ÖBB pošlou na koleje další Railjety. Budou i v Česku?

Vídeň – Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) posílí své vlaky Railjet na lince z Vídně do Villachu. Dosud jezdil do Villachu pouze jeden Railjet, od neděle naopak bude na Jižní dráze vzácností klasická souprava. Už dříve Railjety ovládly trasu z Vídně do Štýrského Hradce. Právě z Vídně na jih by měly podle předběžných dohod ÖBB s Českými drahami jezdit i Railjety v barvách ČD.

Současná změna je dalším kolem velkých změn, které postupně vytlačují z rakouských tratí tradiční soupravy sestavené z různých typů vagonů – starších i novějších, s velkoprostorovým uspořádáním interiéru i oddílových – a nahrazují je unifikovanými sedmivozovými tzv. netrakčními jednotkami nazvanými Viaggio Comfort. Podle vedení ÖBB nové soupravy lákají více cestujících.

Nadále budou jezdit čtrnáctkrát denně z Vídně do Štýrského Hradce a zpět, čtyřikrát denně z Vídně do Villachu a pětkrát denně zpět. Zvýšením jejích počtu na trase do Villachu chce firma přilákat další cestující. „Naši zákazníci si s novou nabídkou polepší. Railjet je bezpečný, bezbariérový, komfortní a nabízí nejlepší servis,“ uvedla ředitelka osobní dopravy ÖBB.

Zda začnou jižně od Vídně jezdit vlaky Railjet také v barvách Českých drah, ještě není zcela jisté. Již na konci června však ČD potvrdily deníkům MF Dnes a Hospodářské noviny, že jednají o nákupu sedmi souprav Viaggio Comfort s jejich výrobcem, společností Siemens. Vlaky by potom jezdily po trase Praha–Vídeň–Štýrský Hradec a také z Prahy do Budapešti. Zatím však konečná dohoda nebyla uzavřena. Již dříve podepsaly dráhy se Siemensem smlouvu dokonce na 15 těchto netrakčních jednotek. Poté, co Německé dráhy odmítly jejich nabídku na nasazení nových vlaků na linku z Prahy do Hamburku, se však dráhy rozhodly původní smlouvu vypovědět. K jednání o nákupu souprav Viaggio Comfort přivedly ČD a Siemens právě ÖBB, které se rozhodly nevyužít opci, kterou měly na posledních šestnáct souprav.