iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
27. 1. 2010
17:30 na ČT1

1 2 3 4 5

43 hlasů
10593
zhlédnutí

Pod pokličkou

Co jíst, když vám svačinky nenabalí maminky

22 min | další Magazíny »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Pod pokličkou

  • 00:00:24 Mně maminka chystala ke svačině
    krajíc chleba, šunku, sýr.
  • 00:00:28 Pamatuji si na ? l mléka v igelitovém
    pytlíku a s jednou houskou. Hrůza.
  • 00:00:35 Nejhorší jídlo, co si pamatuji,
    tak to je 2. ročník školky
  • 00:00:40 a to byl chleba s máslem a medem.
    Nejhorší, přitom je to tak dobré.
  • 00:00:56 Tati?
  • 00:00:57 Co zas? Dlouho jsi zticha nebyl.
  • 00:01:00 Chodil jsi za mlada do družiny
    a měl jsi stravenku do jídelny?
  • 00:01:03 Chlapče, za mého mládí měl družinu
    jen Jánošík a hlad jsme měli,
  • 00:01:09 ne stravenky.
  • 00:01:10 Tatínkovi věř na 70 %,
    více z něho nevypálíš.
  • 00:01:14 Shnilé brambory jsme prasátkům
    od úst jedli, tak to bylo.
  • 00:01:19 Že ty jsi válečné dítě, nepamatuju.
  • 00:01:22 Když jsi byl se mnou,
    nikdy jsi mladý nebyl.
  • 00:01:25 Nikdy?
  • 00:01:26 2x, důkazem jsou tyhle 2 malé děcka.
  • 00:01:29 Kdybych chodil do kantýny,
    tak vypadáte úplně jinak.
  • 00:01:33 Jak? Jako Schwarzenegger?
  • 00:01:35 Jinak, tečka.
  • 00:01:39 První náznaky společného
    školního stravování se u nás objevily
  • 00:01:42 krátce po 2. světové válce.
  • 00:01:44 Přímo ve školách dostávaly
    všechny děti přesnídávky,
  • 00:01:47 které měly zlepšit
    jejich celkový zdravotní stav.
  • 00:01:51 A krátce na to začaly vznikat
    první školní jídelny,
  • 00:01:54 zřizované spontánně
    z iniciativy obcí a škol.
  • 00:01:57 Důvodem byla potřeba zajistit péči
    o děti zaměstnaných žen.
  • 00:02:01 V 70. letech se ve školních jídelnách
    stravovalo více než 90 % žáků
  • 00:02:06 základních a 65 % studentů
    středních škol.
  • 00:02:10 Školní desátky, tedy svačinky
    si ve školách mohli žáci
  • 00:02:14 běžně předplatit v 70. a 80. letech.
  • 00:02:17 Kombinace mléčných výrobků s pečivem
    nepatřila k hitům,
  • 00:02:21 a po roce 1990 distribuce
    školních svačinek prakticky zanikla.
  • 00:02:29 Ve správné školní svačince
    nesmí chybět dávka zeleniny a ovoce.
  • 00:02:33 Poskytují dětem ochranné látky
    před řadou chorob,
  • 00:02:36 pomáhají posilovat imunitní systém
    a jsou zdrojem
  • 00:02:39 řady vitamínů a minerálních látek.
  • 00:02:41 A pozor, jejich kalorická hodnota
    je minimální!
  • 00:02:45 Jak by měla vypadat ideální svačina
    pro vaše zdravé děti?
  • 00:02:49 Např. bílý jogurt,
    celozrnné pečivo s čerstvým sýrem,
  • 00:02:52 těstovinový salát s tuňákem
    a zeleninou.
  • 00:02:55 Aby se nesnědené svačiny
    nehromadily v tašce, nebo za postelí
  • 00:02:58 musíte zapojit fantazii a připravit
    vždy něco jiného a hlavně chutného!
  • 00:03:05 Svačiny by měly doplňovat stravu,
    kterou vaši potomci
  • 00:03:07 konzumují ve školní jídelně.
  • 00:03:09 Pro snadnější orientaci pracovníků
    školních jídelen i vaši,
  • 00:03:12 existuje tzv. spotřební koš.
  • 00:03:15 Ten vyjadřuje průměrnou
    měsíční spotřebu potravin
  • 00:03:18 podle věkových skupin strávníků.
  • 00:03:20 Zároveň je měřítkem
    pestrosti školní stravy.
  • 00:03:26 Víte kolik procent žáků 7. tříd
    u nás před odchodem do školy nesnídá?
  • 00:03:38 Já snídám vždy, ale C je správně.
    Smrtelně vážně.
  • 00:03:43 Více než polovina žáků opravdu ráno
    do pusy nic nevezme
  • 00:03:47 a 17 % nic nejí dokonce až do oběda.
  • 00:03:49 No, to už je nadělení.
  • 00:03:52 Karle!
  • 00:03:53 Copak zase?
  • 00:03:54 Měl by si promluvit s Béďou.
  • 00:03:56 Co zase vyvedl, ten náš...,
    nebo přinejmenším tvůj adolescent?
  • 00:04:00 Ani se neptej.
  • 00:04:02 Ne? Tak co s tím otravuješ?
  • 00:04:04 Napojil se spolužáky
    školní vodovod na cizí potrubí.
  • 00:04:07 Ale to je originální.
  • 00:04:08 Ještě ho v tom podporuj.
  • 00:04:10 Proč ne? Je vidět,
    že kluk má smysl pro recesi.
  • 00:04:13 Asi bude nakonec opravdu můj.
  • 00:04:15 Až na to, že se napojili
    na pivní potrubí
  • 00:04:18 z tvé oblíbené hospody Na Růžku
    a oprava potrvá minimálně týden.
  • 00:04:23 Cože? Týden bez ležáku.
  • 00:04:27 Okamžitě ho sem pošli, já ho seřežu,
    že si měsíc nesedne.
  • 00:04:31 Mezulán jeden, to se dělá
    potenciálnímu otci svému?
  • 00:04:36 Co sis v chlastu uklohnil, to máš.
  • 00:04:38 Přerazit.
  • 00:04:41 Na chodbách většiny škol
    dnes běžně najdete
  • 00:04:43 prodejní automaty s kolovými
    a jinými vydatně slazenými nápoji,
  • 00:04:47 i přesto, že podle lékařů
    nejsou pro děti vhodné.
  • 00:04:50 Vyplavují totiž z těla draslík,
    jehož nedostatek vede k závratím,
  • 00:04:54 ztrátám energie a migrénám.
  • 00:04:56 Problémem ale není
    jen odbourávání draslíku z těla,
  • 00:05:00 ale i velké množství cukrů,
    které způsobují cukrovku,
  • 00:05:03 obezitu i řídnutí kostí
    a v neposlední řadě i kazivost zubů.
  • 00:05:07 Kolové nápoje obsahují
    i velké množství kyseliny fosforečné
  • 00:05:11 a citrónové, které se dají použít
    jako účinné čističe a rozpouštědla.
  • 00:05:16 Jen tak pro ilustraci,
    numismatici je používají
  • 00:05:19 na čištění mincí.
  • 00:05:20 Podle vědců se sice zdravotní potíže
    prokazatelně projevily
  • 00:05:24 až u konzumentů, kteří vypili denně
    více než 2 litry tohoto typu nápoje.
  • 00:05:28 Ale víte, co pije vaše dítě?
  • 00:05:32 Tati, máš jít za ředitelkou
    naši školní družiny.
  • 00:05:35 Ty už tam zase nechodíš co?
  • 00:05:37 Pomni, že jedna stravenka
    pro tebe jsou 4 bedny
  • 00:05:41 roztřízených šroubků v práci pro mě.
  • 00:05:43 Já vím, otče, ale když oni nám dávají
    pořád k obědu červenou řepu.
  • 00:05:48 Každý den, to se nedá vydržet.
  • 00:05:51 Červená řepa, co my se jí nasbírali
    v 50. letech na brigádách.
  • 00:05:57 Naše červené zlato.
  • 00:05:58 Přesně to nám v družině říkali,
    že teď musíme sníst zásoby,
  • 00:06:03 co jste nadělili v 50. letech.
  • 00:06:06 To říkali? Tak vidíš.
  • 00:06:13 České děti jsou na tom
    s jídelním režimem poměrně špatně.
  • 00:06:18 Největší prohřešek,
    kterého se dopouští, je v tom,
  • 00:06:22 že nesnídají a ani nesvačí.
  • 00:06:25 -Dítě, když snídá,
    tak snídá něco sladkého,
  • 00:06:31 protože výrobci potravin
    ho k tomu stimulují.
  • 00:06:38 Po ránu je to příjemná záležitost
    dát si něco sladkého pro mozek.
  • 00:06:46 Absence dobrého nasnídání přijmu
    energie a tekutin na začátku dne,
  • 00:06:53 brání nastartování organismu
    a mozek potřebuje energii a vodu.
  • 00:07:00 Potřebuje speciálně glukózu
    a děti ve škole jsou pak unavené,
  • 00:07:05 nepozorné, zhoršuje se
    krátkodobá paměť a tím se zhorší
  • 00:07:10 i školní výsledky.
  • 00:07:13 -Ideální ranní snídaně by měla
    obsahovat složku složených cukrů,
  • 00:07:19 škrobů, výrobků z obilovin,
    tedy pečivo.
  • 00:07:24 Pak by tam měla být složka bílkovinná
    - měl by tam být mléčný
  • 00:07:29 polotučný výrobek,
    nebo by to mohla být bílkovina masa.
  • 00:07:40 A neodmyslitelnou součástí
    by měla být zelenina.
  • 00:07:45 -Jednoznačně bych preferovala udělat
    dítěti do školy svačinu.
  • 00:07:50 Tak má rodič pod kontrolou,
    co dítě konzumuje a může se zaměřit
  • 00:07:56 na správnou skladbu jídelníčku.
  • 00:07:59 -Maminka udělá svačinu,
    protože spěchá a nikdo ji neučil,
  • 00:08:05 co by bylo pro dítě vhodné,
    tak to skončí na pečivu se sýrem,
  • 00:08:11 salámem a margarínem,
    protože máslo se po ránu špatně maže.
  • 00:08:19 -Dbáme, aby se tam střídaly
    nejrůznější potraviny,
  • 00:08:23 druhy ovoce a zeleniny,
    nejrůznější druhy nápojů.
  • 00:08:29 Chce to vyhradit si čas
    a trochu o tom popřemýšlet,
  • 00:08:33 aby to navazovalo
    na školní stravování.
  • 00:08:36 Jídelníčky ve školní jídelně
    jsou běžně k dispozici pro rodiče,
  • 00:08:41 aby je věděli.
  • 00:08:42 Já vždy kontroluju,
    jestli to nesní spolužák,
  • 00:08:46 nebo ať si Vojta do toho kousne.
    Vždycky to řeším jablkem.
  • 00:08:51 -Do školy bychom dětem neměli dávat
    bonbóny, čokoládu,
  • 00:08:57 ale nejsou vhodné ani uzeniny.
  • 00:09:02 Je to z hlediska obsahu soli a tuku,
    ale také je teplo
  • 00:09:08 a svačiny by se mohly zkazit.
  • 00:09:13 Stává se, že svačiny skončí v koši,
    zůstanou v aktovce,
  • 00:09:18 protože človíček zapomene.
  • 00:09:20 Mají v hlavičce daleko důležitější
    věci, než je svačina.
  • 00:09:25 -Jestliže se svačina připraví
    s dítě ji nesní, tak je na místě,
  • 00:09:32 abychom každý den kontrolovali
    a ptali se dítěte,
  • 00:09:37 jak jim svačina chutná.
  • 00:09:38 Jestli ji snědli, proč ji nesnědli.
    Stane se, že dítě si čas nevytvoří.
  • 00:09:42 -O přestávkách se děti
    potřebují uvolnit, tak místo toho,
  • 00:09:48 aby v klidu jedly,
    tak někde poletují.
  • 00:09:51 To by musela být pauza půl hodiny.
    Tak jak to chcete vyřešit?
  • 00:10:00 Tak co chlapi,
    jak vám chutnal dnešní oběd?
  • 00:10:02 Nic moc.
  • 00:10:04 Bodejť, zase mamut nadivoko.
  • 00:10:06 Ale za to můžete vy šéfe.
  • 00:10:08 Jak to?
  • 00:10:09 Ptal jsem se šéfa,
    jestli chce k obědu zbytky
  • 00:10:14 ze školní družiny, nebo mamuta
    jako obvykle? A šéf řekl mamuta.
  • 00:10:18 A co bylo dneska v družině?
  • 00:10:20 Páv na víně,
    slavičí jazýčky v aspiku,
  • 00:10:23 šunková rolka s lanýžovou pomazánkou
    a kaviárem a jako desert tiramisu
  • 00:10:29 a rumové pralinky.
  • 00:10:30 No šéfe!
  • 00:10:32 Chlapi, já úplně zapomněl,
    že mají děcka v družině
  • 00:10:36 Dny parlamentní kuchyně.
  • 00:10:39 Rozčtvrtit?
  • 00:10:41 Ne, kluci. Šoupněte ho do mraveniště.
  • 00:10:43 Ale jen na krajíček,
    přece jenom šéf je šéf.
  • 00:10:47 Děkuji.
  • 00:10:56 Doufám, že je Vám jasné, praškoláci,
    že kromě masa
  • 00:10:59 musíte denně dopravit
    do svých hrdélek
  • 00:11:02 i nějaký ten litřík tekutiny.
  • 00:11:04 Je nám to naprosto jasné
    a už tam máme 12 piv.
  • 00:11:09 Doporučený denní příjem tekutin
    se u dětí pohybuje od 50 do 125 ml
  • 00:11:14 na kilogram hmotnosti
    v závislosti na věku,
  • 00:11:18 ale také např.
    na tělesné aktivitě dítěte.
  • 00:11:21 Malé pivo jim stačí.
  • 00:11:23 Kromě vody ze studánky
    si můžete svlažit hrdla
  • 00:11:26 i ovocným čajem,
    přijatelný by byl
  • 00:11:29 i 100% neslazený džus ředěný vodou.
  • 00:11:32 Šílíš?
  • 00:11:33 A pamatujte si, když máš v brašně
    pití, v hlavě se rozsvítí.
  • 00:11:39 Když tě tak posloucháme, ty už jsi
    dehydrovaná asi pěkně dlouho, co?
  • 00:11:46 To mě se jednou rozsvítilo v hlavě,
    šéfe.
  • 00:11:49 Pokud to bylo jen 1x, tak tomu věřím,
    ty Blbe.
  • 00:11:56 Přátelé, jaképak štrachy se svačinou.
  • 00:11:58 Zabalíme jednu chlebovou pochoutku,
    v lepších časech lepeňák
  • 00:12:02 a vymalováno, tedy namazáno.
  • 00:12:04 Ale Maruš má určitě
    zase nějakou vymyšleninu.
  • 00:12:07 Školní jídelnu
    jsem nesnášel odmalička,
  • 00:12:10 protože tam vařili hrachovou kaši
    a masovou haši.
  • 00:12:13 Nikdy nezapomenu na rajskou polévku,
    kterou spousta dětí nemělo rádo,
  • 00:12:17 ale já jsem ji milovala.
  • 00:12:19 Já jsem založil ligu
    proti ochutnávání a konzumaci řepy.
  • 00:12:23 Pár lidí se přidalo.
  • 00:12:25 Můj nejhorší zážitek z družiny
    je řepa, kterou jsem musel sníst
  • 00:12:29 a potom jsem ji musel
    vypravit ze sebe ven.
  • 00:12:38 Karle dnes musíte koupit
    toustový chléb,
  • 00:12:41 nejlépe tmavý a k němu plátkovaný,
    který máte rád
  • 00:12:45 a je vhodný na rozpékání.
  • 00:12:47 Toastový chléb,
    který mám rád, neexistuje.
  • 00:12:50 Je jen toastový chléb,
    který nemám rád a pak je jedno,
  • 00:12:53 jestli je tmavý, nebo zelený.
    Koupím Šumavan a je to.
  • 00:12:56 K tomu vezměte ještě čerstvý sýr ?
    typu ?žervé?,
  • 00:13:00 a v oddělení zeleniny hlávkový salát,
    banán a vlašské ořechy.
  • 00:13:06 Žervé to je chyták,
    to je nějaká látka ne?
  • 00:13:09 Kdepak na mě, koupím cihlu.
  • 00:13:11 Maruško, dnes to bude jednoduché,
  • 00:13:14 plátky chleba potřete
    čerstvým sýrem.
  • 00:13:17 To je objev.
  • 00:13:19 Do středu budoucích trojhránků dejte
    kolečko banánu a čtvrtinu ořechu,
  • 00:13:24 přikryjte plátkem sýra,
    listem salátu a dalším chlebem.
  • 00:13:28 A kaviár si milostpaní nepřeje?
  • 00:13:31 Dobře stiskněte
    a v toustovači upečte do červena.
  • 00:13:34 Uvidíte, že výborné jsou teplé
    i studené, tedy doma i o přestávce.
  • 00:13:41 Dobrou chuť.
  • 00:13:42 Na to, že to děti ve škole stejně
    hodí do koše, je to docela pracné.
  • 00:13:47 To vám teda řeknu.
  • 00:13:51 Chutná Karlíčku?
  • 00:13:52 Upřímně?
  • 00:13:53 Chraň tě ruka.
  • 00:13:54 A tohle Karlíčku papá náš synek
    v jídelně. Bylo to na schůzi SRPŠ.
  • 00:13:58 Jo? Bédo?
  • 00:14:00 Ano, tati.
  • 00:14:01 Co jste měli dneska v jídelně?
  • 00:14:03 Lečo.
  • 00:14:04 My taky.
  • 00:14:05 Ale to byla náhoda,
    jinak tam dostávají
  • 00:14:07 smysluplnou hodnotnou stravu
    a tady ti posílají složenku
  • 00:14:11 na 2 000 Kč.
  • 00:14:12 Proč mně? To nemůže jíst doma?
  • 00:14:15 Co je zítra k obědu?
  • 00:14:17 Lečo.
  • 00:14:18 Promiň otče, nemohu.
  • 00:14:19 2 000 Kč, to ti budu mazat
    každé ráno chleba sádlem.
  • 00:14:24 A je po večeři, to to uteklo.
    Máme tam ještě něco?
  • 00:14:28 Ano, mám lečo.
  • 00:14:29 Synku!
  • 00:14:31 Na Růžek.
  • 00:14:32 Jo.
  • 00:14:35 A protože nám procenta
    v prvním kvizu moc nešla,
  • 00:14:37 zkusme je ještě jednou.
  • 00:14:39 Víte, kolik procent žáků
    si vezme na svačinku zeleninu?
  • 00:14:48 Tak tentokrát je to za B.
    Zeleninu svačí pouze 10 % školáků.
  • 00:14:54 Přitom hranici obezity už u nás
    překročilo více než 10 % školáků,
  • 00:14:59 zvýšenou hladinu cholesterolu
    má 26 % žáků třetích
  • 00:15:03 a 19 % žáků sedmých tříd.
  • 00:15:07 No a vysokým tlakem trpí až 25 % dětí
    v závislosti na věku a pohlaví.
  • 00:15:12 To jsou čísla. Popojedeme.
  • 00:15:16 Do bufetu si jdu koupit 2 bonbóny.
  • 00:15:18 Pokud dáte dítěti peníze,
    tak ztrácíte kontrolu,
  • 00:15:21 co dítě bude svačit
    a potom díky reklamě
  • 00:15:26 a obecnému podvědomí ve společnosti
    bude dítě preferovat
  • 00:15:31 moderní potraviny.
  • 00:15:35 Pak se často stává,
    že svačí potraviny,
  • 00:15:40 které nejsou z hlediska nutriční
    hodnoty dostatečně vhodné.
  • 00:15:46 Děti se musí učit kupovat
    zdravé potraviny pro svou potřebu.
  • 00:15:54 Měly by dostávat peníze
    a chodit do obchodu.
  • 00:15:57 Ale také bychom jim měli ukázat,
    co mají jíst a je zdravé pro ně.
  • 00:16:02 Správný školní bufet
    by měl ukazovat dětem,
  • 00:16:08 kudy je správná cesta
    pro jejich stravování.
  • 00:16:14 Ale taky by tam mohla být
    přiměřená nabídka potravin,
  • 00:16:20 které se mají zařazovat
    jen výjimečně.
  • 00:16:24 Školní bufet by měl nabízet
    cereální pečivo.
  • 00:16:32 Měly by tam být mléčné výrobky,
    různé druhy ovoce,
  • 00:16:37 ale taky by tam neměla
    chybět zelenina.
  • 00:16:40 Ať už máme ve škole automat,
    nebo je tam bufet,
  • 00:16:43 jednoznačně by mělo ředitelství školy
    dbát na to,
  • 00:16:47 aby tam byly zdravé potraviny
    vhodné pro děti.
  • 00:16:51 -Jakožto provozovat školních bufetů
    jsem proti automatům,
  • 00:16:57 protože člověka
    daným způsobem neovlivní,
  • 00:17:01 pouze nabídnou výrobek
    za určitou cenu.
  • 00:17:05 Holčina, která obsluhuje děti
    tak na ně může působit
  • 00:17:11 správným směrem.
  • 00:17:13 -Pamatuji si, kdy jsem jako dítě
    ve škole odebíral svačinky.
  • 00:17:18 Bylo tam mlíčko, jogurty a kakao.
    A velmi rád na to vzpomínám.
  • 00:17:27 -Pokud je škola schopna zabezpečit
    hromadně svačiny pro všechny děti,
  • 00:17:32 tak je to ideální z pohledu rodičů
    a děti se učí to,
  • 00:17:38 co by měly zdravě svačit.
  • 00:17:40 -Na školní svačinky jsou dotace
    jak z EU, tak od státu.
  • 00:17:48 Navíc vláda udělal dobrou věc v tom,
    že dotace rozšířila
  • 00:17:55 nejen pro žáky ZŠ, ale pro žáky
    mateřských škol a středních škol.
  • 00:18:02 Milánkové, že zdravou školní stravu
    propagujeme v Česku já,
  • 00:18:05 je snad jasné.
  • 00:18:06 Víte ale, kdo se o její propagaci
    zasloužil v Anglii?
  • 00:18:15 A věřte, že za A je správně.
  • 00:18:18 Jamie Oliver,
    jinak též zvaný šéfkuchař bez čepice,
  • 00:18:21 se proslavil velkým tažením
    proti nezdravému jídlu
  • 00:18:24 ve školních kantýnách.
  • 00:18:26 A musím přiznat,
    že britské školní jídelny
  • 00:18:28 oproti českým připravovaly
    skutečně nezdravá jídla.
  • 00:18:31 Denně byly hranolky, smažené maso,
    hamburgery, slazené nápoje
  • 00:18:34 a žádná zelenina.
  • 00:18:35 Postupně se v rámci televizní show
    Jamiemu podařilo zlomit
  • 00:18:38 i ty nejpesimističtější kuchařky.
  • 00:18:40 Češi bděte!
  • 00:18:42 Dneska jsem dostala rohlík
    s Ramou a se salámem.
  • 00:18:46 Moje mamka peče bábovku
    a já si ji vždycky dávám.
  • 00:18:49 Měl jsem rohlík se sýrem
    a šunkou a s tatarkou.
  • 00:18:53 Na svačinu mám jablko, pomeranč.
  • 00:18:56 Salám, chleba, sýr a máslo.
  • 00:19:01 Pití v krabičce,
    velké pití do tělocviku.
  • 00:19:05 A když mám velký hlad,
    tak si nakoupím
  • 00:19:11 3 koblížky a 2 rohlíky.
  • 00:19:23 Byla jsem jedlík,
    tak jsem snědla všechno.
  • 00:19:26 O co, že nesníš žábu?
  • 00:19:28 Moc vybíravá jsem nebyla.
  • 00:19:31 Já taky, moc jsem si do školy
    svačinky nenosil z domu,
  • 00:19:35 to jsem odmítal.
    Nevím proč, ale nenosil jsem je.
  • 00:19:38 Pak jsem pochtíval, protože kamarád
    vždy přinesl rohlík se šunkou
  • 00:19:42 a já chtěl kousnout.
  • 00:19:44 To jsem tě neznala,
    to bychom jedli moje svačiny.
  • 00:19:47 Ale potom jsme měli povinně svačinky.
  • 00:19:49 Byly jogurtové mléka
    a k tomu byly sladké rohlíky.
  • 00:19:57 To bylo pravidelně
    a muselo se to jíst.
  • 00:20:00 Nejlepší jsou instantní rozumy.
  • 00:20:03 A ovoce vždycky.
  • 00:20:05 Ne, my jsme měli jsme tohle.
  • 00:20:06 Tak my jsme měli ovoce.
  • 00:20:08 Fakt jo? Tak to jste byli
    asi v jiném programu.
  • 00:20:11 Jsem o něco mladší,
    tak vývoj šel dopředu.
  • 00:20:16 To říká v televizi,
    ale v kufru má bůček.
  • 00:20:20 A kdo si není jistý,
    že minule odpověděl správně,
  • 00:20:23 nebo nestačil napsat, kárám,
    nepřemýšlí a hádá znovu.
  • 00:20:26 Kdo má pravdu?
  • 00:20:27 V Evropském parlamentu dostal zelenou
    program ovoce a zelenina do škol.
  • 00:20:32 To zní věrohodně, ale pravdou je,
    že ve školách je dotováno pouze mléko
  • 00:20:36 a mléčné výrobky. Nic jiného!
  • 00:20:38 Tak a jsme v koncích.
    Ne se znalostmi, ale v závěru pořadu.
  • 00:20:42 Vy si to utřepejte v hlavě
    a rozhodně mi napište.
  • 00:20:46 Tady jde nejen o ceny,
    ale o vaše vzdělání, kašpárci.
  • 00:20:50 Na známých adresách
    čekám na vaše odpovědi, připomínky,
  • 00:20:53 nápady a moře chvály.
  • 00:20:56 Jo a všimněte si, všichni mají
    nové ohozy, jen já tu straším
  • 00:21:00 v prehistorické sukni.
    To bylo na vás rejžo, pa.
  • 00:21:04 Skryté titulky: Lucie Valachovičová,
    Česká televize, 2010

Související