Kde jsem:

Média — Vše o ČT — Česká televize

Tiskový servis pro novináře

Tiskový servis pro novináře

  • Tiskové zprávy, programové plány, fotoservis, pozvánky
  • Zdroj dat sledovanosti:
    ATO – Nielsen Admosphere

Tiskové oddělení

11. 6. 2003

Stanovisko ČT k mediálnímu partnerství s festivalem Janáčkovo Brno

Česká televize jako televize veřejné služby a jediný celostátní vysilatel v ČR systematicky a dlouhodobě podporuje kulturní a veřejně prospěšné aktivity. Nad rámec svých pořadů Česká televize poskytuje prostor pro vysílání nekomerčních spotů v rámci mediálního partnerství.

Žádost o mediální partnerství Mezinárodního hudebního festivalu Janáčkovo Brno 2004 byla podána Národním divadlem v Brně a předložena k projednávání vedení České televize začátkem roku 2003. Na základě kompletně zpracované žádosti (vyplněného vstupního formuláře a doložením požadovaných informací o projektu a dokumentů týkajících se organizace) vedení České televize rozhodlo o přijetí mediálního partnerství, tedy vysílání celostátní spotové kampaně festivalu Janáčkovo Brno 2004, smlouva zatím nebyla uzavřena. Česká televize považuje festival za výjimečný projekt a velkou kulturní událost, která si jistě zaslouží pozornost.

V posledních dnech se objevily v médiích informace o údajných finančních nesrovnalostech v souvislosti s festivalem Janáčkovo Brno 2004. Česká televize má vytvořeno své vnitřní pravidlo, podle kterého může pozastavit mediální partnerství, vyjdou-li najevo pochybnosti, které by mohly poškodit dobré jméno pořadatele nebo ČT, a toto pravidlo je jako samostatné ustanovení i součástí smluv. Proto Česká televize požádala pořadatele festivalu o pozastavení navazované spolupráce do doby, než bude celá záležitost objasněna.

ČT tedy neukončila možnou spolupráci v rámci mediálního partnerství s festivalem, v žádném případě nevede jakoukoli kampaň proti Národnímu divadlu v Brně a festival Janáčkovo Brno 2004 i nadále vnímá jako významnou kulturní událost příštího roku.