Kde jsem:

Poznejte nás

Poznejte nás

Archiv tiskových zpráv — Média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Tiskový servis pro novináře

  • Tiskové zprávy, programové plány, fotoservis, pozvánky
  • Zdroj dat sledovanosti:
    ATO – Nielsen Admosphere

16. 11. 2015

Komfort střídají drsné životní podmínky. Česká televize vysílá docu reality Zlatá mládež

Jsou mladí, zhýčkaní velkoměstem a naráz se ocitnou uprostřed světa, o kterém dosud neměli žádnou představu. Nová docu reality České televize Zlatá mládež sleduje, jak si pětice mladých lidí poradí s extrémními podmínkami a profesemi. Cyklus režiséra Richarda Komárka z tvůrčí producentské skupiny Kamily Zlatuškové vysílá ČT1 vždy ve středu od 18. listopadu 2015 v 21:25.

Jejich život dosud přinášel především zábavu, návštěvy diskoték, restaurací, klubů, fitness center. Ze dne na den vymění pohodlí velkoměsta za nevlídné prostředí jatek či české vesnice v Banátu, poznají, co obnáší život v Chanově, povolání ošetřovatele v domově důchodců nebo účastníka armádního kurzu přežití.

 „Náš pražský výběr je zvyklý na komfort velkoměsta, na možnosti, které jim Praha poskytuje v jejich kariéře, zábavě a společenském životě,“ říká autor projektu Dušan Mulíček a dodává: „Za hranicí Prahy pro ně začíná neznámé území. A právě tam jsme naši pětičlennou skupinu vždy na týden vysadili a zjišťovali, jak si s novým prostředím poradí a jak taková zkušenost pozmění to, co si o dané profesi nebo prostředí mysleli předtím.“

Prostřednictvím nového formátu pořad poukazuje na stereotypní bariéry stojící mezi různými částmi společnosti a pokouší se je nabourat. Minimálně v hlavách pěti protagonistů. „Ty hranice nemusí být jen mezi velkoměstem a venkovem, tak jak je tomu v dílech z venkovských jatek a vesnice v Banátu,“ vysvětluje režisér Richard Komárek. „V případě dílu z Chanova jde také o hranice sociální a etnické a v případě domova důchodců o hranice generační.“

Pořad, který je podle tvůrců jakýmsi sociálním experimentem, má pět dílů. „Je na divácích, aby posoudili, co si zlatá mládež z natáčení vzala, zda ji nová zkušenost někam posunula,“ zamýšlí se kreativní producentka Kamila Zlatušková z brněnského studia ČT. Je přesvědčená, že natáčení některým z protagonistů alespoň trochu rozšířilo obzory.

Zlatá mládež letos v září reprezentovala Českou televizi v Berlíně na prestižním Creative Forum EBU v soutěžním výběru dvaceti nejzajímavějších nových světových formátů. Podobnými pořadem je například britská řada Blood, Sweat and Takeaways natočená veřejnoprávní BBC. Britští teenageři jsou v ní posláni do zemí třetího světa, aby poznali, za jakých podmínek se vyrábí to, co doma konzumují. Známější a komerčně pojatý je pořad Simple Life s Paris Hilton a její kamarádkou poznávajícími na vlastní kůži realitu manuální práce a života průměrných Američanů. Nejnověji se na internetu stal hitem norský formát, ve kterém jsou do Jihovýchodní Asie mezi textilní dělníky vysláni mladí módní blogeři.

Více o pořadu a jeho protagonistech na webu ČT.

Hana Orošová, tisková mluvčí Televizního studia Brno ČT

Přílohy

Zlatá mládež (192 kB)