ČTsport

ČTsport
pondělí 21. srpna 2017 Johana

Macík mladší: Jednou bych chtěl na Dakaru překonat tátu

Velikost textu:

Praha - Automobilový jezdec Martin Macík mladší nedokázal při své premiéře v roli pilota na Rallye Dakar dojet do cíle. Krátce po začátku jej zastavila technická závada, kvůli níž nemohl projet stanovenou trať a pořadatelé jej následně ze soutěže vyloučili. Jeho odhodlání uspět na slavné rallye to však nepoznamenalo a v budoucnosti by rád překonal výsledek svého otce, který byl v roce 2010 celkově čtvrtý.

Martin Macík ml.
Martin Macík ml.

"Nebude to ale lehké. Čtvrté místo v Jižní Americe je i české maximum. Je to ale můj cíl, být jednou lepší než otec," uvedl Macík. Nejmladší pilot ve startovním poli kamionů si nevedl špatně - v poslední etapě, kterou absolvoval, byl desátý. "A to jsem jel ze zadních pozic v soustavném prachu," podotkl Macík, který však kvůli následnému vyloučení tento výsledek započítán nemá.

Dobře si však uvědomuje, že aktuálně se s elitními jezdci v kategorii nemůže měřit. "Vím moc dobře, s kým se mohu porovnávat, a s kým ne. Věděl jsem, že tam nejedu vyhrát. Chtěl jsem zasahovat do desítky a pak se uvidí, co se stane. Když jsem po třech etapách viděl, kde se držím, tak jsme byl maximálně spokojený," uvedl Macík, který byl v průběžném pořadí nejlépe třináctý.

Dakar už dvakrát absolvoval jako navigátor, táhlo ho to však za volant. "Věděl jsem, že to tak skončí. A tušil to i táta. Přestup ale nebyl tak zásadní, těšil jsem se na něj. Jen jsem měl starost o posádku. Hodně lidí mi před startem říkalo, že jsem mladý a že se vysekám v první zatáčce. Toho jsem se ale nebál," řekl pětadvacetiletý jezdec.

přehrát video
Nejmladší pilot kamionu na Dakaru Macík: Neuvěřitelně mě to baví

Premiéru v pozici nejdůležitějšího člena posádky může považovat za životní zkušenost. "Když jsem vypadl, tak mi i slza ukápla. A ne jedna. Poté, co se mi tam stalo, jsem zestárnul o deset let. Věřím ale, že mi tohle i pomůže. Více jsem dospěl. Chci si z toho vzít ponaučení," uvedl Macík, kterého z rallye vyřadilo vadné ložisko v zadním diferenciálu. Kvůli tomu na jeho liazu fungovala jen přední náprava, se kterou nešlo náročnou trať projet.

V příštím ročníku by měl usednout do nového speciálu, který otcův tým KM racing již staví. Navíc není vyloučeno, že tým do soutěže nasadí dva nebo tři kamiony. "Jasno by mělo být v březnu. Na 90 procent v tom ale nebude Martin sám," řekl Martin Macík starší. I on si uvědomuje, že uspět s jedním kamionem je těžké. "Na desítku jsou potřeba dva kooperující kamiony, mezi kterými by neměla být rivalita," uvedl Macík starší.

Zdroj: ČT sport, ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.