ČTsport

ČTsport
sobota 21. října 2017 Brigita

Dakar 2017? Škoda čtvrtiny kilometrů, které musel pořadatel zrušit, říká Kakrda

Velikost textu:

Praha – Skončil další nezapomenutelný ročník Rallye Dakar. Hlavním motivem celého závodu bylo počasí a boj organizátorů a všech jezdců s ním. Měřené kilometry se škrtaly, rušily se celé etapy. Podle pětinásobného účastníka nejtěžší dálkové rallye budou muset všechny týmy zhodnotit, jestli se vynaložené prostředky a úsilí vyrovnají výsledkům. Česká účast je tradičně početná a podle Kakrdy by to nemělo být horší ani příští rok.

"Rallye Dakar je nejnáročnější na planetě. Ale byl jsem zklamaný, že kvůli nepřízni počasí musel pořadatel škrtnout čtvrtinu ostrých kilometrů," uvedl jeden z klíčových momentů Kakrda.

"Organizace je velice náročná," zdůraznil automobilový jezdec. Přesto si myslí, že v Africe by docházelo k méně problémům. Pořadatelé i mechanici týmů tam měli vše lépe na dosah. "Cílová místa byly bivaky většinou u letiště. V Argentině nebo Bolívii je problém překonávat vysoké nadmořské výšky," vysvětlil.

"Spousta týmů bude zvažovat, jestli vynaložené finance, technické zázemí, vývoj a výroba závodních speciálů je adekvátní dosaženému výsledku a odměny v účasti na Dakaru, v publicitě i celém nasazení," zdůraznil Kakrda.

Dvanáctý Ondřej Klymčiw - dobře rozvržené síly

"Snažil jsem se do toho v poslední den dát úplně všechno, ale bohužel to na desítku nevyšlo. Jsem rád, že jsme v cíli. Trošku jsem si pobrečel za dodávkou, že to neklaplo, ale to se nedá nic dělat," prohlásil v cíli Dakaru nejlepší z českých motocyklových závodníků Ondřej Klymčiw.

"Byl na tom velice výborně jak v přípravě fyzické, tak i psychické. Rozvrhl si dobře síly až do cíle, technika mu jakžtakž fungovala a nebloudil. Všechno se to skloubilo do výborného výsledku," zhodnotil Kakrda.

přehrát video
Vynaložené prostředky vs. výsledky. Kakrda hodnotí Dakar 2017

Do cíle ještě dojelo další české kvarteto. Druhý nejlepší byl na 36. místě ostřílený David Pabiška. "Neznám nikoho, kdo by jel deset Dakarů a deset by jich dojel," ocenil Kakrda.

Dvanáctý Zdeněk Tůma – má na čem stavět

"Jsem fakt šťastnej, že jsem dojel závod. Těším se na pódium a na tu sprchu. Ještě si to moc neuvědomuju. Padne to na mě v Buenos Aires na té rampě. Je to splněný sen," prohlásil Zdeněk Tůma, jediný z českých pilotů čtyřkolek v cíli.

Dvanácté místo nemusí být podle Kakrdy posledním Tůmovým slovem na Dakaru. "Má na čem stavět. Je to úžasná premiéra. Bylo na něm vidět, jak si to užívá, a já mu držím palce," uvedl.

Jedenáctý Martin Prokop – geniální umístění

"Paráda. Jsem fakt šťastný, protože co předcházelo celý rok a ty obavy, jestli to vůbec bude fungovat a jestli to dojede. Umístění je nakonec super. Mohlo to být lepší, ale cíl jsme splnili. Řekli jsme si, že to chceme dojet a nasbírat co nejvíce zkušeností. Tím, že jsme se do toho pustili vlastními silami, nikdo nám moc nevěřil. Tým bude nadšený za to, co jsme dokázali," zhodnotil své vystoupení jedenáctý v kategorii automobilů Martin Prokop.

Martin Prokop
Martin Prokop
Více fotek
  • Martin Prokop autor: @ProkopOfficial, zdroj: Twitter http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/70/6986/698582.jpg
  • Tatra Aleše Lopraise zdroj: ČTK/Buggyra media http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/70/6988/698761.jpg
  • Ondřej Klymčiw autor: Nicolas Aguilera, zdroj: EFE http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/70/6987/698685.jpg
  • Stéphane Peterhansel autor: Marcelo Maragni, zdroj: RED BULL MEDIA HOUSE via REUTERS http://img.ct24.cz/cache/140x78/article/70/6986/698537.jpg

Kakrda vyzvihl především fakt, že do Dakaru šel Prokop s vlastním vozem. "I jedenácté místo Martina je geniální. Vytvořit auto v českých podmínkách, v konstrukci Míry Zapletala a Martina Prokopa a v českých dílnách. Auto, které Dakar vydrží a dojede na jedenáctém místě, to je geniální výsledek," zdůraznil. "Auto vydrželo, jelo rychle a bylo spolehlivé. Martin předvádí, že je špičkový pilot. Necháme se překvapit příští rok, progres tam bude," dodal Kakrda.

Sedmý Aleš Loprais – chyběly kilometry

"Pro nás radost a veliké štěstí. První polovina pro mě byl očistec, jeden z nejtěžších Dakarů. Ve druhé půlce se to začalo lepšit. Dostat se ze 14. místa na sedmé je malé zadostiučinění po tom martyriu," řekl Aleš Loprais, česká jednička mezi piloty kamionů. "Bylo tam spousta míst, kde se tatrácký podvozek osvědčil. Dá se s tímhle autem zahrát ještě veliká muzika. Museli bychom mít ještě jednu polovinu, tu, kterou nám zkrátili. My musíme jet a pak to jde," dodal.

Seškrtané kilometry byly podle Kakrdy alfou a omegou letošního Dakaru. S delší trasou by se zvýšily šance na lepší umístění i pro české jezdce. "Tatra Buggyra byla dobře připravená. Bohužel tam byly technické závady, které nebyly vinou celého týmu. My potřebujeme jet. Zkrácený závod byl znát i na výsledcích. To chybělo všem kamionistům," prohlásil Kakrda.

Zdroj: ČT sport

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.