ČTsport

ČTsport
neděle 25. června 2017 Ivan

V Praze se koná konference FIA, dorazí i Schumacher

Velikost textu:

Praha - V Praze se scházejí automobiloví experti na konferenci FIA. Primární záležitostí federace je sice zajišťování motoristických závodů, ale na pražské konferenci se bude na řadě seminářů zabývat otázkami mobility, bezpečného provozu na silnicích či mimo jiné asistenčních služeb. Do Prahy přijede také sedminásobný mistr ve formuli 1 Michael Schumacher.

Michael Schumacher
Michael Schumacher

"Tato konference je každoročně pořádána v jiném světadíle a pro ČR je velká čest se ujmout této události," říká Oldřich Vaníček, prezident ústředního automotoklubu. Kromě mobility a pomoci řidičům se FIA na konferenci bude zabývat také udržitelností životního prostředí a novými technologiemi v automobilech.

Česká republika je podle Vaníčka na špičce Evropy co se týče technologií černých skříněk v rámci projektu eCall. Tyto černé skříňky by měly hlásit náraz auta, při kterém se automaticky aktivuje integrovaný záchranný systém. Ve čtvrtek v rámci projektu Road Safety Day na Václavském náměstí se pak uskuteční rozsáhlá přehlídka složek záchranného systému. Toho se v odpoledních hodinách mimo jiné zúčastní také legendární závodník F1 Michael Schumacher.

Ten zde však nebude reprezentovat formuli, nýbrž hodlá propagovat programy na záchranu lidských životů. "Pro nás je nesmírně příjemné, že Schumacher celých dvanáct let na našich simulátorech nárazu ukazuje lidem, jak je důležité používat pásy. Ty dvě vteřiny, které jsou potřeba na to, aby člověk zapnul svůj pás, mohou zachránit spoustu životů," prohlásil Vaníček.

přehrát video
Prezident automotoklubu Vaníček v rozhovoru pro ČT

Se semináři zaměřenými na ochranu životů řidičů také souvisí otázka autoškol, o které také hodlá FIA diskutovat. "Naše autoškolství před dvaceti lety bylo ukázkové, ale od té doby jsme trochu cestovali zpátky," domnívá se Vaníček. "Je teď připravovaný nový zákon, který by měl záležitost řidičských průkazů posunout k rakouskému modelu – do dvou let po absolvování řidičské zkoušky by museli řidiči na jeden z výcvikových polygonů a zde dokázat své praktické zkušenosti při zvládnutí krizových situací."

Vaníček také v rámci bezpečnosti provozu kritizoval značení na českých silnicích a podpořil výstavbu dalších kruhových objezdů: "Šetřme lesy, ale ne lesy dopravních značek na našich silnicích. Doufejme, že kompetentní orgány v tomto pokročí dopředu. Co se týče kruhových objezdů, ty v posledních letech ukázaly, že jde o nejbezpečnější způsob vyhýbání a nasměrování automobilů, na rozdíl od klasických semaforů."

Zdroj: ČT sport

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.