iVysílání

stránky pořadu
Premiéra:
3. 6. 2014
21:20 na ČT art

1 2 3 4 5

37 hlasů
36597
zhlédnutí

Lucie 2014

Making of Megakoncert Lucie 2014

Dokument o přípravě koncertu s rozhovory v obraze.

26 min | další Zábava »

upozorňovat

do playlistu

Přehrávač videa

Načítám přehrávač...

Lucie 2014 - Making of Megakoncert Lucie 2014

  • 00:00:00 Vážení cestující, osobní vlak
    číslo 3430 ze směru Český Těšín
  • 00:00:07 přijíždí k nástupišti číslo 2,
    kolej 6.
  • 00:00:12 Dbejte prosím
    své osobní bezpečnosti.
  • 00:00:39 Tak tady
    to všechno za chvíli začne.
  • 00:00:43 Kapela, se kterou jsem prožil
    doslova celý dětství,
  • 00:00:45 se po 10 letech
    vrací na velkou stage.
  • 00:00:48 A já budu o toho.
    Jaký to bude? No bude to super.
  • 00:00:52 Vždyť je to Lucie.
  • 00:01:03 Tak tohle je strejda P.B.CH.
    Ten kamery zrovna moc nemusí.
  • 00:01:07 Moc zblízka.
  • 00:01:09 Tady je strejda Robert, Ten si
    klidně pustí kameru i do ucha.
  • 00:01:13 Nový sluchátka.
    V nemocnici Na Homolce byla paní.
  • 00:01:19 Paní mi nalila do uší cosi.
    Pak vyndala hlemýždě dva.
  • 00:01:24 Ty se poslaly do USA firmě UE
  • 00:01:28 a tam vyrobili
    sluchátka značky Tesla.
  • 00:01:31 A strejda Michal, kterej má celej
    tenhle cirkus na starosti.
  • 00:01:34 A kupodivu je úplně v pohodě.
  • 00:01:36 Já jsem úplně v pohodě.
  • 00:01:39 Sednu za klávesy a hraju, ne?
  • 00:01:41 Ještě bysme měli najít mýho tátu.
    Tady je!
  • 00:01:45 Ale moc nám toho asi neřekne,
    protože furt někde lítá.
  • 00:01:48 Můžete mě spustit dolů? Na konci
    této písně mě spustíte do hajzlu.
  • 00:01:53 -Musíte ho dát dolů, aby mohl
    jít k lidem. -Já chci dolů!
  • 00:01:57 Jmenuju se Adam Koller,
    hraju na bicí
  • 00:01:59 a na tomhle turné si zahraju
    jako host se skupinou Lucie.
  • 00:02:03 Lidi na mě neuviděj možná odsud,
    ale o mně to není, že jo.
  • 00:02:11 Dámy a pánové, kapela Lucie!
  • 00:02:13 -Dobrý den! Nazdar!
    -Dobrý den.
  • 00:02:16 P.B.CH., Michal Dvořák,
    David Koller a Robert Kodym.
  • 00:02:24 Já můžu mluvit snad za skupinu,
    že pilně zkoušíme.
  • 00:02:29 Vymýšlíme a prověřujeme repertoár,
    kterej budeme hrát.
  • 00:02:34 Vznikl i nějaký tlak
    třeba dělat nový věci?
  • 00:02:37 Kdo chce víc nemá nic.
  • 00:02:39 Protože 4 kohouti na jedný slepici,
    to je opravdu docela dřina.
  • 00:02:46 Já se obávám, že kdyby nás 4
    někdo zavřel teď na půl roku
  • 00:02:50 na 24 hodin denně do jednoho
    studia, tak žádný turné nebude.
  • 00:02:53 Kluci, co je vlastně pro vás během
    toho připraveného turné nejtěžší?
  • 00:02:59 Když člověk ze zkušebny přijde
    rovnou před těch 10 tisíc lidí,
  • 00:03:02 tak to si připadáš dost divně.
    Takže se snažíme trochu hrát.
  • 00:03:07 Já jsem byl opravdu
    dva roky zalezlej ve studiu
  • 00:03:10 a neměl jsem
    žádnej kontakt s publikem.
  • 00:03:14 Takže já
    to osobně strašně potřebuju,
  • 00:03:17 abychom občas hráli
    a aby opravdu ta forma šla nahoru.
  • 00:03:35 PÍSEŇ:
    Dneska ráno padá mi karta
  • 00:03:38 a fakt nevím, co bude dál.
  • 00:03:40 Nasypu benzín do svýho auta,
  • 00:03:43 naplno rádio a pojedu dál.
  • 00:03:46 Dnes jsme v Londýně. Dorazili
    jsme celá parta a budeme hrát
  • 00:03:49 v Shepherd's Bush.
    Bude to první koncert v rámci tour.
  • 00:03:53 Přijdou poprvý platící lidi,
    tak jsme zvědaví, jak to dopadne.
  • 00:03:57 My tady hrajeme pro Čechy a Slováky
    a sem tam nějakého Londýňana,
  • 00:04:02 když ho nějakej Čech nebo Slovák
    sbalil a přivedl s sebou.
  • 00:04:06 Ale hrajeme tady hlavně kvůli tomu,
  • 00:04:09 že když o tom
    pak v Čechách píše v novinách,
  • 00:04:11 tak to působí světově.
  • 00:04:14 Že tam je:
    Lucie hrála v Londýně! Jupí!
  • 00:04:17 Tak to je maso.
    Takže si to ti Češi rádi čtou
  • 00:04:21 a říkají si:
    To je ale světová skupina,
  • 00:04:24 ty krávo, ta Lucie!
    Proto sem jezdíme.
  • 00:04:33 KOMUNIKUJÍ ANGLICKY
  • 00:04:46 Tady je stageplan.
  • 00:04:49 Lucie se vrací na místo činu.
    Tady vlastně skončila.
  • 00:04:53 Mimochodem v tý samý hale.
    Old to Shepherd Hall.
  • 00:04:57 A my jsme říkali, že je takový
    symbolický začít znova tam,
  • 00:05:02 kde jsme skončili.
    Navázat na přetrženou nit.
  • 00:05:06 Speciální to bude v tom,
    že se na to pódium sotva vejdeme,
  • 00:05:09 protože my tady jsme
    s repertoárem, s obsazením
  • 00:05:13 a s nástrojema
    na velký turné, na velký pódia.
  • 00:05:20 London Calling! Krása vesmírná!
  • 00:05:32 -Jaký to je, Péťo?
    -Je to výborný.
  • 00:05:34 -Dostat se na místo činu.
    -Je to skvělý. Všem to doporučuju.
  • 00:05:39 -Jak to tam vypadá?
    -Skvěle.
  • 00:05:40 -Jo? Je to fotogenický?
    -Je to krásnej klub.
  • 00:05:44 Vždyť si ho pamatuješ.
    Nebo si nic nepamatuješ?
  • 00:05:46 Pamatuju. Vždyť jsme tady hráli.
  • 00:05:49 -Viděls ten program, Roberte?
    -Jo.
  • 00:05:51 -Courtey Love. Slušná společnost.
    -A dole máš Jethro Tull
  • 00:05:55 a Tengerine Dream.
    Při tom jsme se strašně sjížděli.
  • 00:05:59 Rozhod jsem se léčit lásku... Hej!
  • 00:06:06 Petře, tys mi dal ty klávesy
    na druhou stranu.
  • 00:06:10 -Tady jsem je měl přece.
    -Jo, ty to potřebuješ...
  • 00:06:12 -Tak já je přendám.
    -Nech to takhle. To snad zvládnu.
  • 00:06:15 -Takhle to je estetičtější.
    -To je jedno, ale já hraju
  • 00:06:19 tady něco a tady druhou rukou.
    Chápeš?
  • 00:06:22 Totiž ten signál není ani tady.
  • 00:06:25 Pro kapelu dělám monitorovýho
    zvukaře. To znamená,
  • 00:06:29 že se snažím zajistit, aby
    měli optimální poslech na pódiu.
  • 00:06:33 Každej z těch muzikantů
    musí mít komfort toho,
  • 00:06:37 že slyší celou kapelu
    a svůj nástroj zvlášť vypíchnutej
  • 00:06:43 v daným poměru. A to je u každého
    z těch muzikantů trochu jinak.
  • 00:06:48 Já myslím, že ti lidi,
    co tady přijdou,
  • 00:06:51 že budou hodně fajn, takže to bude
    vzájemně velmi příjemný.
  • 00:07:02 My jsme přijeli až z Hradiště!
  • 00:07:05 Kluci, už se na vás těšíme!
  • 00:07:07 Super. Jsme rádi,
    že přijeli se na nás podívat.
  • 00:07:15 Na ní jsme vyrůstali.
  • 00:07:17 Vobec už neviem, ako vyzerajú.
  • 00:07:19 -Hlavně že majú hlas.
    -To je základ.
  • 00:07:22 Bude to sice taková klubovka
    pro dva tisíce lidí.
  • 00:07:25 Údajně jsme tady vytvořili
    rekord v prodeji lístků,
  • 00:07:27 že je nejvíc Čechoslováků
    na jedný hromadě od války snad.
  • 00:07:31 Tak ať se vám koncert líbí
    a hlavně šťastný návrat.
  • 00:07:49 Dobrý večer!
  • 00:07:53 Díky, že jste přišli, přijeli,
    že jste přiletěli.
  • 00:08:00 Hezkej večer.
  • 00:08:04 Nandej mi do hlavy svý brouky
  • 00:08:10 a bůh nám seber beznaděj.
  • 00:08:16 V duši zbylo světlo z jedný holky,
  • 00:08:22 tak mi teď za to vynadej.
  • 00:08:28 Zima a promarněný touhy,
  • 00:08:34 do vrásek stromů padá déšť.
  • 00:08:40 Zbejvaj roky asi ne moc dlouhý,
  • 00:08:46 do vlasů mi zabroukej.
    Pá, pa, pá, pá. A pojďte!
  • 00:08:53 Pá, pa, pá, pá...
  • 00:08:57 První dojmy dobrý.
    Myslím, že se to povedlo.
  • 00:09:01 Lidi fungovali úplně skvěle.
    Fakt i pařili, užívali si to.
  • 00:09:06 Já jsem trochu nezvlád dneska sólo,
    tak to mi trochu vadí.
  • 00:09:11 Jinak myslím,
    že všichni odvedli super práci
  • 00:09:15 a zahráli jsme dobrej koncert.
    Byla super atmosféra.
  • 00:09:17 Všichni pařili,
    všechny čtyři balkóny pařily,
  • 00:09:20 takže myslím, že to bylo dobrý.
  • 00:09:40 Po Londýně bylo jasný,
    že songy Lucie pořád táhnou,
  • 00:09:43 takže už stačilo jenom doladit,
    jak celá ta megashow bude vypadat.
  • 00:09:47 Přípravy totiž zabraly
    skoro celej rok.
  • 00:09:49 Nikdy bych si nedokázal představit,
    kolik je za tím práce
  • 00:09:52 a kolik na tom maká lidí.
  • 00:09:56 Když jsem se s kapelou domluvili,
    že bychom jako začali znova hrát,
  • 00:09:59 tak jsem se začali bavit o tom,
    jak by to mělo vypadat.
  • 00:10:01 A že bysme mohli, když na to máme
    tolik času, udělat něco pořádnýho.
  • 00:10:04 Že za prvé se změnily technologie
    zvukový, zobrazovací i světlený.
  • 00:10:09 A my jsme celej život
    bojovali s dobrým zvukem,
  • 00:10:12 protože dobrej zvuk stojí peníze
    a my jsme ty peníze neměli.
  • 00:10:15 Ta kultura zázemí a technické
    managementu v rámci koncertů
  • 00:10:19 tady v Čechách jako neexistovala.
  • 00:10:26 Jenom ta scéna, co vidíte za mnou,
    tak je řádově bez provozu,
  • 00:10:30 to znamená bez lidí, jenom
    materiál asi za 10,5 milionu.
  • 00:10:34 A samozřejmě ve chvíli, kdy
    se to má převézt, tak nastávají
  • 00:10:38 ty strašný částky, protože
    každej člověk chce honorář
  • 00:10:41 a litr nafty dneska stojí
    skoro 40 korun.
  • 00:10:44 Kamiony stojí docela dost peněz.
    Potom ty lidi musíte ubytovat,
  • 00:10:47 musíte je nakrmit a tak dále.
    Tak jsou to částky v řádech
  • 00:10:50 desítek milionů a víc k tomu ještě.
    Málokdo si to uvědomuje,
  • 00:10:54 ale tohle není postavit pódium za
    dvě hodiny a na tom si zahrát,
  • 00:10:59 ale je to v podstatě
    těžká sofistikovaná stavba.
  • 00:11:11 Technicky náročný to bude
    jakoby dost už jenom kvůli tomu,
  • 00:11:15 že to je touring.
    Když se připravuje světový turné,
  • 00:11:18 tak to není tak komplikovaný jako
    připravit turné v Český republice.
  • 00:11:23 A to z toho důvodu, že ve světě
    si člověk připraví turné,
  • 00:11:27 definuje si velikosti hal,
    do kterých jede.
  • 00:11:30 A bere si stejný haly.
    Když v českých poměrech potřebujeme
  • 00:11:33 udělat turné a chceme to udělat
    veliký, tak jaký tu máme možnosti?
  • 00:11:37 Můžeme odjet maximálně 5-8 hal.
  • 00:11:40 Jsou tak dramatický
    odlišný velikostmi,
  • 00:11:43 že udělat něco, a nebude to odlišný
    vizuálně aspoň pro diváka,
  • 00:11:48 je skoro nadlidský výkon. Třeba
    rozdíl mezi scénou v O2 Aréně,
  • 00:11:51 která má na šířku skoro 50 metrů,
    a šířkou scény v Brně, je 20 metrů.
  • 00:12:09 Jede 8 kamionů techniky plus další
    nějaké podpůrné záležitosti.
  • 00:12:12 Takže je to velká výprava.
  • 00:12:15 Připojení elektrických zařízení
    pro světlo, zvuk a video
  • 00:12:19 je zhruba 1000 ampér na fázi.
  • 00:12:20 Když to zapneme, tak to
    v elektrárně poznaj rozhodně.
  • 00:12:27 Takovýhle velký show je stejně jako
    muzika důležitý, jak to celý vypadá
  • 00:12:30 Aby třeba i lidi,
    co sedí 200 metrů od pódia,
  • 00:12:34 zažili něco nezapomenutelného.
  • 00:12:36 Tak pojďte!
  • 00:12:43 Tenhle sál jsme vytvořili
    kvůli programování Lucie
  • 00:12:46 a slouží to k tomu,
    abychom si simulovali prostředí,
  • 00:12:50 který v jiných případech vidíme
    až teprve, když je postavená stage.
  • 00:12:54 Zkus natočit ten obrázek,
    abychom viděli kužel toho světla!
  • 00:12:58 To je dobrý.
  • 00:13:00 V tomhle týmu mám na starosti
    programing a odbavení videa.
  • 00:13:02 Polovinu koncertů
    odbavujeme timecodem.
  • 00:13:05 S tím je velká práce, protože téměř
    každou vteřinu já musím programovat
  • 00:13:09 nějaké změny v tom videu.
    To je jednodušší na place,
  • 00:13:12 ale už asi dva měsíce
    připravujeme tady to časování.
  • 00:13:15 Technická příprava té scény
    nám dala docela zabrat,
  • 00:13:18 protože je opravdu velká.
  • 00:13:20 Lucii znám většinou
    spíš z akustických provedení
  • 00:13:24 při různých táborácích
    na rozladěnou kytaru.
  • 00:13:29 Ale o to je to
    pro mě zajímavější zážitek,
  • 00:13:31 že můžu spolupracovat na tom
    koncertu a slyšet živě to,
  • 00:13:34 co jsem znal v takových
    jen v amatérských provedeních.
  • 00:13:45 Aby to neznělo jako u táboráku,
    musíme mít výkonnej aparát.
  • 00:13:51 Máme nástroje,
    který je potřeba vytahat,
  • 00:13:53 zapojit, naladit, nazvučit.
    To zabere několik hodin.
  • 00:13:59 O to všechno
    se starají nástrojoví technici.
  • 00:14:13 -Kluci, díky.
    -Stop.
  • 00:14:15 V pohodě takhle.
  • 00:14:21 Tady stojíme u Roberta,
    o kterého se starám na týhle šňůře.
  • 00:14:24 Tady ať nám to hezky svítí,
    si pustíme.
  • 00:14:27 Klasika. Úžasnej aparát.
  • 00:14:29 Dvě Soldana, marshallský bedny.
    Áčko, béčko, áčko, béčko.
  • 00:14:34 Spousta drátů.
    Zezadu malá elektrárna.
  • 00:14:38 A když půjdeme dopředu,
    tak vidíme pedal board,
  • 00:14:41 kvákalo a nezbytnej
    pro Roberta větrák.
  • 00:14:52 Robert používá čtyři bedny
    a je to v zásadě proto,
  • 00:14:55 protože když se podíváš, tak takhle
    centrálně stojí před těma bednama
  • 00:14:59 a ty ho, jak se říká, tlačej.
    On to tak má rád a potřebuje to.
  • 00:15:05 Ono by to hrálo samozřejmě
    i z jedný, ale tohle je větší tlak.
  • 00:15:08 Je na to takhle zvyklej.
  • 00:15:13 A když se podíváme tady na ty
    dva aparáty, na ty krasavce,
  • 00:15:16 tak tady Ampeg klasika, kterej
    se používá teď jako náhradní,
  • 00:15:21 kdyby náhodou něco. A teď si P.B.
    pořídil tady toho Aguilara.
  • 00:15:24 Docela hodně slušnej aparát.
  • 00:15:28 Signály máme.
    Když dochází pivo Pébému, tak...
  • 00:15:32 A já už vím, že mám přinést
    další plechovičku plzničky.
  • 00:15:36 Tak plznička je plznička, že jo.
  • 00:15:38 -Kolíku!
    -No?
  • 00:15:40 -Hele, co ta hlasitost?
    -Spodní trojka, horní čtyřka.
  • 00:15:45 Tak dej 4,5.
  • 00:16:02 Tohle patří asi k highlitům
    celý letošní šňůry.
  • 00:16:07 Tohle je prakťák,
    na kterým stojej tátovy bubny.
  • 00:16:09 Celá tahle plošina je vyjížděcí.
  • 00:16:12 Vyjede asi 20 metrů
    támhle až k těm světlům.
  • 00:16:16 Bude se to ještě celý naklápět.
    Tady je bezpečnostní pás,
  • 00:16:19 aby táta nespadnul.
    Musí bejt přikurtovanej pořádně.
  • 00:16:22 Stejně tak jsou přikartovaný ty
    bubny. Každej jednotlivej pedál,
  • 00:16:26 každej činel, virbl,
    všechno je přidělaný železem,
  • 00:16:30 protože kdyby na někoho spadl right
    během koncertu,
  • 00:16:34 tak by to nebylo asi úplně dobrý.
  • 00:16:38 Vypadá to jako jeřáb. Je to
    zařízení dělaný přesně na míru
  • 00:16:42 podle požadavků Lucie.
    Velký je to hodně.
  • 00:16:44 Když to viděli kluci z produkce,
    tak z toho byli trošku nešťastní.
  • 00:16:48 To rameno váží 12 tun.
    Ty jednotlivý zdvihy 600-700 kilo.
  • 00:16:54 To propadlo zhruba taky tak.
    Transport není úplně nejjednodušší,
  • 00:16:59 ale dělali jsme to tak,
    aby se to vlezlo do kamionu.
  • 00:17:02 To se vleze, to už jsme zkoušeli.
    Je to teda natěsno.
  • 00:17:06 Dáme to ještě jednou teda?
    Ten Krev a rokenrol.
  • 00:17:10 -Bez naklápění?
    -Klidně s naklápěním.
  • 00:17:13 -Mně je vždycky špatně.
    -Mně se to líbí.
  • 00:17:16 Takovej čůrek, vole, po zádech mi
    teče konstantně mezi půlky, vole.
  • 00:17:20 Mně za tebe taky. To je strašný.
  • 00:17:22 -Ještě se mi o tom nezdálo.
    -Ale mně jo.
  • 00:17:25 Já mám noční můry.
    Prostě se mi o tom zdá,
  • 00:17:27 že David vyjede
    nad ty lidi s tím ramenem,
  • 00:17:30 teď se mu třeba ulomí palička
  • 00:17:33 a ty nebohé dívky,
    které koukají nahoru,
  • 00:17:36 ta palička rotuje a jak má
    ten štěp, tak se zapichuje
  • 00:17:39 do oka někomu.
    Takže děláme všechno pro to,
  • 00:17:43 abychom eliminovali
    jakékoliv věci tohoto typu.
  • 00:17:46 To znamená,
    že všechno je dvojí jištění.
  • 00:17:49 Bubny mají ještě
    speciální tkaničku ocelovou,
  • 00:17:51 která to drží, kdyby náhodou,
    nedej bože, se cokoliv stalo.
  • 00:17:54 Budou probíhat dvojitý kontroly
    před tím, než to pojede nad lidi.
  • 00:18:04 Četli jste to,
    jak spadlo těch 8 tanečnic včera?
  • 00:18:07 -Na tý show?
    -12 buchet. Nebo 8.
  • 00:18:11 -Spadlo? Mrtvý?
    -Pomlácený.
  • 00:18:15 -Jsi přikurtovanej na oba?
    -Na oba. A rád.
  • 00:18:20 Na tomhle naštěstí
    bude lítat jenom táta,
  • 00:18:23 takže mě se to netýká. Ale já
    jsem si to na zkoušce vyzkoušel
  • 00:18:26 a musím říct,
  • 00:18:29 že už jsem byl
    na pár atrakcích na Matějský,
  • 00:18:33 ale tahle opravdu stála za to,
    protože v okamžiku,
  • 00:18:36 kdy sedíte za těma bubnama
    a jste zvyklí sedět vodorovně,
  • 00:18:41 tak když se to nahne o 20 stupňů
    dolů, to je nezvyklej pocit
  • 00:18:45 a trošku jsem si ucvrnknul.
  • 00:18:51 Lukáši, když budeme vybíhat do
    stran, nasvítí nás někdo s P.B.CH.?
  • 00:18:56 -Bude na to kapacita?
    -Ano, bude,
  • 00:19:00 V tuhle chvíli je tady
    asi 300 inteligentních světel
  • 00:19:04 a 100 konvenčních světel.
    Sám ani přesně nevím.
  • 00:19:10 Je toho hodně.
    Mám takovej pult na světla.
  • 00:19:13 Umí to s těma světlama hejbat.
    Když točím kolečkem,
  • 00:19:16 tak se to hejbe nahoru, dolů,
    doleva, doprava.
  • 00:19:20 Dokážu měnit i barvy třeba.
    Takhle jednoduše jezdím prstem.
  • 00:19:25 To jsou touch displeje. Takže já
    všechno ovládám jenom prstama.
  • 00:19:31 Já si připravím preset focusy,
  • 00:19:34 já to mu říkám polotovary,
    když to chci někomu vysvětlit,
  • 00:19:38 z kterých se potom vaří
    a skládá ta daná písnička.
  • 00:19:46 V tomhle rozsahu
    nebo v tom rozmáchnutí se
  • 00:19:50 je to určitě
    největší multimediální show,
  • 00:19:54 která tady zatím asi byla
    jako pro rockovou kapelu.
  • 00:19:59 Koncepce byla základní:
    Bude to červený, bude to bílý,
  • 00:20:03 bude to černý, bude to grafický
    a bude to rockový.
  • 00:20:07 Pak se nám to celý rozvezlo.
    Občas jsme byli překvapeni mile,
  • 00:20:11 občas jako docela negativně.
  • 00:20:14 Teď se ukázalo,
    že to bude možná fungovat.
  • 00:20:16 Doufáme, že ty zkoušky potvrdí,
    že jsme se jako úplně nemýlili.
  • 00:20:30 Teď mě to tahá dolů.
  • 00:20:35 Tohle že bychom
    zrychlili potom, jo?
  • 00:20:48 Vytáh jsem tě zase jednou z bláta,
  • 00:20:54 navy, naivy, jo.
  • 00:20:57 Ty písničky
    jsou vesměs udělaný tak,
  • 00:20:59 jak je lidi znají z cédéček.
  • 00:21:01 Samozřejmě nějaký
    menší úpravy jsou,
  • 00:21:04 ale cílem je zahrát ty písničky
    opravdu, jak to lidi znaj,
  • 00:21:08 nedělat žádný experimenty,
    protože je to přeci jenom 10 let,
  • 00:21:13 co hráli naposled,
    a já osobně si nejsem jistej,
  • 00:21:18 jestli lidi jsou vůbec zvědaví
    na nějaký experimenty.
  • 00:21:21 Chci tě mít sám!
  • 00:21:30 Jsi má, a přece mi nepatříš...
  • 00:21:34 Mým cílem u Lucie,
    zvlášť u těch starých písniček
  • 00:21:37 je dosáhnout jakoby toho, aby
    ta vzpomínka těm lidem naskočila
  • 00:21:40 úplně co nejvěrnější. Aby ten zvuk
    byl co nejvíc podobnej té desce.
  • 00:21:43 Vychází to i z kapely,
    že některý věci jsme hledali
  • 00:21:47 právě ty starý zvuky, který
    tam Michal v těch klávesách hrál.
  • 00:21:50 Hledáme nějaký hally,
    který na těch bubnech jsou,
  • 00:21:53 aby odpovídaly tomu,
    jak lidi tu písničku znají z desky.
  • 00:21:56 Mít tě jen sám,
    abych někdy nelitoval,
  • 00:22:03 že jsem tě měl rád.
  • 00:22:05 Já vám představím
    tady svoje dva nové kamarády,
  • 00:22:08 kteří budou hrát
    se mnou celé turné.
  • 00:22:10 Tady to je Ely Angel
    nebo Angel Ann Julianne.
  • 00:22:16 To pan sochař ještě neupřesnil.
  • 00:22:19 A dělal to, jak je poznat
    pan sochař Stefan Milkov.
  • 00:22:22 Ještě k tomu přibude
    úžasný křídlo padajícího anděla.
  • 00:22:28 Hele, jak se to říká? Čím horší
    hudebník, tím více nástrojů.
  • 00:22:30 Normálka, ne?
    Já potřebuju tolik nástrojů,
  • 00:22:33 protože já v tý skupině
    jsem taková děvka pro všechno.
  • 00:22:36 Když je potřeba kytara,
    tak hraju kytaru na ty samplery.
  • 00:22:38 Když je potřeba sitar,
    tak hraju sitar.
  • 00:22:42 Když je potřeba gamelany.
    tak tady bubnuju na ty gamelany.
  • 00:22:45 A když je potřeba Hammondy,
    tak hraju na Hammondy.
  • 00:22:48 Když piáno, tak hraju na piáno.
    A když je potřeba naložit kamion,
  • 00:22:51 tak vezmu rukavice a jdu.
  • 00:22:54 ...abych někdy nelitoval,
  • 00:22:58 že jsem tě měl rád.
  • 00:23:03 A už vůbec nenaříkat,
  • 00:23:06 A že tě někdo nechápe,
  • 00:23:10 jen o tom přemejšlím,
    proč jsi na sebe zlá.
  • 00:23:16 Tady vedle, to je Hynek.
    Hynek je moje levá noha.
  • 00:23:20 Pomáhá mi se vším,
    co se točí okolo bubnů.
  • 00:23:24 Chtěl jsem mít taky nějakého
    parťáka, kterej mi bude k ruce,
  • 00:23:28 a někoho,
    kdo se mnou půjde na pivo,
  • 00:23:30 protože nevím, jestli kluci z
    kapely budou chtít jít třeba dneska
  • 00:23:35 do Stodolní.
    To si nejsem úplně jistej.
  • 00:23:37 Takže proto tady mám Hynka,
    abych měl s kým jít na pivo
  • 00:23:40 a abych měl koho trestat,
    když budu se zlobit.
  • 00:23:44 Musím říct, že ze všech hostů,
    kteří prošli kapelou,
  • 00:23:46 ať už to byla Lenka Dusilová,
    Tomáš Marek na bubny,
  • 00:23:48 Pavel Plánka na perkuse,
    to byli stálí hosté,
  • 00:23:51 skoro jak členové skupiny,
    tak jsem zažil toho strašně moc,
  • 00:23:54 ale přeci jenom ten Adam
    je taková víc jako rodina.
  • 00:23:57 Je to host.
    On je teda spíš klon než host,
  • 00:24:00 takže není to ani člen,
    ani host, je to klon.
  • 00:24:03 A hraje se mi s ním skvěle.
    Prostě ty geny,
  • 00:24:05 jak se říká:
    Geny člověk nevochčije.
  • 00:24:07 Prostě určitý povahový rysy
    má stejný jako David
  • 00:24:12 a je to chytrej, sympatickej
    a skvělej muzikant,
  • 00:24:17 takže je to príma s ním dělat.
  • 00:24:36 Nandej mi do hlavy svý brouky...
  • 00:24:40 Pro diváky mám vzkaz ten,
    že bych chtěl, aby to viděli.
  • 00:24:44 A pro kapelu mám jenom vzkaz ten,
    že budu rád,
  • 00:24:48 že budou spokojení
  • 00:24:50 a když jim to přinese
    ještě větší naplnění hal
  • 00:24:54 a případně budoucí turné, no.
  • 00:24:57 Já myslím,
    že jsme tak nějak pochopili,
  • 00:24:59 že vlastně to hlavní téma je asi,
    bych řekl jako...
  • 00:25:06 -O... PŘEKRYTO PÍPNUTÍM
    -Je to prostě o sexu.
  • 00:25:10 Tak já bych za sebe možná popřál,
    aby to mělo koule prostě. to turné.
  • 00:25:14 Myslím, že se bude hodně
    na co dívat a bude to srovnatelné
  • 00:25:16 s většinou velkých zahraničních
    produkcí, které sem jezdí.
  • 00:25:19 Vy jste měli šanci se podívat,
    jak se to celý připravuje.
  • 00:25:22 Já doufám,
    že na konci budu moci říct to samý,
  • 00:25:25 že jsme zatím všichni živí a zdraví
    a že to všechno dobře dopadne,
  • 00:25:29 protože to je to nejdůležitější.
  • 00:25:33 Já myslím, že to klapne.
  • 00:25:59 Skryté titulky: Jaroslav Švagr
    Česká televize 2014
  • 00:26:03 Moc se na vás těším na našem turné,
    milí moji.

Související