ČTsport

ČTsport
neděle 23. července 2017 Libor
dakarské ozvěny

Macháček na Dakaru chybí, příště ale pojede. V bugině

Velikost textu:

Praha – Pětinásobný vítěz kategorie čtyřkolek Josef Macháček se na start Rallye Dakar 2013 nepostavil. Písečné dobrodružství v Jižní Americe na slavném závodě musel letos oželet, ale jen proto, aby se mohl důkladně připravit na přechod do jiné kategorie. Jeho stroj do soutěže organizátoři minulý rok nepustili a on nehodlal ustoupit ani pro letošek. Rozhodl se tedy pro přestup mezi automobily. Přesto čtyřkolky dál sleduje. Do budoucna má tak v plánu najít navigátora a parťáka pro svou buginu.

Josef Macháček v Dakarských ozvěnách
Josef Macháček v Dakarských ozvěnách

"Čtyřkolky jsou pro mě uzavřená kapitola. Bylo to šestnáct let života a už v tom dál nechci pokračovat. To, že nebudu startovat, vím od září, takže smutný nejsem," okomentoval situaci Macháček. Vloni komisaři klasifikovali Macháčkův stroj za příliš silný a dovolili mu jet pouze mimo soutěž těsně před úvodní etapou. "Chci příští rok na startu stát, ale jen pod podmínkou, že nedojde k ovlivnění výsledků jako v roce 2012," varoval.

Hned druhá etapa rozjetého Dakaru 2013 přinesla první problémy s výsledky. Španěl Carlos Sainz byl dodatečně vyhlášen vítězem etapy v kategorii automobilů až poté, co po nočním vyšetřování organizátoři rozhodli, že mu škrtnou ztrátu, kterou nabral při hledání kontrolního bodu kvůli nefunkční satelitní technice. Podobné potíže měly totiž i mnohé další posádky.

přehrát video
Dakarské ozvěny

Penalizace za neprojetý bod potkala v nedávné historii i Macháčka. V roce 2011 mu nefungovala navigace GPS na kontrolním bodu, protože byla nastavena na trať pro motorkáře, a ne čtyřkolky. "Stejný případ. Neukazovalo se projetí kontrolního místa. Dostal jsem tři hodiny penalizaci, ale nejdřív tvrdili maximum deset minut. Celý Dakar byl ale ovlivněn spíš prasklou osou na mém stroji. Kdybych však dojel do cíle, byl bych poškozen díky nefunkční technice," popsal příhodu Macháček.

Sainz výpadek techniky nakonec uhádal a vrátil se do čela hodnocení. Pomáhání čí mírné nadržování hvězdám a národům motorismu zaslíbeným od organizátorů připustil expert ČT Pavel Kubíček. "Všichni jsou si rovni, ale někdo občas ještě rovnější, pokud jde o Francouze nebo Argentince," řekl Kubíček a připojil událost s najetím do bahna a následným odečtením ztraceného času francouzského jezdce Cyrila Desprého, který z loňska obhajuje na KTM prvenství mezi motocykly.

Šest českých posádek mezi kamiony a jejich udržení po úvodních dvou etapách v první dvacítce. To považují oba za skvělý vstup do soutěže. "Naši piloti jsou pískožrouti a mají ho rádi. S hodnocením ale ještě počkejme. Nezapomeňme, že to pravé síto teprve přijde," upozornil Kubíček. "Kluci mají za sebou kvalitní trénink z Tunisu a je vidět, že jim to půjde," připojil pochvalu Macháček.

Sám by do kamionu nikdy nevlezl. "Já potřebuji dynamický a odpérovaný stroj. Jsem prostě sólista," přiznal bez vytáček. Macháček své milované čtyřkolky tedy nadobro opustil, ale letošní ročník bedlivě sleduje. "Sleduji to velmi pozorně. Marcus Patronelli (aktuální lídr čtyřkolek z Argentiny) má výborně připravený stroj od francouzského úpravce, ale je tam dalších pět jezdců, kteří můžou promluvit do pořadí," uzavřel Macháček.

Zdroj: ČT sport

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.