iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
4. 3. 2003
20:15 na ČT2

1 2 3 4 5

29 hlasů
15234
zhlédnutí

Na plovárně

Eva Zaoralová

Rozhovory Marka Ebena s významnými osobnostmi

22 min | další Zábava »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Na plovárně s Evou Zaoralovou

  • 00:00:26 Dobrý večer.
  • 00:00:27 Když uvažuji o tom, kdo by mohl
    dámě, která je dnes naším hostem
  • 00:00:31 NA PLOVÁRNĚ, zdařile konkurovat
    v jejím oboru, tak mě napadá
  • 00:00:35 jenom Brouk Pytlík.
  • 00:00:37 Protože ten, jak víme,
    se narodil v kině.
  • 00:00:40 Ale víc filmů než Brouk Pytlík
    už mohla vidět jenom
  • 00:00:43 paní dr. EVA ZAORALOVÁ, programová
    ředitelka Mezinárodního filmového
  • 00:00:47 festivalu Karlovy Vary.
  • 00:00:49 Evo, vy jste musela kouzlu filmu
    podlehnout také poměrně dost brzo?
  • 00:00:54 Kupodivu ano.
  • 00:00:56 Já si vzpomínám, jak jsem chodila
    do kina v Braníku.
  • 00:01:00 Tehdy se jmenovalo myslím Eden.
  • 00:01:04 Chodila jsem tam na zapřenou
    na mládeži nepřístupné filmy.
  • 00:01:08 A když na to vzpomínám,
    tak se mi líbily kupodivu filmy,
  • 00:01:13 které později jsem odhalila
    jako docela důležité.
  • 00:01:17 Např. se mi líbil film
    I. Bergmana "Prší nám na lásku".
  • 00:01:23 Zkrátka jsem patrně už projevovala
    nějaký zájem o film jako dítě.
  • 00:01:30 Jít do kina se všeobecně
    považuje za dobrou náladu.
  • 00:01:35 Kdy přijde ten moment,
    kdy se z toho stane práce?
  • 00:01:39 Stane se z toho vůbec někdy práce?
  • 00:01:42 Mně se to stalo poznenáhlu,
    protože jsem studovala
  • 00:01:46 na filozofické fakultě,
    nikoliv na filmové.
  • 00:01:50 Ale na filmové fakultě
    studoval tehdy Ivo Hepner,
  • 00:01:53 jehož jsem si později
    vzala za muže.
  • 00:01:57 Já jsem s Ivem chodila na všechny
    projekce, které byly tehdy na FAMU
  • 00:02:02 dostupné, to bylo v Klimentské
    ulici. Opravdu se pamatuji,
  • 00:02:05 že jsme viděli za večer 4 filmy.
  • 00:02:08 Pamatuji, jak jsem viděla Felliniho
    "Silnici", a už jsem potom nebyla
  • 00:02:13 schopná se dívat na další film.
  • 00:02:16 A docela mě dráždilo, že ti ostatní
    ano, že se potom koukali
  • 00:02:20 ještě na další film.
    A já jsem tehdy napsala Fellinimu.
  • 00:02:24 A to jsem vůbec nevěděla,
    že někdy se tím filmem budu
  • 00:02:27 profesionálně zabývat.
  • 00:02:29 A odepsal?
  • 00:02:31 Odepsal a psal mi tam:
    "Drahá slečno, potěšilo mě to,
  • 00:02:35 až přijedete do Říma,
    tak se ozvěte."
  • 00:02:38 A víte, že jsem to nikdy neudělala?
  • 00:02:41 Škoda.
  • 00:02:42 Škoda. Když potom zemřel a viděla
    jsem v televizi pohřební průvod,
  • 00:02:47 tak od té doby si říkám, že jsem
    měla mít tu odvahu ho shánět.
  • 00:02:52 Já jsem ale nikdy nebyla v Itálii
    tak dlouho, abych měla čas na to
  • 00:02:56 ho shánět. A také jsem tam jezdila
    ze zcela jiných důvodů.
  • 00:03:00 Já jsem tam kdysi jezdila
    jako tlumočnice.
  • 00:03:04 Ale přeložila jste jeho knížku.
  • 00:03:07 Přeložila jsem jeho knížku,
    přeložila jsem víc knížek o filmu
  • 00:03:10 nebo i jiných autorů,
    samozřejmě Antonioniho.
  • 00:03:14 Také jste u "Silnice" tak plakala?
  • 00:03:17 Dokonce u ní pláču pokaždé,
    když ji vidím znovu.
  • 00:03:20 Já taky. To musím říct.
  • 00:03:22 Pro mě to byl strašně silný
    zážitek.
  • 00:03:24 Také jsem to viděl v Klubu
    v Klimentské a pamatuji si,
  • 00:03:27 že mě to hrozně dojalo.
  • 00:03:29 Že se dělá dneska málo dojemných
    filmů? Takových těch dojemných
  • 00:03:33 v tom smyslu, že ne na kšeft,
    ale těch opravdu jímavých.
  • 00:03:37 Moc toho není, že?
  • 00:03:39 Moc toho není. Já jsem byla
    naposledy hodně dojatá,
  • 00:03:43 když jsem viděla teď nedávno
    "Mluv s ní" Pedra Almodovara
  • 00:03:48 a předtím "Prolomit vlny"
    Larse von Triera.
  • 00:03:52 Jenomže když jsem potom viděla
    další film Larse von Triera,
  • 00:03:57 tak jsem usoudila,
    že to asi bylo hodně vypočítané.
  • 00:04:01 Když vidíte takové množství filmů,
    na kolik to odhadujete ročně - 150?
  • 00:04:07 To asi víc.
  • 00:04:09 Protože nesmíte zapomínat,
    že my se nejen díváme
  • 00:04:14 na festivalech na filmy.
  • 00:04:17 Na festivalu to obnáší kolem 20,
    někdy i víc filmů.
  • 00:04:23 Ale hlavně nám chodí filmy
    na kazetách, takže ne vždy
  • 00:04:28 je to pro mě filmový zážitek.
    Ne vždycky jste uchvácen.
  • 00:04:32 Jaký jste divák, lekavý?
  • 00:04:34 Vlastně ano, ale abych pravdu
    řekla, nechodím příliš do kina
  • 00:04:38 na filmy, které jsou za tímto
    účelem natáčeny.
  • 00:04:42 Tak samozřejmě u Kubrickova
    "Osvícení" se budu lekat stále.
  • 00:04:46 Také se díváte jako...
  • 00:04:49 Ano, zajisté.
  • 00:04:50 To bych řekl,
    že už jste vytrénovaná.
  • 00:04:53 Ne, ne, ne, ale nejsem sama.
  • 00:04:55 To je víc lidí, kteří se točí
    kolem filmu a dělají ho
  • 00:04:59 profesionálně, např. Irene
    Binardiová, která je nyní
  • 00:05:03 ředitelkou festivalu v Locarnu.
  • 00:05:07 Ta říká také,
    že některé věci nemůže vidět
  • 00:05:10 a že se dívá skrz prsty.
  • 00:05:12 Já se vždycky bojím, když víte,
    že něco přijde, ale nevíte kdy
  • 00:05:15 a víte, že ten pacholek tvůrce
    to udělal tak,
  • 00:05:17 aby vás opravdu vyhodil ze sedadla.
  • 00:05:21 Vzpomínám si, že když jsem viděl
    prvního "Vetřelce" v Alfě,
  • 00:05:23 že jsem ho vlastně vůbec neviděl.
  • 00:05:26 Pořád jsem se díval upřeně do země,
    protože jsem se bál podívat
  • 00:05:29 na plátno, kdy to zase přijde?
  • 00:05:31 Ale myslel jsem si, že když vidíte
    tolik filmů, tak si na to zvyknete?
  • 00:05:35 Zvyknete si, ale to záleží zřejmě
    na umu toho tvůrce,
  • 00:05:40 aby vás dostal do takové nálady,
    že zapomenete na to,
  • 00:05:45 že už jste tohle mohl vidět.
  • 00:05:48 S tím prvním "Vetřelcem"
    jsem měla podobný zážitek.
  • 00:05:53 Vzpomněla byste si,
    kdy jste naposled v kině usnula?
  • 00:05:57 Teď si opravdu nevzpomínám, ale
    určitě se mi to děje velmi často
  • 00:06:02 třeba i na filmech v Cannes,
    protože jich vidíte tolik,
  • 00:06:06 že už potom nevládnete.
  • 00:06:09 Promítání pro novináře, na které já
    chodím, bývá od půl deváté
  • 00:06:15 a obvykle nejde člověk úměrně
    k tomu spát, tak se mi stává,
  • 00:06:22 že na těch ranních projekcích někdy
    ztratím pozornost, začnu usínat
  • 00:06:28 a hrozně se stydím.
  • 00:06:31 To musí být docela běžný jev
    na festivalech.
  • 00:06:34 To se ví, že to je běžný jev.
  • 00:06:36 Také někdy slyšíte od svých kolegů
    chrápání.
  • 00:06:38 I porota spí občas, ne?
  • 00:06:40 Já nevím.
  • 00:06:42 U nás na festivalu porotu
    nekontroluji a nesedím ani v řadě,
  • 00:06:48 ve které sedává porota,
    to bych byla si moc nervózní.
  • 00:06:53 A oni se nepřiznají.
  • 00:06:55 Vy jste za svůj život zasedala
    v celé řadě porot.
  • 00:06:59 Jak moc je ta porota ovlivnitelná
    tlaky zvenčí?
  • 00:07:04 Já jsem měla příležitost zasedat
    v takových porotách,
  • 00:07:07 kde tlaky zvenčí buď nebyly,
    nebo jsme je jednoznačně odmítli.
  • 00:07:13 To si vzpomínám, že na jednom
    festivalu v Německu
  • 00:07:16 (ale nebyl to Berlín) se snažil
    ředitel festivalu nám vnutit názor
  • 00:07:23 na určitý film. A musím říct, že
    všichni moji kolegové byli naprosto
  • 00:07:29 proti tomu, a nakonec jsme tomu
    filmu nedali vůbec nic,
  • 00:07:34 takže prohloupil.
    Jinak bychom mu možná něco dali.
  • 00:07:39 Ale samozřejmě určité tlaky
    na porotu se asi vyvíjejí.
  • 00:07:44 Já sama, když to potom zaznamenávám
    jako novinářka,
  • 00:07:47 tak o tom takto přemýšlím.
  • 00:07:50 Že někdy poroty trochu rozdělují
    ceny tak, aby nedostal 1 film
  • 00:07:56 víc cen, i když by to možná
    zasluhoval,
  • 00:08:00 aby se trošku ceny přerozdělily.
  • 00:08:03 Teď naposledy jsem byla v porotě
    Opera Prima v Benátkách,
  • 00:08:07 a nemohu říct, že by tam nějaký
    tlak na nás byl vyvíjen.
  • 00:08:11 Že se v každé porotě najde
    většinou nějaký prudič?
  • 00:08:15 To samozřejmě. Kdo není spokojen
    s tím, jak to probíhá,
  • 00:08:20 kdo není spokojen s tím,
    jak jsou zorganizované projekce.
  • 00:08:23 To se samozřejmě stává.
  • 00:08:27 Mně se zdálo, že výjimkou byla
    loňská porota ve Varech,
  • 00:08:32 která mi přišla ohromně stmelená
    dohromady, všichni se bavili
  • 00:08:36 a přitom vlastně v té porotě byl
    R. Ebert, který, jak jsem zjistil
  • 00:08:41 až ve Varech, netušil jsem, že je
    to tak významný americký kritik,
  • 00:08:47 tak bych byl čekal, že když nebude
    ve funkci šéfa poroty,
  • 00:08:51 tak by mohl dělat problémy.
  • 00:08:53 A nakonec on se ukázal jako jeden
    z dobrých duchů té poroty.
  • 00:08:56 Rozhodně, já jsem byla sama
    tím překvapená.
  • 00:08:59 Pravda je, že já jsem napřed
    písemně požádala R. Eberta,
  • 00:09:02 aby se stal předsedou poroty,
    a on to odmítl.
  • 00:09:06 Pravděpodobně ten důvod, který
    uvedl, možná byl pouhá záminka
  • 00:09:11 a chtěl být víc přemlouván.
  • 00:09:13 Takže potom jsem měla trochu strach
    z toho, jak přijme to,
  • 00:09:17 že bude J. M. Bart, který je
    o mnoho mladší než on
  • 00:09:20 a není filmový kritik.
    Ale opravdu ta porota byla ideální.
  • 00:09:25 Tam všechno klapalo,
    i náš člen poroty Jan Malíř zapadl
  • 00:09:30 do této společnosti.
  • 00:09:33 Zkrátka se výborně bavili,
    takže to bylo na této porotě
  • 00:09:37 opravdu příjemné. Ale to se bohužel
    nestává moc často.
  • 00:09:41 Z minulosti mám spíše horší
    zkušenosti.
  • 00:09:43 Ona to je docela alchymie sestavit
    tu porotu tak, aby to fungovalo.
  • 00:09:47 To tedy je.
  • 00:09:49 Protože musíte třeba myslet na to,
    že tam nemůžete mít dvě herečky
  • 00:09:54 podobné generace, které by už
    apriorně mohly na sebe
  • 00:09:58 trošku žárlit.
  • 00:10:00 Třeba loni jsem se snažila,
    aby k Bibianě Beglau
  • 00:10:05 nebyla žádná jiná tak mladá
    herečka.
  • 00:10:09 A. Serna, která je Španělka,
    už byla úplně v pohodě,
  • 00:10:15 protože je to čtyřicátnice,
    která je velmi sebejistá.
  • 00:10:19 Má značnou sebedůvěru, podloženou
    tím, že je úžasně aktivní
  • 00:10:24 a velmi inteligentní. A že je
    aktivní i jako producentka.
  • 00:10:28 Takže tam k takovým věcem
    nedocházelo.
  • 00:10:31 Ale třeba loni jsem v Locarnu
    zažila situaci,
  • 00:10:35 kdy byly dvě herečky, jedna
    americká a jedna italská, v porotě.
  • 00:10:41 A dopadlo to tak, že ta italská se
    spřáhla s francouzskou režisérkou
  • 00:10:47 a distancovaly se od výroku poroty,
    což je naprosto šok,
  • 00:10:52 to jsem jinde nezažila.
  • 00:10:54 Pro ten festival to bylo
    docela nepříjemné.
  • 00:10:57 Je vůbec otázka, jestli filmový
    průmysl potřebuje tak nutně
  • 00:11:02 takovéhle festivaly.
  • 00:11:04 Je vážně nutné pro filmovou branži,
    aby se festivaly pořádaly?
  • 00:11:08 Samozřejmě, pro ten filmový průmysl
    v menších zemích ano.
  • 00:11:12 Pro filmový průmysl hollywoodský
    festivaly myslím nejsou důležité.
  • 00:11:18 A dokonce také Hollywood velmi
    často nechce své filmy zařadit
  • 00:11:23 do soutěže, protože pochopitelně,
    když film nedostane cenu,
  • 00:11:27 tak mu to naruší box office.
  • 00:11:31 Na druhé straně festivaly mají dnes
    ohromnou kulturní hodnotu,
  • 00:11:36 protože jsou alternativním zdrojem
    filmové kultury.
  • 00:11:43 Spousty filmů, které se nedostanou
    do kin, oběhnou festivaly
  • 00:11:49 a tak se dostanou do povědomí
    diváků. Anebo jsou prodány.
  • 00:11:55 Myslím si, že festivaly mají smysl,
    ovšem je jich samozřejmě až moc.
  • 00:12:00 Je jich příliš mnoho,
    daleko víc než dobrých filmů.
  • 00:12:04 Ona vůbec s dobrými filmy je potíž.
    V té záplavě, kolik se toho točí.
  • 00:12:08 Taková exploze dobrých filmů,
    jaká byla v 60. letech,
  • 00:12:12 to se asi moc neopakuje.
  • 00:12:13 To se moc bohužel nevidí,
    to je pravda.
  • 00:12:15 A potom také máte pocit,
    že už tady všechno bylo.
  • 00:12:18 To je to, o čem jsme mluvili už
    na začátku, že člověk ocení
  • 00:12:23 jenom ten film,
    kterým je překvapen.
  • 00:12:26 Nezapomeňte, že když začala
    ve Francii nová vlna,
  • 00:12:30 tak vlastně následovala po vlně
    filmové klasiky.
  • 00:12:34 Těch velmi kultivovaných,
    ale velmi akademických přepisů,
  • 00:12:39 mezi nimiž samozřejmě občas zazářil
    nějaký režisér, jako M. Carné.
  • 00:12:45 Ale v podstatě to nebyly filmy,
    které by nějak narušily představu
  • 00:12:51 lidí o světě.
  • 00:12:53 A když přišli potom lidé jako
    Godard, Truffaut nebo L. Mall,
  • 00:13:00 tak tato představa byla
    do značné míry narušena.
  • 00:13:05 To tady byla úplná výměna
    pohledu na život.
  • 00:13:08 Oslavila jste nedávno životní
    jubileum.
  • 00:13:11 Přece jenom už jste jiná generace
    než kluci, kteří točí filmy
  • 00:13:15 jako "Trainspotting", máte někdy
    problém vžít se do poetiky
  • 00:13:20 nastupující generace?
  • 00:13:23 Tam, kde mi připadá, že jde
    o schválnosti, že jde o něco,
  • 00:13:27 co je vypočítáno na to,
    aby divák byl do té míry otřesen,
  • 00:13:32 že bude se strašně divit a film
    bude mít příchuť skandálu,
  • 00:13:41 tak tam pohříchu ten problém mám.
  • 00:13:45 Musím se přiznat, že mám tenhle
    problém třeba s filmy L. Clarka,
  • 00:13:49 amerického nezávislého autora.
  • 00:13:52 Ale vzhledem k tomu, že zase Štefan
    Uhlík s Hankou Cejlovou ho oceňují,
  • 00:13:57 tak není vyloučen z naší programové
    nabídky, protože se umístí
  • 00:14:02 velmi snadno ve Fóru nezávislých.
  • 00:14:05 A stane se vám, že vidíte film
    a řeknete si, to už není pro mě,
  • 00:14:08 tomu prostě nerozumím.
  • 00:14:11 Máte nějaký kultovní snímek,
    který by pro vás moc neznamenal?
  • 00:14:15 Samozřejmě, pro mě "Trainspotting"
    např. není takovým zážitkem.
  • 00:14:21 Ale zase na druhou stranu,
    kdybych se poddávala pocitu,
  • 00:14:25 že tohle už pro mě není,
    tak bych nemohla dělat práci,
  • 00:14:29 kterou dělám. Já se vždycky snažím
    spíš naslouchat tomu,
  • 00:14:34 co říkají mladí. A protože mám
    hodně mladých spolupracovníků,
  • 00:14:39 tak to není problém. A musím říct,
    že zatím jsem na to nenarazila víc
  • 00:14:46 než třeba s tím L. Clarkem.
    A to není jediný samozřejmě.
  • 00:14:51 To bych mohla jmenovat i další,
    ale to je takový čerstvý zážitek
  • 00:14:57 ještě z Benátek s jeho posledním
    filmem, který se jmenuje "Kenpark".
  • 00:15:02 Teď jsem mu udělala reklamu,
    protože jestliže opravdu půjde
  • 00:15:06 na karlovarský festival,
    jako že asi půjde,
  • 00:15:09 tak bude mít jistě velký úspěch.
  • 00:15:12 Film, který je pro paní doktorku
    Zaoralovou silná kávu - v titulku.
  • 00:15:17 To by mohl být podtitul filmu.
    Na to by mladí určitě šli.
  • 00:15:22 Stalo se vám, že jste v poslední
    době viděla film,
  • 00:15:26 o kterém byste si řekla, to je tak
    moderní, to je něco úplně nového,
  • 00:15:30 takhle jsem to ještě neviděla?
  • 00:15:32 Stává se to s filmy mladých
    francouzských autorů,
  • 00:15:36 které ovšem na druhou stranu
    neupoutají víc
  • 00:15:40 než určitý okruh diváků.
  • 00:15:45 Nejsem si jistá, jestli se to
    nestává nebo nebude stávat
  • 00:15:49 i s některými českými filmy,
    které opravdu si kladou jako cíl
  • 00:15:54 nelíbit se všem.
  • 00:15:57 -Jistěže film se nemusí líbit všem.
    -Ale ne úplně všem.
  • 00:16:02 Ten tvůrce, který přece jenom někde
    potřebuje vzít peníze,
  • 00:16:07 by měl myslet na to, že alespoň
    určitý okruh lidí by měl film
  • 00:16:11 chápat a ocenit ho.
  • 00:16:16 Letos budete už podeváté v roli
    programové ředitelky
  • 00:16:19 karlovarského festivalu,
    jak je to možné, že jste tak dlouho
  • 00:16:23 vydržela drsný humor J. Bartošky?
  • 00:16:26 To je asi tím, že mně drsný humor
    Jiřího Bartošky nevadí.
  • 00:16:30 Respektive naopak ho oceňuji.
  • 00:16:33 To je právě druh humoru,
    který mám ráda.
  • 00:16:36 Samozřejmě někdy do mě rejpe
    trošičku až moc,
  • 00:16:40 ale v zásadě ho mám opravdu velmi
    ráda a směji se mu.
  • 00:16:47 To je zvláštní charisma, protože
    já si myslím, že jeho osobnost
  • 00:16:52 postavila ten festival do značné
    míry na nohy.
  • 00:16:58 To zcela určitě.
  • 00:17:01 Já myslím, že je to hodně v tom,
    že on má schopnost
  • 00:17:05 nebrat sám sebe vážně.
  • 00:17:08 To jest, tvářit se, že nebere sám
    sebe vážně, ale ve skutečnosti
  • 00:17:13 věci, které se festivalu týkají,
    bere velmi vážně.
  • 00:17:17 Takže on dokáže na tváři lehký
    smích, neříkám,
  • 00:17:22 že má hluboký v srdci žal,
    ale nechává si problémy pro sebe,
  • 00:17:29 řeší je průběžně a tím vytváří
    okolo sebe pocit pohody.
  • 00:17:35 Já myslím, že tenhle pocit
    mají z něho i ti mladí.
  • 00:17:39 Překvapuje vás někdy něčím?
  • 00:17:41 Já už jsem si natolik zvykla
    na jeho někdy i drsnější humor,
  • 00:17:47 že dokonce jsem se někdy přistihla,
    že už přejímám i některá slova,
  • 00:17:52 která věru nejsou vhodná
    pro ústa dámy.
  • 00:17:55 To je hezké, jako na příklad?
  • 00:17:58 Ne, to nemohu.
  • 00:18:01 Příjemně mě překvapil vůbec
    svou osobností.
  • 00:18:05 Kdysi dávno, asi někdy v začátcích
    jeho filmové kariéry, což znamená
  • 00:18:12 někdy koncem 70. let, s ním byla
    seznámena. Pamatuji se,
  • 00:18:17 že to bylo v Bratislavě, a utkvěl
    mi v paměti jako někdo,
  • 00:18:22 kdo je moc nafoukaný,
    že dovede lidi přehlížet.
  • 00:18:29 Když jsem mu to jednou řekla,
    tak mi řekl, holka,
  • 00:18:33 to už mě dávno přešlo.
    Takže i sám asi měl tenhle pocit.
  • 00:18:38 Zajímavé je, že ale dovede zřejmě
    tenhle pocit neustále
  • 00:18:43 u jistého typu lidí budit, protože
    se mi stalo už několikrát,
  • 00:18:48 že jsem jela třeba s taxikářem,
    který neuvěřitelně nasazoval
  • 00:18:54 na Jiřího Bartošku a strašně ho
    neměl rád.
  • 00:18:59 On vůbec svou vahou a kariérou
    určitě u některých lidí,
  • 00:19:06 a zejména zřejmě u mužských,
    budí pocit závistí nebo žárlivosti.
  • 00:19:13 Není to obvyklé, že by prezidentem
    filmového festivalu byla stávající
  • 00:19:18 filmová hvězda té země.
  • 00:19:21 Bylo to třeba v Cairu, kde byl
    určitou dobu prezidentem
  • 00:19:26 a tím pravým ředitelem festivalu
    herec, který byl pro Egypt starr.
  • 00:19:35 Ale nevím, do jaké míry to
    ovlivňovalo chod toho festivalu.
  • 00:19:41 Tak jak jsem ho zažila,
    tak asi mnoho ne,
  • 00:19:45 protože ten festival pohříchu
    za mnoho nestál.
  • 00:19:48 Nevím, zda za něco stojí teď
    pod novým vedením.
  • 00:19:52 Ale jinak máte pravdu, že herci
    většinou nestojí v čele festivalu.
  • 00:19:59 Obvykle v čele festivalu stojí
    filmový kritik nebo vysloveně
  • 00:20:04 manažerský typ. Ale většinou jsou
    to lidé, kteří ve své minulosti
  • 00:20:10 dělali filmovou kritiku.
  • 00:20:12 Když si představíte, že byste
    nebyla kritičkou, ale herečkou.
  • 00:20:16 Byl by film, ve kterém byste si
    chtěla zahrát nebo režisér,
  • 00:20:20 pod kterým byste chtěla hrát?
  • 00:20:23 Já tyhle ambice nikdy neměla,
    protože nemám to, co V. de Sica
  • 00:20:27 tvrdí, že každý má v sobě tu chuť
    se převlékat, alespoň jednou za rok
  • 00:20:33 při karnevalu, nebo brát na sebe
    masku, a to já vůbec nemám.
  • 00:20:38 Neláká vás to.
  • 00:20:39 To jsem nikdy neměla,
    to mě nikdy nelákalo.
  • 00:20:41 Takže žádná skrytá touha?
  • 00:20:44 Ne, ani točit filmy, protože si
    uvědomuji, jak je to strašně těžké.
  • 00:20:49 Ani hrát ve filmech. Mně stačí se
    na ně dívat a moci je posuzovat.
  • 00:20:56 A jsem ráda, že názor, který mám
    na něj já, mají i jiní lidé,
  • 00:21:02 jejichž úsudku si vážím.
  • 00:21:05 Někdy jsem samozřejmě zklamaná,
    když to jde trošku vedle,
  • 00:21:10 což se také člověku stane.
  • 00:21:13 Jedna z teorií o posledním soudu
    říká, že to bude vypadat tak,
  • 00:21:18 že přijdete do letního kina a tam
    budou sedět všichni ti,
  • 00:21:22 co už to mají za sebou.
  • 00:21:25 Vy přijdete na jeviště, nasvítí vás
    boďákem, a za vámi se bude promítat
  • 00:21:30 film vašeho života se vším všudy,
    i s vnitřními hlasy,
  • 00:21:35 které by mohl číst třeba
    Miroslav Moravec.
  • 00:21:38 Jak se vám líbí ta představa?
  • 00:21:40 Moc ne. Hlavně, kdyby to bylo
    stále.
  • 00:21:43 Protože v tom by mohlo spočívat
    peklo nebo nebe, ale představa,
  • 00:21:49 že takto poznám zásvětí,
    myslím, že moc ne.
  • 00:21:58 Kdybyste si mohla vybrat režiséra
    na film vašeho života,
  • 00:22:01 kdyby řekli, všechno bude pravdivě,
    ale můžete si vybrat režiséra,
  • 00:22:05 který by to natočil.
    Měla byste někoho?
  • 00:22:09 Tak to já bych si vybrala
    Felliniho, protože vím,
  • 00:22:11 že ten by to překroutil
    a bylo by to určitě zajímavější.
  • 00:22:16 Mockrát děkuji za čas, který jste
    nám dneska věnovala, díky.
  • 00:22:19 Já děkuji za pozvání.
  • 00:22:21 Dnes byla naším hostem NA PLOVÁRNĚ
    paní doktorka EVA ZAORALOVÁ.

Související