Super Bowl opět přinese smršť předražených reklam

Dallas - Sportovní svátek Super Bowl, finále v americkém fotbalu, vypukne už tuto neděli. O vítěznou trofej se utkají Pittsburgh Steelers a Green Bay Packers. Svůj pomyslný boj o diváka tu ale svede i televizní stanice Fox a inzerenti, kteří za reklamu v nejdražším vysílacím čase vůbec zaplatí statisíce dolarů. Největším inzerentem jsou pivovary Anheuser Bush Inbev, které se při SuperBowlu propagují už 23 let. Při letošním finále odvysílají 3,5 minuty reklam za zhruba 20 milionů dolarů.

Super Bowl je přitom více než jen zápas dvou nejlepších fotbalových týmů. Je taky bitvou firem o zákazníky. Loňský ročník připoutal k obrazovkám přes 106 milionů diváků, nejvíc v historii. Hodně z nich si přenos zapíná kvůli reklamám spíš než pro samotnou hru.

Stephen Master, šéf agentury pro výzkum sportovního trhu Nielsen Sports

„V době, kdy jsou média roztříštěna tak jako nyní, je strašně složité zasáhnout svým sdělením masové publikum. Tohle je ideální příležitost, a hned na začátku roku.“

Super Bowl 2011 (zdroj: ČT24)

Pepsi, GoDaddy, HomeAway a další inzerenti zaplatili za třicetisekundovou reklamu až tři miliony dolarů, za vteřinu tak v přepočtu dali přes 1,7 milionu korun. Při letošním finále chtějí být vidět i automobilky, které v minulých letech šetřily. Každý čtvrtý spot bude patřit právě jim, obsadily dvakrát víc komerčního prostoru než při loňském finále. „Odráží to skutečnost, že se americký automobilový průmysl vzpamatoval. A i lidi už chtějí utrácet za dražší položky, jako jsou auta,“ vysvětluje editor marketingového magazínu Advertising Age Brian Steinberg.

Po čtyřleté absenci se tak vrátilo GM se značkou Chevrolet, rovnou nasadilo osmi spotů. „Všichni víme, že General Motors prošly těžkým obdobím. Pomáhala jim vláda, i přesto zbankrotovaly. Teď jsou znovu na nohou a chtějí to dát vědět lidem. SuperBowl je i jejich velká hra o vítězství,“ dodává šéf agentury pro výzkum sportovního trhu Nielsen Sports Stephen Master.

Reklama na Chevrolet
Zdroj: ČT24