Čína proniká do globálního sportovního marketingu, koupila švýcarský Infront
Čína posiluje svůj vliv v globálním sportu. Prostřednictvím státní společnosti Wanda group koupila za více než miliardu eur jednu z nejvlivnějších firem ve světovém sportovním marketingu – švýcarský Infront, v jejímž čele stojí synovec prezidenta FIFA Philippe Blatter.
Infront obchoduje s marketingovými a vysílacími právy na nejrůznější vrcholné akce – mistrovství světa ve fotbale, hokeji, biatlonu nebo lyžování. Stará se také o mediální práce včetně obou milánských celků a má více než 600 zaměstnanců ve 12 zemích po celém světě.
Investice za více než miliardu eur má upevnit čínskou pozici při kandidaturách na pořádání příštích velkých sportovních akcí. Peking momentálně usiluje o pořádání zimních olympijských her v roce 2022, v plánu údajně má i fotbalový šampionátu o čtyři roky později.