Kde jsem:

Poznejte nás

Poznejte nás

Archiv tiskových zpráv — Pro média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Tiskový servis pro novináře

  • Tiskové zprávy, programové plány, fotoservis, pozvánky
  • Zdroj dat sledovanosti:
    ATO – Nielsen Admosphere

11. 10. 2021

Zpravodajská ČT24 ovládla sobotní vysílání: v hlavním vysílacím čase dosáhla na historický rekord, bodovaly i Události

Zpravodajská Čtyřiadvacítka byla v den sčítání volebních výsledků nejsledovanější TV stanicí v Česku. Odpolední Volební studio si nenechal ujít každý třetí divák, který měl v danou chvíli zapnutý televizor. V součtu s večerním Volebním studiem si tak ČT24 pustilo 2,6 milionu lidí. Sobotní hlavní vysílací čas byl s podílem 15,66 % dokonce nejsledovanějším v historii zpravodajské stanice. Česká televize zasáhla předvolebním a volebním vysíláním na 3,7 milionu dospělých diváků. Superdebata se stala nejen nejvyhledávanější závěrečnou debatou České televize před volbami do Poslanecké sněmovny od roku 1998, ale zároveň i letošní nejsledovanější předvolební debatou v Česku.

Sobotní volební vysílání České televize odstartovalo na zpravodajském kanále ČT24 už v 10 hodin dopoledne Volebním centrem, ve kterém Daniel Stach nabídl vědecký pohled na volby. Tradičně ve 13:30 hodin pak přivítala Marcela Augustová a Michal Kubal diváky u Volebního studia, které trvalo bez přerušení 5,5 hodiny. V průměru jej vidělo 627 tisíc diváků při podílu na publiku 31,14 %. Události vysílané na Čtyřiadvacítce dosáhly dokonce na svou vůbec nejvyšší sledovanost v historii zpravodajské stanice. Nenechalo si je ujít 869 tisíc diváků, v součtu s vysíláním na ostatních programech si je pustilo více než 1,5 milionu diváků při podílu na publiku 43,42 %, což představuje zároveň jejich nejvyšší letošní podíl na sledovanosti.

V den výsledků voleb byla ČT24 s podílem na publiku nejsledovanějším televizním programem v Česku (share 18,74 %). Vůbec nejvyhledávanější moment celého dne nastal v 18:18 hodin, tedy v době, kdy bylo sečteno bezmála 99 % hlasů a čekalo se na příjezd lídrů koalice Spolu. Vysílání vidělo 917 tisíc diváků. Vysoký zájem zaznamenal i web ČT24. Téměř 330 tisíc uživatelů si zobrazilo na 1,8 milionu stránek, což je nejvyšší počet od loňského března, tedy od vyhlášení protipandemických opatření.

Tématu parlamentních voleb se Česká televize pravidelně věnovala od poloviny září. Hlavní bodem vysílání se tradičně stalo čtrnáct krajských předvolebních debat, které doplnilo i dvaadvacet rozhovorů s lídry v pořadu Události, komentáře. Sérii předvolebních diskuzí završila těsně před volbami, ve středu 6. října, Superdebata lídrů politických stran, hnutí a koalic. Vyvrcholení předvolebního vysílání České televize si nenechalo ujít 1 milion a 52 tisíc diváků při podílu na sledovanosti 26,48 %. Superdebata se stala nejen nejsledovanější závěrečnou debatou ČT před volbami do Poslanecké sněmovny od roku 1998, ale zároveň i letošní nejvyhledávanější předvolební debatou na tuzemských TV stanicích.

Zdroj: ATO – Nielsen Admosphere, živě + TS0-3, 11. 10. 2021; SPIR / Netmonitor

Karolína Blinková, tisková mluvčí České televize