Kde jsem:

Sledovanost

Rekordy — Sledovanost a spokojenost — Vše o ČT — Česká televize

Sledovanost a spokojenost

Sledovanost a spokojenost

  • S jakým ohlasem se u diváků setkávají pořady vysílané Českou televizí?
  • Metodika výzkumu sledovanosti a spokojenosti, analýzy, grafy a statistiky

Sledovanost

Nejsledovanějším pořadem, uvedeným Českou televizí v době elektronického měření sledovanosti (t.j. po1. červnu roku 1997), se stal přímý přenos na ČT1 zprostředkovávající přílet medailistů ZOH v Naganu do Prahy, jejich přijetí prezidentem republiky a uvítání na Staroměstském náměstí v Praze: 106 minut tohoto přenosu v pondělí 23. února 1998 v době od 19:59 do 21:44 hodin mělo sledovanost 54,4 procenta dospělých, to znamená, že si je nenechalo ujít 4 661000 publika staršího 15 let (což představovalo 79 z každé stovky diváků, kteří danou dobu trávili u televizoru).

Nejvíce mužů sledovalo Českou televizi při vysílání3. třetiny finálového utkání ČR - Rusko, hraného na XVIII. hrách zimní olympiády v Naganu: tuto nabídku ČT1 přijalo 63,4 procenta mužů, tedy 2 574 000 publika mužského pohlaví ve věku 15 a více let (což bylo 98 procent všech mužů, kteří v tomto čase sledovali televizi).

Nejvíce žen si naladilo Českou televizi při přímém přenosu uvítání olympijských medailistů na Staroměstském náměstí v Praze: Kateřinu Neumannovou a hokejové mužstvo sledovalo 57,7 procenta žen, tedy 2 605 000 dospělých divaček (což představovalo 80 procent všech žen, které v daném čase byly u televizoru).

Nejvíce nejmenších, tzn. 4 až 9letých dětí se sešlo při sledování večerníčku KRKONOŠSKÁ POHÁDKA, konkrétně jeho epizody Jak Trautenberk chtěl poslat Kubu na vojnu, vysílané ve středu3. února 1999: bylo jich 64,3 %, tj. 487 tisíc, což znamenalo podíl na divácích dané věkové kategorie ve výši 89,37 %.

Nejvíce nejstarších diváků, tj. seniorů starších 65 let vyhledalo pořad S POLITIKY NETANČÍM, vysílaný večer v sobotu 27. prosince 1997. Tento zábavný titul sledovalo 78,5 %, tzn. 1,188.000 diváků starších 65 let (což představovalo 87 z každé stovky seniorů v danou dobu u televizorů.

Nejvíce diváků s nejnižším, tzn. základním vzděláním zaujal z celé programové nabídky film KOLJA. Večer ve čtvrtek1. ledna 1999 ho sledovalo 927 tisíc, tj. 52,6 % diváků se základním vzděláním; znamenalo to 68 % diváků této vzdělanostní kategorie přítomných u televizorů.

Nejvíce diváků s nejvyšším, tedy vysokoškolským vzděláním věnovalo svou přízeň talk show DONUTIL NÁS K SMÍCHU. Na Silvestra ve středu 31. prosince 1997 tento zábavný pořad sledovalo 463 tisíce, tzn. 65,9 % vysokoškolsky vzdělaných; představovalo to 84 z každé stovky graduovaných v danou dobu u televizorů.

Kolja je nejsledovanějším filmem, na jehož produkci se podílela Česká televize. Jeho televizní premiéra na ČT1 v první večer roku 1998 zaujala 47,8 procenta diváků starších patnácti let.

Z původních dramatických seriálů diváky nejvíce zaujala NEMOCNICE NA KRAJI MĚSTA PO DVACETI LETECH, vysílaná na ČT1 v pondělí večer na přelomu let 2003 a 2004. Jejích třináct dílů si nenechalo ujít v průměru 38,6 %, tj. 3,267.000 dospělých a 13,3 %, tzn. 169.000 děvčat a chlapců ve věku 4 až 14 let.

Z dokumentů se největší přízni těšil titul PRINCEZNA DIANA, nabídnutý divákům na ČT1 v pátek5. září 1997. Vidělo ho 2,337.000, tzn. 27,0 % dospělých, což představovalo 56 z každé stovky dospělých v danou dobu u televizorů. Zmínit je třeba ještě fakt, že v publiku bylo 900 tisíc mužů a 1,437.000 žen.

Z domácí dokumentární tvorby největší zájem vyvolal titul VOLÍME KRÁLE FILMOVÉHO ÚSMĚVU, závěrečná část cyklu Úsměvy krále filmového úsměvu. V sobotu 13. listopadu 1999 ho sledovalo 26,3 %, tj. 2,213.000 dospělých, což znamenalo 52 z každé stovky dospělých v danou dobu přítomných u televizorů.

Spokojenost

Pořadem s největší diváckou spokojeností je záznam finále hokejového turnaje na XVIII. zimních olympijských hrách v Naganu, v němž se utkala mužstva České republiky a Ruska (vysílaný v neděli 22. února 1998). Při jeho sledování snad už všichni diváci znali výsledek, a tak se v radostné pohodě pohroužili do hry a vychutnávali každou vteřinu rodícího se prvního olympijského zlata pro náš hokej.

Výsledkem jejich spokojenosti je koeficient v absolutní hodnotě 10.0. To neznamená nic jiného než to, že se stalo, co se dosud nikdy během více než čtvrtstoleté existence sociologického výzkumu založeného na vyplňování programových deníčků nepřihodilo: všichni ze 750 respondentů, kteří v dané době měli naladěn program ČT2 (bylo jich 10,4 procenta a reprezentovali tak více než 900 tisíc dospělých), nedali sledovanému záznamu hokejového duelu žádnou jinou známku než jedničku. Díky tomu je tento rekord v diváckého spokojenosti absolutní: lze ho sice vyrovnat, ale není možné ho překonat!

Podíl na publiku

Celkem 98,47 procenta činil podíl na divácké obci při přenosu první třetiny olympijského hokejového finále ČR - Rusko, vysílaného v nedělní ráno 22. února 1998. Při sledovanosti 25,3 procenta je to rekordní hodnota.