ČTsport

ČTsport
sobota 27. května 2017 Valdemar
rallye dakar

Kolomý: Nikdy neříkám, že jedu Dakar vyhrát

Velikost textu:

Praha - Martin Kolomý byl dvakrát za sebou nejúspěšnějším českým účastníkem slavné dakarské rallye. Letos se v průběhu vytrvalostní soutěže držel i na druhém místě a nakonec byl mezi kamiony pátý. Jet stále na hranici rizika a bojovat o celkové vítězství však ani v budoucnosti neplánuje. I proto, že si stále dobře pamatuje vážnou nehodu, kterou měl před dvěma lety. Odnesl ji totiž poraněným obratlem.

Jezdec Czech Dakar Teamu Martin Kolomý
Jezdec Czech Dakar Teamu Martin Kolomý

"Já si jedu svoje, svým způsobem. Jestli jede někdo hranu, může. Já ale ne," řekl Kolomý. "Letos se ukázalo, jak se to zrychlilo. Je to ale maratonská soutěž a musí se do ní jít s respektem. Nikdy bych neřekl, že závod jedu vyhrát. Je to obrovské štěstí, musí vydržet technika. A výsledek je vždy až na konci," uvedl. Na možné zranění ale prý už nemyslí.

Devětatřicetiletý pilot přiznal, že po nehodě v roce 2011 už nevěřil, že se na start Dakaru někdy postaví. "Hodně mi ale pomohli v rehabilitačních ústavech," uvedl Kolomý. Svou situaci také konzultoval s Miroslavem Zapletalem, který měl podobné zranění o rok dříve a nyní už je také zpět za volantem. "Říkal mi, že to mám zkusit. Tak jsem se rozhodl a zkusil to. A pak jsem se loni přihlásil na Dakar a bylo z toho sedmé místo," řekl.

Martin Kolomý: "Když jedete ve špičce, tak jedete hodně rychle. Ale až do cíle nevíte, jak na tom kdo je. Letos jsme ale až do konce, například ve skalách, jeli hodně na hraně. Stačí jedno zatočení a koulíte se dolů. Musíte ale s rozumem."

Tatra Martina Kolomého
Tatra Martina Kolomého

V průběhu letošního ročníku soutěže se probojoval na druhé místo, ale poté klesl na třetí a nakonec na pátou pozici. "K tomu, abychom ho udrželi, musí držet technika. My jsme měli určité problémy s elektroinstalací, pak jsem utrhnul řadicí páku. Tím, že první desítka jede v řádech minut, tak vás každé zastavení odsouvá dozadu," uvedl Kolomý, který si pochvaloval zázemí Bonver Dakar projektu.

"Dříve jsme v cíli museli vždy čekat, až naše asistence přijede. Teď dojedeme a už je tam vše nachystané," poukázal na výhodu početnějšího doprovodu. Díky svým výsledkům se dostal i pod tlak přímo v Jižní Americe. "Začali za mnou chodit ruské televize a novináři, kde jsem se tam vzal, jak dlouho závodím a podobně. Já jsem si to ale nepřipouštěl. Přijel jsem závodit, tak jsem závodil," dodal s úsměvem.

Bonver Dakar projekt na nedávno skončeném Dakaru spojoval až na Aleše Lopraise všechny české účastníky rallye. "Musím se přiznat, že jsem z toho měl taky trochu strach. Všechno ale fungovalo perfektně. Byla to síla, za kterou jsme se nemuseli stydět. Měli jsme stejné zázemí jako kamazy nebo De Rooyové," řekl pilot kamionu Vlastimil Vildman.

"Byl to perfektní krok. Stmelili jsme tři až čtyři kolektivy s určitým strachem, jak to dopadne. A dopadlo to na výbornou, alespoň podle mého," uvedl šéf projektu Martin Macík. "Navzájem jsme si pomáhali, což jsem poznal i na vlastní kůži. Nebýt Tomáše Vrátného, tak jsem do cíle nedojel," doplnil Vildman.

Artur Ardavičus s kamazem
Artur Ardavičus s kamazem

Kazach Ardavičus pojede příští Dakar za Bonver

Novým členem Bonveru se stal dosavadní tovární jezdec Kamazu Artur Ardavičus, třetí muž pořadí kamionů v roce 2012, který letošní ročník slavné vytrvalostní soutěže nedokončil. "Jsem rád, že budu spolupracovat právě s tímto týmem. Po čtyřech letech skončil můj projekt s Kamazem, kde jsem měl spoustu dobrých učitelů a hodně jsem se toho naučil. Teď jsem připraven tyto zkušenosti předat tomuto týmu," uvedl Ardavičus.

"Víme, že nás čekají velcí soupeři, mezi kterými budou i moji bývalí kolegové. Věřím, že s nimi budeme schopni bojovat a porazit je," dodal jedenatřicetiletý pilot z Kazachstánu. Bonver Dakar projekt aktuálně sdružuje týmy KM racing, Czech Dakar, nizozemský Dakar Holland a teď i Astana tým. Ardavičus bude mít k dispozici jeden ze dvou nových speciálů, který se bude v dílnách projektu stavět. Půjde o podobné kamiony, jeden bude oficiálně DAF a druhý Tatra.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.