iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
12. 6. 2011
22:05 na ČT2

1 2 3 4 5

20 hlasů
11024
zhlédnutí

Na plovárně

Jan Gehl

Dánský architekt a profesor urbanismu

22 min | další Zábava »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Na plovárně s Janem Gehlem

  • 00:00:25 -Dobrý večer.
  • 00:00:27 Dnes přivítáme NA PLOVÁRNĚ
    dánského architekta,
  • 00:00:30 který vrací města lidem.
  • 00:00:32 Mohlo by to znít absurdně,
    ale je pravdou, že města
  • 00:00:36 lidem patří čím dál méně,
    a čím dál více patří autům.
  • 00:00:41 Náš dnešní host se celý život
    snaží o to, aby tomu tak nebylo.
  • 00:00:45 A daří se mu to.
  • 00:00:47 Výsledkem je např. centrum
    Kodaně, kde díky jeho snažení
  • 00:00:51 dnes potkáte vlastně
    jenom chodce a cyklisty.
  • 00:00:55 Jsem zvědavý, co ucpané Praze
    poradí architekt JAN GEHL.
  • 00:01:00 Pane Gehle, to není poprvé,
    co jste v Praze, mám pravdu?
  • 00:01:06 -Máte naprostou pravdu.
  • 00:01:08 Samozřejmě tím, že žiju v Evropě
    a vzhledem k tomu, že Praha je
  • 00:01:12 jedno z evropských významných
    kulturních center, městem,
  • 00:01:16 o kterém by měl každý vědět,
    a všichni architekti
  • 00:01:19 by ho měli navštívit,
    je samozřejmé, že už jsem tu byl.
  • 00:01:22 Dokonce už hodně dávno,
    v dobách Československé
  • 00:01:24 socialistické republiky
    jsem tu byl na několika
  • 00:01:27 konferencích a jiných akcích.
  • 00:01:29 -To je změna, co?
    -Ano, to je změna.
  • 00:01:31 -Něco se změnilo k horšímu,
    něco k lepšímu...
  • 00:01:34 Máte pocit, že Praha
    je město pro lidi?
  • 00:01:39 -Já bych řekl, že tohle město
    v průběhu celých svých dějin,
  • 00:01:42 celých století stavěli pro lidi.
  • 00:01:44 A v podstatě je velice vstřícné
    vůči lidem.
  • 00:01:49 Má lidské rozměry, dobrou akustiku,
    dobrou ochranu před povětrnostními
  • 00:01:54 vlivy, krátké vzdálenosti
    ve středu města, nádherné pohledy.
  • 00:01:59 je to čirá radost, být tu
    a procházet se Prahou.
  • 00:02:08 Ale co se tu bohužel stalo,
    stejně jako v mnoha dalších
  • 00:02:12 východoevropských zemích, je to,
    že po změně politického směřování
  • 00:02:18 mám pocit, že díky komunismu
    mají teď lidi pocit,
  • 00:02:22 že svoboda rovná se jezdit
    kamkoliv autem a kdekoli parkovat.
  • 00:02:29 A pro mě je úplně paradoxní,
    že v České republice máte
  • 00:02:33 mnohem víc aut než u nás v Dánsku,
    kde jsou auta běžná už 50 let.
  • 00:02:45 Já to vidím skoro jako,
    kdyby sem vtrhla nějaká potopa,
  • 00:02:48 záplava aut. A ta jsou teď všude.
  • 00:02:52 Říkám tomu vpád automobilů.
  • 00:02:58 Tím jsme prošli všichni,
    ale my v Dánsku o něco dřív.
  • 00:03:01 A my už jsme se dostali trošku dál.
  • 00:03:03 Jednoho dne jsme si řekli, moment,
    ve městě jsou i jiné hodnoty,
  • 00:03:06 než jen mít parkoviště!
  • 00:03:10 A tak se u nás začala vyklízet
    náměstí od aut, omezoval se provoz,
  • 00:03:15 rozšiřovaly se chodníky,
    z náměstí pro auta se stala
  • 00:03:19 náměstí pro lidi...
  • 00:03:21 A taky jsme se v Dánsku
    hodně věnovali tomu, jak zlepšit
  • 00:03:25 podmínky i pro cyklisty.
  • 00:03:30 Stali jsme se svědky neuvěřitelného
    nárůstu počtu lidí,
  • 00:03:34 co jezdí na kole.
  • 00:03:42 Jsme v situaci, kdy v Kodani
    37 procent obyvatel jezdí
  • 00:03:46 do práce na kole.
  • 00:03:49 A také vidíme, že počet lidí,
    co jezdí do práce autem, klesá.
  • 00:03:53 Na kole je to teď mnohem
    rychlejší a pohodlnější.
  • 00:03:57 Teď máme v Kodani ucelený
    cyklistický systém, který je
  • 00:04:01 bezpečný a dobrý...
  • 00:04:05 Přesně dané jízdní pruhy,
    s obrubníky po stranách,
  • 00:04:10 máme přejezdy, máme světla
    pro cyklisty...
  • 00:04:17 Takže je to opravdu velice
    bezpečný systém,
  • 00:04:20 pro všechny generace.
  • 00:04:22 Jak pro mého 7letého vnuka,
    který jezdí na kole do školy,
  • 00:04:26 tak i pro mě, i když mi táhne
    na sedmdesát.
  • 00:04:30 My s mou ženou pořád někam jezdíme
    na kole, protože i pro starší lidi
  • 00:04:33 je to velice bezpečné.
  • 00:04:36 -Vy máte u vás nějaký systém, že si
    můžete půjčit kolo, za 2,5 dolaru,
  • 00:04:43 a prý máte asi 150 stojanů,
    kde to kolo můžete vrátít
  • 00:04:48 a zase dostanete peníze zpátky.
    Říkám to správně?
  • 00:04:53 -Ano. Tomu systému se říká
    "citybikes".
  • 00:05:01 A právě teď je velice rozšířený
    po celém světě.
  • 00:05:05 Taková kola najdete v Paříži,
    ve Washingtonu, v New Yorku
  • 00:05:09 je to čestvá novinka,
    taky v Mexico City.
  • 00:05:12 Teď mají tenhle systém
    po celém světě.
  • 00:05:15 V Kodani to začalo v polovině
    devadesátých let.
  • 00:05:18 V Kodani je to zadarmo.
  • 00:05:21 Dáte zálohu, pak jezdíte
    a pak dostanete zálohu zpátky.
  • 00:05:26 A v jiných městech je takový
    systém, že si kolo pronajmete.
  • 00:05:30 Koupíte si kartu na rok
    nebo na měsíc, na týden,
  • 00:05:33 na hodinu, takže dneska
    je to víc komerční.
  • 00:05:39 Ale šíří se to jako lesní požár.
  • 00:05:46 -Ale řekněte mi, jak je možné,
    že lidé ta kola nerozkradou?
  • 00:05:50 Já se obávám, že v České republice
    bych do takového podnikání nešel.
  • 00:05:58 Jak je možné,
    že ta kola nikdo neukradne?
  • 00:06:06 -Ta kola, co se půjčují,
    jsou udělaná tak, že nejsou
  • 00:06:09 pro zloděje zajímavá.
  • 00:06:12 Třeba v Kodani mají přehazovačku
    seřízenou tak, že se dost nadřete.
  • 00:06:18 A taky mají velmi osobitý vzhled,
    takže by bylo na první pohled
  • 00:06:22 jasné, že jde o kradené kolo.
  • 00:06:27 Kola, která najdete v Paříži,
    a v mnoha dalších evropských
  • 00:06:30 i amerických městech,
    patří soukromým firmám.
  • 00:06:34 A ty to mají jako byznys.
  • 00:06:37 A když se kolo nevrátí
    do příslušného stanoviště,
  • 00:06:40 musíte zaplatit zálohu
    700 dolarů, nebo i víc,
  • 00:06:43 a to musíte zaplatit
    kreditní kartou.
  • 00:06:48 Takže si dáváte pozor,
    aby se kolo vrátilo tam, kam má.
  • 00:06:54 A zase ta kola vypadají tak,
    že je okamžitě poznáte.
  • 00:06:57 Další věc je, že v Holandsku,
    Dánsku a v dalších zemích,
  • 00:07:01 pokud jde o soukromá kola,
    tak ta se samozřejmě kradou.
  • 00:07:05 -Vy jste říkal, že ta kola
    nejsou moc zajímavá.
  • 00:07:10 Byl byste překvapen, jaká kola
    jsou zajímavá pro Čechy.
  • 00:07:14 Všechna kola.
  • 00:07:16 Skoro všechna.
  • 00:07:18 -Ale to, co dělá ta kola
    na půjčení nezajímavá,
  • 00:07:22 je ta přehazovačka.
  • 00:07:24 Nadřete se, daleko nedojedete,
    je to opravdu kolo na krátké trasy.
  • 00:07:29 Samozřejmě je to celosvětový
    problém, že lidé kradou kola,
  • 00:07:34 a proto vznikají všechny ty zámky,
    teď je takový systém, že dáte
  • 00:07:37 do kola malý elektronický čip,
    a taky máte čárový kód,
  • 00:07:43 takže policista může obejít kola
    na stanovišti s takovou malou
  • 00:07:49 čtečkou a hned pozná,
    jestli je nějaké kolo kradené.
  • 00:08:00 -Ne každý je schopen jezdit
    na kole. Takže jak řešíte problém
  • 00:08:04 starých lidí, kteří nemůžou jezdit
    na kole a neujdou delší vzdálenost,
  • 00:08:10 a lidí handicapovaných?
  • 00:08:16 -Víte, neměli bychom být
    fundamentalisti, když mluvíme
  • 00:08:19 o dopravní politice.
  • 00:08:21 Mluvíme o tom, že se v některých
    zemích kyvadlo příliš vychýlilo
  • 00:08:25 na jednu stranu.
  • 00:08:27 A všechno se dělalo jen proto,
    aby se ve městě dobře cítila auta.
  • 00:08:38 Já mluvím o Kodani, kde to kyvadlo
    je nyní daleko blíž středu.
  • 00:08:42 Došli jsme k tomu, že pro určité
    věci je dobré a praktické používat
  • 00:08:46 auto, ale jsou i jiné prostředky.
  • 00:08:50 Je veřejná doprava, jsou kola,
    můžete jít pěšky - chůze a jízda
  • 00:08:54 na kole je i velmi zdravá.
  • 00:08:57 A taky se přišlo na to, že pokud
    máme mít v budoucnu lepší
  • 00:09:01 veřejnou dopravu, tak kvalitu
    cestování dělá i chůze na tramvaj
  • 00:09:06 a od tramvaje.
  • 00:09:08 Čili kvalita života ve městě
    a kvalita veřejné dopravy
  • 00:09:13 jsou jako sourozenci.
  • 00:09:16 V tom všem se udělal velký pokrok.
  • 00:09:21 Ale samozřejmě, že auto má
    v tomhle století své místo.
  • 00:09:26 Auta dodávají zboží, taxíky,
    to je vlastně taky
  • 00:09:30 druh veřejné dopravy.
  • 00:09:33 Jde o to tyhle věci rozumně řídit.
  • 00:09:42 Je spousta věcí, na které je auto
    potřeba - pro staré a handicapované
  • 00:09:46 lidi - ale v tom problém není.
  • 00:09:55 Problém je, když je celá ulice
    ode zdi ke zdi zahlcená auty.
  • 00:09:59 A všechno ostatní je vytlačeno
    na okraj.
  • 00:10:02 A postupně se podmínky pro lidi,
    co nejedou autem, stále zhoršují.
  • 00:10:08 Je typické, že v těch městech, kde
    vidíte bujet automobilovou dopravu,
  • 00:10:12 je to každý den horší
    než den předtím.
  • 00:10:16 Každé ráno se probudíte
    a zase je to o trochu horší...
  • 00:10:21 O 50 aut, o 100 víc než včera.
  • 00:10:26 A všichni ti noví řidiči čekají
    na svůj moment a hledají si
  • 00:10:28 svoje místo.
  • 00:10:30 A proto jsem tak rád,
    že žiju už tolik let v Kodani.
  • 00:10:35 Protože alespoň v posledních
    40 letech každé ráno, když se
  • 00:10:40 probudíme, víme, že se v Kodani
    žije o trošičku líp než včera.
  • 00:10:46 A taky se tam stalo to, že jsme
    úplně změnili představu o tom,
  • 00:10:50 jak má vypadat centrum města.
  • 00:11:01 Centrum dneska patří lidem.
  • 00:11:04 Většina lidí tam dneska nechodí
    na nákupy. Jdou se tam projít.
  • 00:11:10 -Vaše žena je psycholog.
  • 00:11:13 Inspirovala vás nějak,
    že jste začal s tímhle projektem?
  • 00:11:16 Že jste si doma povídali
    o psychologii, architektuře
  • 00:11:20 a o tom všem dohromady?
  • 00:11:22 -Ano. Přesně takhle to bylo.
  • 00:11:26 A já bych měl říct, že jsem
    absolvoval architekturu
  • 00:11:29 v roce 1960, před 51 lety.
  • 00:11:35 To bylo vrcholné období modernismu.
  • 00:11:38 Mě učili stavět paneláky a betonové
    bloky a strkat rodiny do těch věží
  • 00:11:43 a všechny tyhle věci...
  • 00:11:47 To byla doba, kdy se uvažovalo tak,
    že tady se bydlí, tady pracuje,
  • 00:11:54 tady odpočívá, a dopravu dáme
    na velké silnice mezi tím vším.
  • 00:12:03 Tohle mě jako architekta učili.
  • 00:12:06 A já se hrnul ze školy,
    abych dělal právě tohle.
  • 00:12:09 A pak jsem se oženil
    s psycholožkou,
  • 00:12:12 to bylo v 60. letech.
  • 00:12:15 To byla doba, kdy ve vzduchu
    byla spousta nových věcí.
  • 00:12:20 Hnutí hippies, protiválečné hnutí,
    studentské bouře,
  • 00:12:23 ty přišly zanedlouho.
  • 00:12:26 A tím vzniklo to propojení
    mezi profesemi.
  • 00:12:31 Já jako mladý architekt
    uprostřed toho všeho.
  • 00:12:38 Samozřejmě že jsme se ženou
    diskutovali, v našem domě
  • 00:12:40 se scházela spousta mladých
    architektů a psychologů.
  • 00:12:45 A psychologové říkali architektům,
    proč vás architekty
  • 00:12:49 nezajímají lidi?
  • 00:12:52 A to vás hodně zasáhne, když vám
    jako mladému architektovi někdo
  • 00:12:56 něco takového řekne.
  • 00:12:59 Takže potom jsme s mojí ženou
    začali bořit hranice
  • 00:13:02 mezi architekturou,
    psychologií a sociologií.
  • 00:13:06 Došlo nám, že se v tomhle směru
    udělalo strašně málo.
  • 00:13:17 Architekti si dělali své formy,
    zatímco jiní se zajímali o život.
  • 00:13:22 Ale dobrá architektura,
    to je propojení života a formy.
  • 00:13:27 A protože architekti se vždycky
    spolu domlouvali pomocí
  • 00:13:32 dvourozměrných obrázků
    a nehybných fotografií,
  • 00:13:36 protože je tak snadné
    popsat formu a tak složité popsat,
  • 00:13:41 co to je život, a ještě těžší
    studovat vztah mezi životem
  • 00:13:44 a formou, jak forma
    ovlivňuje život.
  • 00:13:58 Dneska víme, že to, co postavíte,
    má obrovský vliv na styl života
  • 00:14:04 a na vaše možnosti.
  • 00:14:06 Řekli bychom, že nejdřív formuje
    člověk město, ale potom město
  • 00:14:10 utváří člověka.
  • 00:14:12 Vy utváříte budovu a budova
    pak ovlivňuje vás.
  • 00:14:16 Nic z tohohle jsme v 60. roce
    nevěděli, ale bylo potřeba
  • 00:14:20 s tím začít.
  • 00:14:23 Já jsem s tím začal společně
    se svou ženou, dokud už nebyla
  • 00:14:27 z toho výzkumu unavená. Potom
    začala pracovat přímo s lidmi.
  • 00:14:31 Už mnoho let už pracuje
    jako psycholožka.
  • 00:14:34 Ale zcela jistě to byly
    její otázky, díky kterým jsem já
  • 00:14:37 s tím vším začal.
  • 00:14:42 Nebylo mnoho takových...
  • 00:14:44 Je velice matoucí, že za celých
    těch 50 let se tomu
  • 00:14:47 nikdo moc nevěnoval.
  • 00:14:49 Životem a vzájemnou vazbou
    mezi životem a formami.
  • 00:14:53 A dodneška na vysokých školách
    architektury, krajinné
  • 00:14:56 architektury, mezi dopravními
    inženýry v podstatě nenajdete
  • 00:15:01 žádné vzdělání týkající se lidí.
  • 00:15:04 Je to pořád o budovách tady,
    o továrnách tamhle,
  • 00:15:09 o dopravě tam...
  • 00:15:11 -Nestyďte se!
    Použijte, co potřebujete!
  • 00:15:15 -Kdyby tohle bylo nové město,
    tak by plánovači navrhli
  • 00:15:19 všelijaké zajímavé tvary
    podle pohledu z letadla.
  • 00:15:24 Dívali by se seshora a nějak by
    ty linie pozměnili,
  • 00:15:27 až by byla kompozice bez chyby.
  • 00:15:32 Ale jaké je to tam dole,
    když jste malé dítě?
  • 00:15:35 Nebo když se procházíte?
  • 00:15:37 Nebo když jste na kolečkovém
    křesle?
  • 00:15:39 To z letadla nepoznáte.
  • 00:15:41 A na škole vás to taky
    nikdo nenaučí.
  • 00:15:45 Po mnoho let tu máme
    vzduchoprázdno.
  • 00:15:49 Nikdo se nestará o lidi ve městě.
  • 00:15:51 Každého zajímá něco jiného.
  • 00:15:54 Je to nevídané, že za těch 50 let
    se najde možná pět deset lidí,
  • 00:15:59 kteří tohle téma zkoumali
    a psali o něm.
  • 00:16:10 Já říkám, když mám trochu
    depresi, že víme víc o správném
  • 00:16:14 prostředí pro horské gorily
    nebo sibiřské tygry, než o správném
  • 00:16:18 životním prostředí
    pro Homo Sapiens ve městě.
  • 00:16:21 A takhle je to po celém světě.
  • 00:16:26 -Když jste s tímhle projektem
    začínal, měl jste nějaký,
  • 00:16:30 řekněme, generální plán?
    Nebo jste postupoval krok po kroku?
  • 00:16:34 -Moje role v tom projektu v Kodani
    dlouho spočívala v tom,
  • 00:16:39 že jsem dělal výzkum na univerzitě.
  • 00:16:43 O životě a o lidech v Kodani.
    A Kodaň jsme měli jako laboratoř.
  • 00:16:49 Chodili jsme po Kodani a pozorovali
    jsme změny na ulicích a náměstích,
  • 00:16:54 dělali jsme o tom studie,
    publikovali je, radnici to
  • 00:16:58 velice zajímalo.
  • 00:17:00 A pak jsme si třeba řekli - tohle
    mělo úspěch, tak tady uděláme víc.
  • 00:17:06 Pak bylo víc studií a město udělalo
    taky víc...
  • 00:17:10 Takže hodně let to bylo tak,
    že my jsme dodávali nápady
  • 00:17:14 a město je uskutečňovalo.
  • 00:17:21 V pozdějším věku jsem odešel
    z univerzity a začal jsem dělat
  • 00:17:24 soukromé poradenství.
  • 00:17:26 A dneska si nás město Kodaň
    najímá v podstatě na to samé.
  • 00:17:31 Kodaň má velice stabilní politiku.
  • 00:17:34 Říkají tomu "metropole pro lidi".
  • 00:17:37 Radnice říká - z Kodaně bude
    nejpříjemnější město
  • 00:17:41 pro lidi na světě.
  • 00:17:43 Mají to všelijak vyjádřeno
    v číslech, jak by každý měl
  • 00:17:47 víc chodit, veřejná prostranství
    by měla být příjemnější.
  • 00:17:51 Měli bychom víc lákat lidi,
    aby trávili víc času v parcích,
  • 00:17:54 na náměstích a bulvárech,
    protože je to výhodné pro všechny.
  • 00:17:59 -Tak co byste navrhoval,
    co by se mělo udělat v Praze?
  • 00:18:03 Já bych řekl, že asi první krok
    musí udělat město?
  • 00:18:07 Že někdo neřekne, dobře,
    já jsem slyšel v televizi
  • 00:18:10 pana Gehla, tak to já zítra pojedu
    do práce na kole.
  • 00:18:16 A do večera s největší
    pravděpodobností nepřežije.
  • 00:18:22 Tak co byste Praze navrhoval?
  • 00:18:26 -Co teď dělám v mnoha městech,
    to bych skoro nazval dopravním
  • 00:18:31 inženýrstvím. Ale místo aut se
    soustředím na lidi.
  • 00:18:37 Všechna města, co znám, mají
    dopravní oddělení, a co dělají,
  • 00:18:41 je to, že počítají auta,
    jestli jezdí tam nebo tamhle,
  • 00:18:44 modelují budoucnost, dělají
    předpovědi, mají všechno
  • 00:18:48 výborně zdokumentováno.
  • 00:18:50 Všechno o autech mají
    zdokumentováno.
  • 00:18:53 Víme o tom a díky tomu můžeme
    dělat dobrou dopravní politiku.
  • 00:18:59 Ale neznám žádné město, které by se
    staralo o chodce a o život
  • 00:19:03 na veřejných prostranstvích.
  • 00:19:05 A žádné město nemá ani minimální
    představu, jak ho lidé využívají.
  • 00:19:09 Takže tohle my zjišťujeme.
  • 00:19:12 Do toho jsem taky byl
    zapojen v Kodani.
  • 00:19:16 Zjišťujeme, jaké prostory jsou
    ve městě lidem k dispozici
  • 00:19:19 a jak je lidé využívají. Právě teď.
  • 00:19:23 A potom ten výzkum pokračuje v tom,
    jak se to může zlepšit.
  • 00:19:28 Teď jsme v situaci, kdy jsme
    studovali tolik měst, že můžeme
  • 00:19:32 porovnávat a říct, hele, tohle je
    zajímavé, to fungovalo v Berlíně,
  • 00:19:37 v Curychu to bylo zase takhle,
    ve Stockholmu fungovalo tamhle to,
  • 00:19:42 a není to divné, že tady je
    v centru tak málo lidí?
  • 00:19:45 Čili můžeme začít srovnávat.
  • 00:19:50 Je to vlastně kompletní pracovní
    metoda výzkumu dopravy.
  • 00:19:55 Kdy oni spočítali, kolik je ulic,
    kolik aut jezdí, a pak řekli,
  • 00:19:58 máme víc aut, potřebujeme
    víc silnic.
  • 00:20:01 My děláme to samé s veřejným
    prostorem, s veřejným životem.
  • 00:20:05 Kde je jaký prostor, jak je
    využívaný, jak se to dá zlepšit.
  • 00:20:15 Je prokázané, že to je velice
    působivá zpráva.
  • 00:20:19 Protože potom víte, jakou politiku
    vůči lidem můžete uplatňovat.
  • 00:20:23 Po pěti letech se můžete ohlédnout,
    jestli to zafungovalo, jestli jsme
  • 00:20:27 dosáhli nějakého zlepšení.
  • 00:20:30 Dělali jsme tohle, tohle a tohle,
    dá se zjistit, co fungovalo, co ne.
  • 00:20:35 Takhle přesně se to vyvíjelo
    v Kodani.
  • 00:20:38 Udělali spoustu věcí, fungovalo to,
    tak udělali další věci.
  • 00:20:43 A tak přišli na to,
    jakou cestou se dát.
  • 00:20:46 Díky tomu máme město
    stále lepší a lepší.
  • 00:20:49 A nejde jen o to, že se ve světě
    mluví o tom, že je Kodaň krásná.
  • 00:20:53 Mnohem důležitější je, že to je
    krásné město pro lidi, co tam žijí.
  • 00:20:58 Když je město krásné pro místní,
    turisti z celého světa
  • 00:21:02 rádi přijedou.
  • 00:21:03 Znáte nějaký lepší způsob,
    jak udělat město atraktivní
  • 00:21:06 pro turisty?
  • 00:21:08 Když se všem ve městě bude žít líp,
    pak je to město pro turisty
  • 00:21:12 taky zajímavé.
  • 00:21:18 -Pane Gehle, já doufám, že se ti
    důležití lidé dneska dívali
  • 00:21:23 a že si to, co jste řekl,
    vzali k srdci.
  • 00:21:27 Děkuji, že jste se s námi podělil
    o váš čas.
  • 00:21:36 Dnes byl naším hostem
    NA PLOVÁRNĚ pan JAN GEHL.
  • 00:21:42 SKRYTÉ TITULKY: Simona Sedmihorská
    Česká televize, 2011

Související