15. 10. 2007
Cenu Oty Hofmana za nejlepší dílo v kategorii od 13 do 18 let a Čestné uznání Marii Doležalové za roli Išky získal koprodukční snímek České televize Pusinky, debut režisérky Karin Babinské, na 39. ročníku Dětského filmového a televizního festivalu Oty Hofmana (9. -12. října Ostrov). Letní road-movie o šťastném konci jednoho dívčího přátelství Pusinky scenáristky Petry Ušelové, kameramana Martina Douby a režisérky Karin Babinské, natočená v koprodukci Cineart TV Prague a České televize, měla v kinech premiéru 5. dubna 2007 a hrají v ní Marie Doležalová (Iška), Sandra Nováková (Karolína), Petra Nesvačilová (Vendula), Oldřich Hajlich (Vojta) a další. Iška, Karolína a Vendula jsou tři osmnáctileté dívky, které právě odmaturovaly. Nechtějí se vzdát školní bezstarostnosti ani svého přátelství, a proto se chystají na cestu do Holandska, kde chtějí čtvrt roku pracovat na farmě. Proti jejich vůli se k nim přidává Vojta, Iščin bratr a pravá ruka jejího přísného otce. Stává se svědkem a zároveň i katalyzátorem rozpadu jejich vztahu – holky totiž poznávají, že čas se zastavit nedá. Pusinky jsou vlastně příběhem „coming - outu“: nejen ve významu, v jakém se toto slovo obvykle užívá (vyrovnání se s homosexualitou a její přijetí, jak to prožívá jedna z hrdinek), ale ve smyslu obecnějším - jako označení pro náročné a často bolavé úsilí nasměrované k poznání nejhlubší pravdy, smíření se s ní a nakonec nalezení síly pro to „vyjít s onou pravdou ven“ a začít podle ní žít. Přijmout nutnou osamělost. A najít vlastní, výlučnou identitu. Více informací: www.ceskatelevize.cz/specialy/pusinky/ Tiskový útvar
15. 10. 2010
Hlavní cenu Proxima Prize získal film režiséra Marka Najbrta Protektor na 2. ročníku maďarského CinePécs International Film Festivalu (4. – 10. 2010).
13. 10. 2010
Film scenáristky a režisérky Alice Nellis Mamas & Papas získal v uplynulých dnech na newyorském Hamptons International Film Festivalu dvě prestižní ocenění. Snímek si odváží hlavní cenu pro celovečerní film Golden Starfish Award Narrative Prize a dále cenu za scénář Zicherman Family Foundation Screenplay
5. 10. 2010
Zvláštní uznání Evropské dětské poroty získala pohádka režiséra Milana Cieslara Dešťová víla na 15. mezinárodním filmovém festivalu pro děti a mládež Schlingel (27. 9. – 3. 10. 2010) v německém Chemnitzu.
20. 9. 2010
Téměř jeden a čtvrt milionu diváků vidělo 19. 9. na ČT1 televizní premiéru výpravného historického filmu Bathory režiséra a scenáristy Juraje Jakubiska.
16. 9. 2010
Poodhrnout roušku tajemství se vám možná podaří v neděli 19. 9. při sledování Jakubiskova výpravného historického filmu Bathory. Tento koprodukční film České televize, oceněný Českým lvem, uvádí ČT1 v televizní premiéře od 20:00.
16. 9. 2010
První český celovečerní 3D animovaný film Jana Tománka Kozí příběh – Pověsti staré Prahy získal hlavní cenu za nejlepší celovečerní animovaný film pro mládež na mezinárodním dětském festivalu NUEVA MIRADA v Buenos Aires.
13. 9. 2010
ČT1 se Zázraky přírody dominovala sobotnímu večeru – na letošní páté vydání se díval v průměru 1 milion 7 tisíc diváků včetně dětí. Nedělní trojnásobný držitel Českého lva, distribuční film České televize Hlídač č. 47 přilákal k televizním obrazovkám téměř 900 tisíc dospělých diváků.
8. 9. 2010
Distribuční film České televize, oceněný doma a v zahraničí, režiséra Filipa Renče uvede v televizní premiéře ČT1 v neděli 12. září od 20:00 hodin.
6. 9. 2010
Na 1. díl druhé řady retro seriálu Vyprávěj se díval 1 milion 154 tisíc diváků včetně dětí a stal se tak nejsledovanějším pořadem České televize v uplynulém týdnu. Všechnopárty si nenechal ujít každý třetí dospělý v danou dobu u televizoru, což představovalo 1 milion 62 tisíc. V těžké konkurenci přilákal Gympl k obrazovkám 938 tisíc diváků včetně dětí.
1. 9. 2010
Televizní premiéru filmu režiséra Tomáše Vorla o studentech, učitelích, rodičích a graffiti uvádí ČT1 v neděli 5. září od 20:00 hodin.
Koprodukční snímek České televize a VOREL FILM je hořkou komedií o studentech gymnázia, kteří po nocích malují ilegální graffiti. Odkrývá spor svobody a konformity, konflikt mezi školou, která je často vzdálená realitě, a žáky, kteří se na podobě světa chtějí bezprostředně podílet.