ČTsport

ČTsport
pondělí 25. září 2017 Zlata

Pabiška se na Dakaru vrací k motocyklu

Velikost textu:

Praha - Po roční přestávce se David Pabiška na nadcházející Rallye Dakar opět představí za řidítky motocyklu. Zkušený závodník byl v minulém ročníku legendární vytrvalostní soutěže členem posádky kamionu Liaz, nyní se ale vrací ke své hlavní disciplíně. Při sedmém startu na Dakaru se Pabiška bude snažit vylepšit své maximum, kterým je 26. místo z roku 2010.

Rallye Dakar
Rallye Dakar

"Neodešel jsem od motorek, jen jsem vypomohl týmu s problematikou navigátora kamionu. Věděli jsme to už v průběhu minulé sezony. Vzal jsem to i jako získávání zkušeností v navigaci. Na stará kolena se k tomu asi ještě vrátím, ale zatím je motorka na nějaké úrovni, na které se můžu vracet," řekl Pabiška.

Nyní se liberecký motocyklista soustředí na Dakar. "Určitě bych chtěl vylepšit své maximum. Nikdy jsem o výsledcích nemluvil. Pokud nebudu mít technické problémy, které jsem mívával, tak jezdecky na to mám," uvedl Pabiška. Dobře si ale uvědomuje, že oproti elitním motokrosařům nebude mít za sebou početný podpůrný tým. "Je to boj amatéra proti přesile, ale je to od srdce," řekl.

Rallye Dakar
Rallye Dakar

Člen týmu KM racing je rád, že se mohl vrátit za řidítka motocyklu. Kategorie jednostopých strojů je pro něj výrazně prestižnější než kamiony. "I když tím nechci snižovat kvalitu kamionů. Když se závodí, tak je to na nějaké úrovni. Poté co jsem zažil (kamiony), tak na to mám svůj názor. Nejtěžší jsou motorky a čtyřkolky," uvedl Pabiška.

Motocyklisté si totiž musejí vše dělat sami, nemohou spoléhat na pomoc dalších členů posádky. "Nikdo vám nic neodpustí a jste hotový závodník. Musíte dělat vše. Jste trojkombinace - mechanik, navigátor a jezdec," vysvětlil Pabiška. "Dovolím si tvrdit, že umístění v kamionu do desítky v erzetě se rovná do 40. místa v motorkách. Je tam obrovský výkonnostní rozdíl," řekl.

přehrát video
Pabiška míří na Dakar

Nadcházející rallye Dakar se uskuteční popáté v Jižní Americe. Pabišku ale trochu mrzí, že se vytrácí původní idea legendárního závodu. "Mám strach z toho, že se to zkracuje. Začnou to být motokrosové závody. Na dlouhých erzetách si můžete dovolit nějaké svoje minely, čím je to kratší, tím je každá chyba po zásluze potrestaná. Letos je to trošku jiné, že se začíná hned do měkkého, do písku, a motorka je na to hned nastavená. Relativně by to měl být problém. Ale uvidíme," poznamenal Pabiška.

K úspěchu by mu měla pomoct i kvalitní a oproti minulosti zcela změněná příprava. "Kompletně jsem ji předělal. Více do kardia než do posilování. Od září jsem například najel tisíc kilometrů na kole, což je docela dost v tomhle počasí," uvedl Pabiška.

Navíc se dost připravoval i na ledě a věnoval se hokeji. "Byl jsem čtyřikrát týdně na ledě. Mám dobré vedení, extraligové zkušenosti tam jsou," poukázal na skutečnost, že jeho bratři Marek a Lukáš mají za sebou řadu zápasů v nejvyšší soutěži. "Kluci s námi ale moc nechodili, mají povinnosti v klubech. Rady jsem ale dostával," dodal.

Zdroj: ČTK

      Pokud chcete upozornit na chybu ve článku, označte chybný text a zmáčkněte Ctrl + Enter

      Hlavní zprávy

      Načítám...

      Ouha, data se nepodařilo načíst.