Kde jsem:

Poznejte nás

Poznejte nás

Archiv tiskových zpráv — Média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Tiskový servis pro novináře

  • Tiskové zprávy, programové plány, fotoservis, pozvánky
  • Zdroj dat sledovanosti:
    ATO – Nielsen Admosphere

4. 8. 2015

Diváci chtějí o prázdninách cestovat i v televizi. Červenec byl pro ČT2 nejúspěšnějším měsícem roku.

Červenec se pro druhý kanál České televize stal s průměrným podílem na trhu 5,18 % nejúspěšnějším měsícem tohoto roku. Diváci měli zájem zejména o dokumentární pořady zaměřené na cestování. První prázdninový měsíc přinesl nejvyšší letošní sledovanost i zpravodajskému kanálu ČT24. Souhrnný celodenní podíl všech šesti programů České televize dosáhl 31,53 procenta.

Nejsledovanějším pořadem léta se na druhém kanálu České televize stalo vydání cyklu Cestománie věnované putování po Keni. Dívalo se na něj 383 tisíc diváků. Cestománie spolu s dalším cestovatelským pořadem, Na cestě, a dokumentární sérií Dobrodruh získávaly v červenci pravidelně nadprůměrný divácký zájem. Toho se dostávalo i dalším tuzemským a zahraničním dokumentům, ale i filmům zařazeným do cyklu Nezávislé americké léto. 339 tisíc diváků si pak nenechalo ujít premiérové uvedení zrestaurované verze legendárního vědecko-fantastického filmu Karla Zemana Vynález zkázy. Na jeho digitalizaci se Česká televize podílela jako jeden ze členů projektu Čistíme svět fantazie.

 Červenec přinesl velkou diváckou pozornost i kanálu ČT24, který dosáhl průměrného podílu na sledovanosti téměř 5 procent (4,99 %). Zájem o kontinuální zpravodajství pak výrazně narostl zejména ve středu 22. července, kdy došlo k tragické srážce pendolina s kamionem u Studénky na severní Moravě. Aktuální zpravodajství dosáhlo v celodenním průměru podílu na sledovanosti 6,41 procenta. V cílové skupině 15+ se tak ČT24 stala čtvrtou nejsledovanější televizí a během dne se blížila hranici 20% podílu na trhu. Nejsledovanějším samostatným pořadem ČT24 pak dlouhodobě zůstávají Otázky Václava Moravce.

 Ve srovnání se stejným loňským obdobím si z jednotlivých stanic vedl nejlépe první kanál České televize, jehož podíl na sledovanosti vzrostl na 16,49 %. Na programu ČT1 diváci nejčastěji sledovali detektivní seriál Malý pitaval z velkého města, filmovou komedii Černí baroni či talk show Karla Šípa Všechnopárty.

Alžběta Plívová, tisková mluvčí České televize

Přílohy

Cestománie (142 kB)

Vynález zkázy (382 kB)