Zpravodajství Brno

Cestovní ruch a regiony: V Brně začaly veletrhy Go a Regiontour

Velikost textu:
aktualizováno 14. 1. 2010 16:35

Brno - Na brněnském výstavišti dnes začínají veletrhy Go a Regiontour, čtyřdenní přehlídka cestovního ruchu a turistických možností v regionech Česka. Hlavními tématy letošních ročníků je kulturní turistika a technické památky. Vystavovatelů přijelo kvůli hospodářské recesi méně než loni a právě krizi a úbytku turistů je věnována i část doprovodného programu. Rozhodně však je z čeho vybírat. Právě na závěr dnešního dne budou oceněni vítězové soutěží Grand Prix Regiotour, Náš kraj 2009 o nejlepší turistický produkt, ProfiGO, TOPGuide junior, kde se představují mladí odborníci a Region Regina. 

Veletrhy Regiotour a Go 2010
Veletrhy Regiotour a Go 2010
Otevřít galerii
  • Veletrhy Regiotour a Go 2010 autor: ČT24, zdroj: ČT24 https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
  • Regiotour 2010 autor: ČT24, zdroj: ČT24 https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
  • Vojáci z napolenské bitvy autor: ČT24, zdroj: ČT24 https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg
  • kapustnica na Regiotour a Go 2010 autor: ČT24, zdroj: ČT24 https://imgct24.ceskatelevize.cz/cache/140x78/article/default.jpg

Hejtmani na veletrhu podepíší smlouvu na letošní čerpání dotací z Evropské unie. Česko má dostat 30 miliard korun. Hlavním bodem dnešního doprovodného programu je beseda u kulatého stolu, jíž se kromě hejtmanů zúčastní také zástupci ministerstva pro místní rozvoj, státní agentury CzechTourism a asociací cestovních kanceláří, hotelů a restaurací. Řešit budou především dopady krize a pokles návštěvníků, s nimiž se potýkali v loňském roce všechny kraje. "Jižní Moravu jen za třetí čtvrtletí navštívilo o pět procent méně návštěvníků. Utrpěla hlavně kongresová turistika, do níž kraj investoval v minulosti deset milionů korun," uvedl hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek. Hlavními problémy censtovního ruchu v české republice je podle něho nedostzatečná dopravní infrastruktura a malá spolupráce jednotlivých krajů.

Slavkov nabídne putování za Napoleonem

Přestože odvětví cestovního ruchu poznamenala ekonomická recese, zájem o veletrhy GO a REGIONTOUR zůstává podle organizátorů stejně vysoký jako v minulých letech. Vystavovatelé chtějí svým obchodním partnerům i široké veřejnosti předvést to nejlepší ze své nabídky, chystají se zaujmout novými a vylepšenými službami. Mezi nimi byl ředitel zámku Slavkov-Austerlitz Aleš Šilhánek, který prezentoval letošní projekt  s názvem Po stopách napoleonských válek na Moravě. "Chceme dosáhnout toho, aby u nás turisté, kteří přijedou na slavkovské bojiště, zůstali celý den. Program je postaven na celodenní jízdě po slavkovském bojišti, během níž navštíví zájemci vrch Žuráň, kopec Santon, Mohylu míru a vše skončí prohlídkou na Slavkovském zámku. Nedozví se přitom jen něco z historie, ale budou moci shlédnout ukázky z bitevních situací v dobových uniformách a ochutnají dobroty ze zámecké kuchyně," představil nabídku Slavkova Šilhánek.

Turistův zájem prochází žaludkem

Na tradiční kuchyni se pokusili přilákat obce a regiony, které se pyšní zpracováním výrobků, které získali Evropskou značku. Nechyběla tedy výroba štramberských uší, frgálů i karlovarských oplatků. Pravou "kapustnicu" přijel  nabídnout desítkám zájemců, kteří na ni čekali ve frontě desítky minut kuchař Lubomír Kuba ze Slovenské cestovní agentury. "Je to naše národní jídlo a je to skutečně to nejlepší a nejtypičtější, co nás reprezentuje. A věříme, že i na skvělé jídlo se dají lidé přitáhnout k nám," věří Kuba.

Zájem vystavovatelů poznamenala recese

Zájem o veletrhy ze strany vystavovatelů je letos menší než loni, přesto se na akci představí téměř 1100 stánků z 19 států, loni jich bylo 1300 z 31 států. Úvodní den zakončí vyhlášení výsledků soutěže Grand Prix Regiontour aneb Náš kraj o nejlepší turistický produkt, soutěže Profi GO talentů a TOP GUIDE junior mladých odborníků v cestovním ruchu.

Noví "talenti" turistiky

Najít nové talenty z řad zájemců o cestovní ruch bylo cílem soutěže PROFI GO 2010, která se konala již pošestnácté. Pětašedesát soutěžících absolvovalo náročný test zaměřený na znalosti z historie, zeměpisu, kultury, literatury, sportu a politiky a poté obrazový test z pamětihodností České republiky. Prověřovala se i znalost světového jazyka. Nejvíce bodů získala studentka Vyšší odborné školy a Hotelové školy Opava Vendula Václavská ze Šumperka. Ze Šumperka je i vítězka soutěže TOP GUIDE junior 2010 Kamila Bálintová, která prokázala znalosti o zahraničním cestovním ruchu a odborné porotě předvedla improvizovaný průvodcovský projev na dané téma v češtině i v jednom ze světových jazyků.

Volily se i missky 

Královna regionů České republiky REGION REGINA 2010 se stala součástí veletrhu REGIONTOUR již potřinácté. Mezi jedenácti soutěžícími ze stejného počtu regionů zvítězila studentka Školy ekonomiky a cestovního ruchu v Jihlavě Lucie Zahálková z Horních Dubenek s prezentací regionu Podjavořicko. Porota udělila také čtyři zvláštní ceny: za originalitu Magdaleně Dobošové reprezentující Zlatohorsko, za vynikající taneční projev Ivetě Zemanové zastupující Lašsko a za nejoriginálnější recept na krajové jídlo - Blatenského kapra na zelenině - Haně Kašákové reprezentující Blatensko. Titul Miss sympatie získala nejmladší účastnice soutěže Nikol Sochorová z Hodonína, která v soutěži reprezentovala Hodonínsko.

Oba veletrhy potrvají do neděle 17. ledna, první dva dny jsou určeny pro odborníky. Loni je navštívilo téměř 32 tisíc návštěvníků.


      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.