19:18 Na rozdíl od WoW nebo AIONU
  • 00:19:21 se po dlouhé době vývojáři vrátili
    ke stylu,
  • 00:19:24 který byl třeba u hry LINEAGE,
    kdy je hra zase vrácena na frakce.
  • 00:19:29 Hráči, kteří jsou v nějaké guildě,
    mohou vyhlásit válku jiné guildě,
  • 00:19:33 mohou se navzájem zabíjet, mohou
    ovlivňovat politiku celého serveru.
  • 00:19:37 Soubojový systém
    je na TEŘE hodně unikátní,
  • 00:19:40 v čem tkví ta jeho unikátnost?
  • 00:19:42 Jeho unikátnost tkví v tom,
    že vychází z FPS stříleček,
  • 00:19:46 kdy už není žádné označování hráčů
    nebo naklikávání mobu,
  • 00:19:50 je to především o zaměřování
    těch kouzel.
  • 00:19:53 Vystřelíte, tam, kam jste zaměřili,
    tam kouzlo poletí,
  • 00:19:57 samozřejmě po nějaké vzdálenosti
    to kouzlo vymizí do prostoru.
  • 00:20:01 Kdybys tam měl najít
    nějaké chybky,
  • 00:20:03 co bys tam vypíchnul
    jako největší nedostatek?
  • 00:20:06 Největším nedostatkem je,
    že povolání nejsou úplně ustálená.
  • 00:20:10 Je to samozřejmě raná fáze,
    kterou prošla každá MMO RPG.
  • 00:20:13 Takže bude chvíli trvat,
    než se ta povolání úplně usadí
  • 00:20:17 a poznají, kam mají patřit.
  • 00:20:19 Například Warrior, který byl
    považován za úskočný tank,
  • 00:20:22 je dnes opět orientován jako DPS.
  • 00:20:25 Třeba nějaké předměty,
    které bys mohl vypíchnout,
  • 00:20:28 nějaké unikátní vlastnosti, které
    můžeš navléknout na tu postavu.
  • 00:20:32 Co by to bylo?
  • 00:20:34 Na TEŘE jsou zajímavé glyphy,
    které můžete zasadit do předmětů,
  • 00:20:38 a tím ovlivňovat statut předmětu
    v různých směrech.
  • 00:20:41 Zajímavé je to, že dva totožné
    předměty mohou mít jiné vlastnosti,
  • 00:20:45 takže je tam náhoda, že každý
    předmět může být trochu odlišný,
  • 00:20:49 i když jsou v podstatě stejné.
  • 00:20:52 TERA běží první měsíc,
    první dva měsíce.
  • 00:20:56 Jak vidíš, jak by ta hra mohla růst
    a dále se rozvíjet?
  • 00:21:00 Je tam nějaký potenciál na růst?
  • 00:21:02 Určitě.
    Podle nedávných statistik
  • 00:21:05 se za první tři týdny v Americe
    a Evropě přidaly 3 miliony kopií,
  • 00:21:10 takže počáteční populace
    na těch serverech je.
  • 00:21:13 Záleží, zda hráči něco neovlivní.
  • 00:21:16 Malým negativem
    je například to,
  • 00:21:19 že evropský vydavatel se snažil
    omezit některé věci,
  • 00:21:23 aby snížil hodnocení samotné hry.
    Takže třeba odebral z mobu krev,
  • 00:21:27 která se rozstříkávala,
    když na něj hráči útočili.
  • 00:21:31 To se setkalo s velkou nevolí
    hráčské komunity
  • 00:21:34 a nakonec to tam vrátil zpět.
  • 00:21:36 Tedy takové malé vítězství
    ze strany hráčů.
  • 00:21:40 Potenciál tam rozhodně je. Myslím,
    že TERA může získat srdce hráčů
  • 00:21:44 jak ze světa LINEAGE
    a takových typů her,
  • 00:21:47 tak ze světa WORLD OF WARCRAFTU,
    AVATARU, případně AIONU.
  • 00:21:51 A poslední hrou,
    kterou v tomto online okénku máme,
  • 00:21:54 jsou STAT WARS: THE OLD REPUBLIC,
  • 00:21:56 na kterou tady máme našeho experta
    Honzu Borse.
  • 00:21:59 Honzo, já tě tu znova vítám.
  • 00:22:01 Co se změnilo od posledně,
    kdy jsme si povídali o SWTORU?
  • 00:22:05 Změnilo se toho relativně dost,
    ale zase ne až tak moc.
  • 00:22:08 Čekali jsme víc.
  • 00:22:09 Přišel update 1.2, zásadní zlom,
    který přidal do hry nové prvky.
  • 00:22:13 Především Legacy mod,
    což je snaha tvůrců o to,
  • 00:22:16 abys hrál všechny možné
    různé postavy a rasy,
  • 00:22:19 které se mezi sebou propojují,
    a ty si dáš do rodinného klanu,
  • 00:22:23 a tím pádem můžeš získat
    něčí schopnosti.
  • 00:22:25 To znamená, máš Jedie, který umí
    někoho podržet ve vzduchu.
  • 00:22:29 Ty ale hraješ za Bounty Huntera,
    který takovou schopnost nemá.
  • 00:22:33 Ale tím, že to je tvůj "otec",
    tak ty jsi podědil tuto schopnost.
  • 00:22:37 Je to docela sranda,
  • 00:22:39 ale spíš je updatem kladený důraz
    na single hru,
  • 00:22:42 aby sis prošel ty postavy.
  • 00:22:45 Je to taková trochu umělá kaše
    na to, aby sis zahrál.
  • 00:22:48 Multiplayer obsah, přibyla tam nová
    PvP mapa pro hru více hráčů,
  • 00:22:53 přibyla tam nová operace
    pro 8 až 16 hráčů,
  • 00:22:56 trochu se tím zvýšila obtížnost,
    je to variabilnější,
  • 00:23:00 ale chybí tam zásadní věc,
    větší svět.
  • 00:23:03 Je tam taky problém ve STAR WARS,
    to se nevyřešilo,
  • 00:23:06 že je tam strašně moc serverů,
    ale ubývá populace.
  • 00:23:10 Není moc s kým hrát,
    nemáš pocit,
  • 00:23:12 že když jdeš po těch obrovských
    pláních, že tam na někoho narazíš,
  • 00:23:17 že frakce mezi sebou mohou bojovat.
  • 00:23:19 Ze STAR WARS mám teď
    rozpačitý dojem.
  • 00:23:22 Budeme doufat, že příští updaty
    STAR WARS: THE OLD REPUBLIC
  • 00:23:26 budou lepší,
    my si o nich každopádně povíme.
  • 00:23:29 A toto je konec tohoto online
    okénka. Honzo, díky.-Taky díky.
  • 00:23:36 A je tu soutěž.
    Hrajeme o tyto ceny:
  • 00:23:39 První vylosovaný získá
    luxusní sběratelskou edici
  • 00:23:42 3. dílu legendárního DIABLA
    a také RPG RISEN 2.
  • 00:23:45 Výherci na druhém až čtvrtém místě
    dostanou běžnou verzi DIABLA 3
  • 00:23:50 plus PC verzi válečné akce
    SNIPER ELITE V2
  • 00:23:53 a RESISTANCE 3 na PS3.
  • 00:23:58 K pátému a šestému vylosovanému
    poputují RISEN 2 a SNIPER ELITE V2
  • 00:24:02 ve verzi pro Xbox 360,
    respektive PS3.
  • 00:24:06 Sedmý vylosovaný se pak může těšit
    na stylové diablovské tričko,
  • 00:24:10 které od nás dostanou
    i všichni ostatní výherci.
  • 00:24:13 Ceny do soutěže věnoval
    herní obchod www.Xzone.cz,
  • 00:24:17 sponzor pořadu.
  • 00:24:20 Soutěžní otázka zní:
  • 00:24:22 Jak přišel MAX PAYNE
    ve třetím díle o vlasy?
  • 00:24:37 Hlasujte na:
  • 00:24:41 Uzávěrka soutěže je 30. 6. 2012.
  • 00:24:43 Správnou odpověď z minula
    a jména výherců
  • 00:24:46 najdete taktéž na našem webu
    nebo facebooku.
  • 00:24:49 A jestli jste nevyhráli,
    nezoufejte.
  • 00:24:52 Všechny správné odpovědi
    shromažďujeme
  • 00:24:54 a v červenci z nich vylosujeme
    výherce herního počítače HAL3000,
  • 00:24:58 který do soutěže věnoval
    herní portál Grunex.com,
  • 00:25:01 sponzor pořadu.
  • 00:25:08 Tak, recenze jsme zvládli,
    online okénko taky,
  • 00:25:11 dokonce reportáž máme za sebou,
    takže co ještě...
  • 00:25:15 Mášo, co tady děláš?!
  • 00:25:18 GAME PAGE!
  • 00:25:22 Třetí červnová GAME PAGE
    mimo jiné přinese následující:
  • 00:25:25 Virtuální osudy ostřelovače
    za druhé světové války
  • 00:25:29 aneb SNIPER ELITE V2.
  • 00:25:30 První epizodu zombie adventury
    THE WALKING DEAD.
  • 00:25:36 Nebo nejnovější produkci
    českého studia Amanita,
  • 00:25:39 kouzelnou BOTANICULU.
  • 00:25:42 Skryté titulky: Alena Kardová,
    Česká televize 2012

Související